Βέβαια τίποτα στον κόσμο αυτό δεν είναι βέβαιο και οι πιθανότητες έστω και μαθηματικά δείχνουν ότι όλα μπορούν να συμβούν, σε ό,τι αφορά στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Κυρίαρχος του παιγνιδιού ο Τιερύ Νεβίλ που βαδίζει σταθερά για την κατάκτηση του πρώτου του Παγκόσμιου Τίτλου. Με τον τερματισμό του στην 4η θέση, χωρίς ρίσκα, στο ράλλυ Χιλής και με τους βαθμούς της 5ης θέσης στην ξεχωριστή βαθμολογία της Κυριακής τελευταίας μέρας του αγώνα βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας με 207 βαθμούς. Ακολουθείται από τον Ότ Τάνακ με 178 β. και τον Οζιέ με 166 β. Ο Σεμπαστιάν Οζιέ στο ράλλυ της Χιλής ατύχησε από πολύ νωρίς όταν εξάρτημα της εμπρός ανάρτησης έσπασε και το Yaris έμεινε ακυβέρνητο. Ο στόχος του οδηγού, η κατάκτηση του Πρωταθλήματος, άρχισε να φαίνεται πολύ μακρινός. Όμως ο πεισματάρης οδηγός δεν το έβαλε κάτω σκοπεύοντας στην Κυριακή να συλλέξει βαθμούς και για την ομάδα του. Η υπεραπόδοσή του έφερε καρπούς και ο ίδιος έχει μαθηματικά πλέον ελπίδες για να πετύχει τον στόχο του, ήτοι να κερδίσει τους επόμενους δύο αγώνες, κάτι για το οποίο είναι απόλυτα ικανός και ταυτόχρονα να μη συλλέξουν βαθμούς οι οδηγοί της Hyundai.., κάτι που δεν αποκλείεται να μη συμβεί…
Στον τομέα του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών η Κορεάτικη Hyundai που θέλει όσο τίποτε άλλο τον τίτλο προηγείται με 482 β. έναντι των 465 β. της Toyota Gazoo. Ισχνή διαφορά πλέον με το πλεονέκτημα των 35 β. διαφορά έναντι του Ιάπωνα κατασκευαστή μετά το ράλλυ ΕΚΟ Ακρόπολις να έχει συρικνωθεί. Τα πάντα είναι δυνατόν να συμβούν στους δύο επόμενους αγώνες, το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης και το ράλλυ Ιαπωνίας. Στους δύο αυτούς ασφάλτινους αγώνες και οι δύο αντίπαλες ομάδες έχουν οδηγούς ικανότατους στα συγκεκριμένα τερέν και η εξέλιξη της μάχης προβλέπεται συναρπαστική.
Όλα τα παραπάνω διαμορφώθηκαν στο δύσκολο όπως αποδείχθηκε ράλλυ της Χιλής. Σε ομιχλώδεις αρκετές φορές Ειδικές Διαδρομές ήταν η σειρά του Κάλε Ροβάνπερα να αποδείξει ότι «δεν πιάνεται» όταν θέλει και οι συνθήκες είναι δύσκολες. Εκμεταλλευόμενος τόσο την ατυχία του Οζιέ από πολύ νωρίς αλλά και τη βούληση του Νεβίλ να μη πάρει ρίσκα σε συνδυασμό με την τακτική του Τάνακ για συλλογή όσο περισσότερων βαθμών χωρίς κίνδυνο να χαθούν τα πάντα με μια λέξη απλά «κυριάρχησε» και μάλιστα διασκεδάζοντας με τον τρόπο του. Έτσι είναι ο, νεαρότερος στην ιστορία του WRC, Παγκόσμιος Πρωταθλητής: θέτει τους δικούς του όρους στο παιγνίδι και όποτε αποφασίσει να είναι παρών σχεδόν όλοι ψάχνουν να βρούν τον δεύτερο και τον τρίτο σε κάθε αγώνα. Όπως και όταν καλείται από την …εφεδρεία να σώσει την κατάσταση το ίδιο συμβαίνει.
Ένας πολύ καλός Έβανς τερμάτισε στην 2η θέση της γενικής κατάταξης, εμπρός από τον συγκρατημένο Τάνακ. Στην 5η θέση του ράλλυ της Χιλής τερμάτισε ο εξαιρετικός ακόμη μια φορά Αντριέν Φουρμώ με το Ford Puma της ιδιωτικής M-Sport, ενώ πληθαίνουν τα ερωτηματικά για την παραμονή της συγκεκριμένης ομάδας στο WRC. Όπως είναι γνωστό η επίσημη Ford δεν έχει, εδώ και χρόνια πεισθεί για την αξία του WRC και δεν συμμετέχει κάτι που σημαίνει έλλειψη πόρων για την βρετανική ομάδα. Μακάρι τα όσα ακούγονται και πλανώνται στον ορίζοντα να μην βγούν αληθινά.
Στη «μικρή κατηγορία», στο WRC-2, ο Γιοχάν Ροσέλ με το Citroen C3 κυριάρχησε σε συνδυασμό με την καθυστέρηση του Όλιβερ Σόλμπεργκ εξαιτίας κλαταρίσματος οπότε η μάχη για την κατάκτηση του τίτλου στη συγκεκριμένη κατηγορία επίσης συνεχίζεται.
Η συνέχεια λοιπόν στα δύο εναπομείναντα για να τελειώσει η σεζόν ράλλυ της Κεντρικής Ευρώπης (στα μέσα Οκτωβρίου) και Ιαπωνίας, στο τέλος σχεδόν του Νοεμβρίου.
Σταύρος Γ. Τσογκανής
Σελίδα 1 | WRC Χιλής: Τέταρτη νίκη για τον Rovanpera το 2024 |
Σελίδα 2 | Η ώρα της τελικής κρίσεως πλησιάζει! |