ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ράλι Σουηδίας: Ανακατεύοντας την τράπουλα

2.734 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2019)

Γεμάτο ανατροπές και δράματα το φετινό Ράλλυ Σουηδίας με τον Οττ Τάνακ να... πηγαίνει ταμείο στο σημερινό, δεύτερο σκέλος. Μεγάλοι άτυχοι οι Σεμπαστιάν Οζιέ, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα και Τέεμου Σούνινεν.

Μεγάλες εκπλήξεις επεφύλασσε και φέτος η Σουηδία, το μοναδικό 100% χειμερινό Ράλλυ με τις από άκρη σε άκρη χιονισμένες-παγωμένες ειδικές διαδρομές. Τονίζουμε πως, στο συγκεκριμένο αγώνα παίζουν περισσότερο από κάθε άλλο περίπτωση, καθοριστικό ρόλο οι καιρικές συνθήκες και η σειρά εκκίνησης, καθώς οι πρώτοι του Ράλλυ Μόντε Κάρλο την Παρασκευή και της προσωρινής κατάταξης, αντίστοιχα, το Σάββατο βρίσκονται να «σκουπίζουν» τις ε.δ. για τους επόμενους. Ας δούμε, όμως, τι έγινε...

Η χθεσινή ημέρα βρήκε επικεφαλής τον Τέεμου Σούνινεν (Ford Fiesta WRC) μετά από 8 ε.δ., με τον Οττ Τάνακ (Toyota Yaris WRC) να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής 2 δλ. και τον Αντρέας Μίκελσεν (Hyundai i20 Coupe WRC) να κλείνει την τριάδα με διαφορά 17,8 δλ. από τον πρώτο. Στην πορεία της ημέρας είδαμε ουκ ολίγες εξόδους σε στοιβαγμένο χιόνι, που σε μερικές περιπτώσεις κόστισαν ακριβά στα πληρώματα. Πιο συγκεκριμένα, ο Μάρκους Γκρόνχολμ (Toyota Yaris WRC) βγήκε στην 3η ε.δ. και με τη βοήθεια του κοινού επέστρεψε, ενώ αντίστοιχες εξόδους είχε 2 φορές και ο Τιερί Νεβίλ (Hyundai i20 Coupe WRC) «πληγώνοντας» τα αεροδυναμικά στοιχεία του αγωνιστικού, που τον έκαναν να τραβήξει το πόδι από το γκάζι και να χάσει πολύτιμο χρόνο. Μεγάλοι άτυχοι του δεύτερου σκέλους, οι Σεμπαστιάν Οζιέ (Citroen C3 WRC) και Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Toyota Yaris WRC). Ο Γάλλος, 16,1 χλμ. μετά την εκκίνηση της 6ης ε.δ., προσέκρουσε με την ουρά του αγωνιστικού στη πλαϊνή στοίβα και δημιουργήθηκε μοχλός που είχε ως αποτέλεσμα να «βυθιστεί» στο χιόνι και εν τέλει να εγκαταλείψει. Ο Φινλανδός, από την άλλη, που σημειώνει ρεκόρ συμμετοχών στο WRC με 197 αγώνες στο ενεργητικό του, είδε τις ελπίδες του για νίκη να εξανεμίζονται όταν χρειάστηκε περί τα 25 λεπτά για να ξεκολλήσει το Yaris από τα χιόνια (σ.σ. ξεκίνησε το 2ο σκέλος με διαφορά 5 δλ. από τον πρωτοπόρο).
 
 
Σήμερα, το αγωνιστικό μενού είχε 8 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,18 χλμ.. Ο Οττ Τάνακ αντεπιτέθηκε οδηγώντας συνετά και σβέλτα, καταδιωκόμενος από τον Σούνινεν μέχρι τη 10η ειδική, όταν ο τελευταίος είχε έξοδο 22,6 χλμ. μετά την εκκίνηση και "τσάκισε" το roll cage του Fiesta.



Με το διώκτη του να βγαίνει εκτός πλάνου, ο Εσθονός θα εκκινήσει την Κυριακή έχοντας διαφορά ασφαλείας 54,5 δλ. από τους Αντρέας Μίκελσεν και Εσαπέκα Λάππι (Citroen C3 WRC) στην προσωρινή κατάταξη (σ.σ. οι δύο οδηγοί έχουν ακριβώς τους ίδιους χρόνους). Τέταρτος, αλλά στη ουσία τρίτος, βρίσκεται ο Τιερί Νεβίλ που κατάφερε να κάνει και μια πλήρη... πιρουέτα κατά τη διάρκεια της 14ης ειδικής.
Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με τον Έλφιν Έβανς (Ford Fiesta WRC) που βρίσκεται κι αυτός εντός μάχης για το πόντιουμ, όντας 11,9 δλ. πίσω από τον Νεβίλ, ο οποίος απέχει μόλις 2,3 δλ. από τη δυάδα των Μίκελσεν-Λάππι. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί η προσπάθεια των Σεμπαστιάν Οζιέ και Γιάρι Μάτι Λάτβαλα που αν και εγκατέλειψαν χθες, σήμερα κατάφεραν να κερδίσουν 3 και 1 ε.δ. αντίστοιχα. Παρόλα αυτά βρίσκονται χαμηλά στην κατάταξη. Όλες οι ανακατατάξεις και οι διαδοχές στην πρώτη θέση μέσα στο διήμερο θα λέγαμε πως θυμίζουν ανακάτεμα τράπουλας, που δεν ξέρεις τι θα σου τύχει να "τραβήξεις" στο επόμενο χέρι.

Κλείνοντας, υπογραμμίζουμε πως, το αυριανό, τελευταίο σκέλος του αγώνα περιλαμβάνει τρεις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 51,35 χλμ. στα χιονισμένα βουνά της Σουηδίας. Η πρώτη θέση φαίνεται να είναι τελειωμένη υπόθεση ωστόσο, με τόσα που είδαμε σήμερα, καλό θα ήταν να κρατάμε... μικρό καλάθι.

Μείνετε συντονισμένοι στο autotriti.gr για να διαβάσετε ό,τι νεότερο για το συναρπαστικό Ράλλυ Σουηδίας, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2019.


 

VW
LINGLONG VS GOODYEAR