Ζητούνται λογιστές!
Φυσικά, δεν εννοούμε έμπειρους οδηγούς που να έχουν «φάει με το κουτάλι» τις Ειδικές Διαδρομές των ανά την υφήλιο αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Στελέχη έμπειρα και πολύτιμα που θα βοηθήσουν τους team managers να χαράξουν μαζί με τους οδηγούς την τακτική που θα πρέπει να ακολουθήσουν. Όχι η …αγγελία δεν αφορά σε κάτι τέτοια στελέχη. Αφορά σε ανθρώπους που έχουν εμπειρία με τη διαμόρφωση σεναρίων (οικονομικής φύσεως, κυρίως) στα business plans των εταιρειών που αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό στην αγορά. Διότι πράγματι οι ομάδες που συμμετέχουν με αξιώσεις στο φετινό WRC χρειάζονται τέτοια στελέχη. Για να χαράξουν την στρατηγική, και ας μη γνωρίζουν τι θα πει αγωνιστικό αυτοκίνητο πρώτης κλάσης σε κορυφαίους και σκληρούς αγώνες.
Δεν αστειευόμαστε αλλά εκφράζουμε με τις αράδες αυτές την πίκρα για το δρόμο που ακολουθεί το αγαπημένο μας WRC. Με σκοπό να αποκτήσει ξανά δημοτικότητα και τηλεθέαση (και έσοδα, φυσικά, ο οργανωτής που λέγεται Promoter, εταιρεία κερδοσκοπική) ο θεσμός την Κυριακή, τελευταία ημέρα, η FIA επινόησε ένα ιδιαίτερο σύστημα βαθμολόγησης για την ημέρα αυτή. Ανεξάρτητο σχεδόν από το σύστημα που βαθμολογεί τους τερματίσαντες οδηγούς ενός αγώνα.
Με το κλασικό σύστημα βαθμολογούνται τα πληρώματα που συνεχίζουν τον αγώνα έως και το βράδυ του Σαββάτου, προτελευταίας ημέρας των αγώνων. Επιπλέον συλλέγουν και άλλους βαθμούς την Κυριακή ανάλογα με τις επιδόσεις τους εκτός από τη γνωστή βαθμολόγηση για τους πέντε πρώτους της κατάταξης στην τελευταία Ειδική Διαδρομή την αποκαλούμενη και Power Stage.
Χωρίς να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες με το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί ο Lappi της Hyundai να κέρδισε ολοκάθαρα το Ράλλυ Σουηδίας 2024 αλλά στη συγκομιδή βαθμών τον πέρασε ο Evans της Τoyota που ήταν τρίτος στην γενική κατάταξη μέχρι το βράδυ του Σαββάτου αλλά τα πήγε καλά την Κυριακή. Εδώ είναι που χρειάζονται στις ομάδες οι λογιστές και οι έμπειροι στην εκπόνηση σεναρίων δράσης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Συμβουλεύοντας τους οδηγούς να πάνε πιο αργά, στις δύο πρώτες μέρες, να ορμήσουν την τελευταία και τέτοιου είδους τακτικές….
Αν παρακάμψουμε το ελεεινό αυτό σύστημα για το οποίο η FIA είχε αφήσει ελπίδες ότι μπορεί και να το καταργούσαν μεσοχρονίς αν αποτύγχανε και πάμε στον αγώνα αυτό καθαυτό τότε το ιδιόμορφο λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών του οδοστρώματος ράλλυ Σουηδίας ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας με πολύ δράση και σασπένς. Στα χιόνια που ήταν πολλά η Hyundai έδωσε δείγματα γραφής με τον Λάπι να βρίσκει τα πατήματα που έπρεπε και να επικρατεί ενός ανταγωνισμού που είχε και τις σοβαρές απώλειές του. Για παράδειγμα εκτός μάχης νωρίς ο Ροβάνπερα και το ίδιο συνέβη με τον Κατσούτα τη στιγμή μάλιστα που ήταν στην κορυφή…
Στο ίδιο αυτό δύσκολο τερέν ο Γάλλος Fourmaux οδηγώντας ένα Ford Puma Rally 1 της M-Sport κατάφερε τον πρώτο του τερματισμό στην κορυφαία τριάδα!
Ο Rovanpera εγκατέλειψε στον αγώνα, επανήλθε χάρις στους κανονισμούς super rally, τερμάτισε στην 39η θέση της γενικής κατάταξης όμως χάρις στο νέο σύστημα βαθμολόγησης, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση της άτυπης κατάταξης της Κυριακής και θριαμβεύοντας στην Power Stage κατάφερε και απέσπασε 11 βαθμούς!
¶ξια λόγου βεβαίως είναι και η επίδοση του νεαρού Oliver Solberg που κέρδισε την κατηγορία WRC2, τερματίζοντας στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Σταύρος Γ. Τσογκανής.
Σελίδα 1 | WRC Σουηδίας: Πρώτη νίκη για τον Lappi από το 2017 |
Σελίδα 2 | Ζητούνται λογιστές! |