Θα μπορέσει η SEAT να ανακάμψει με τον ερχομό του SUV της; (ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα SCHULTE DESIGN).
Χρειάζεται SUV η SEAT;
3.497 Επισκέψεις στο άρθρο (18/1/2016)
Το νέο SUV που θα μας δείξει η SEAT το Μάρτιο, είναι το πρώτο καινούργιο μοντέλο της εταιρείας μετά από 3 χρόνια. Πόσο μπορεί να τη βοηθήσει για να επιτύχει περισσότερα;
Μέχρι σήμερα όμως τίποτα από αυτά δεν έχει συμβεί, αλλά αντίθετα, η SEAT συνεχίζει να πορεύεται χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις και με λίγα μοντέλα στη γκάμα της ελπίζοντας για το μέλλον. Για να μιλήσουμε και με νούμερα, αυτή τη στιγμή οι Ισπανοί κλείνουν το 2015 με 400.000 πωλήσεις αυτοκινήτων και γκάμα μόλις 5 μοντέλων (Mii, Ibiza, Leon, Toledo και Alhambra).
Συγκριτικά, μέσα στους κόλπους του VW Group σήμερα ακόμη και η Porsche έχει περισσότερα μοντέλα (Macan, Cayenne, Boxster, Cayman, 911, Panamera, 918 Spyder), ενώ η σχετικά ίδιας φιλοσοφίας Skoda, έκλεισε το 2015 με υπέρ-διπλάσιες πωλήσεις 1.055.500 αυτοκινήτων.Αλλά και παίρνοντας ένα-ένα τα μοντέλα, βλέπουμε ότι η SEAT έχει να βάλει στη γκάμα της καινούργια γενιά μοντέλου από το 2013 και το Leon, ενώ στην πλέον εμπορική κατηγορία, αυτή των μικρών, έχει το Ibiza που παρά τα facelift, κλείνει φέτος 8 χρόνια στην αγορά.Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι απολύτως κατανοητό το γιατί η SEAT αυτή τη στιγμή «καίγεται» για νέα μοντέλα. Και με το νέο SUV που θα δούμε το Μάρτιο στη Γενεύη, έστω και παρότι δεν θα είναι παραδοσιακό τους προνόμιο (το ίδιο θα υπάρχει και σε VW, αλλά και σε Skoda), οι Ισπανοί αναμένουν μια προϊοντική ανάκαμψη, που θα οδηγήσει και σε αντίστοιχη αύξηση τις πωλήσεις τους.
Παρόλα αυτά, όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός, «ένας κούκος δεν φέρνει την Ανοιξη» και σίγουρα θα πρέπει η SEAT (και κατ επέκταση η VW) να δουν τι παραπάνω μπορούν να κάνουν, για να ενισχύσουν την πορεία της μάρκας, ιδίως έναντι εντός ανταγωνισμού που εξαπλώνεται συνεχώς. Σίγουρα, το επόμενο Ibiza που αναμένεται το 2017, μπορεί σε συνδυασμό με το νέο SUV να προσφέρει το κάτι παραπάνω, παρότι όμως και πάλι η SEAT ήρθε τελευταία στη σειρά στον Όμιλο που παίρνει νέο μικρό (μετά από Polo και Fabia).
Αρα, μετά από όλα αυτά, εσείς τι πιστεύετε; Θα μπορέσει η SEAT να επιτύχει την ποθητή της ανάκαμψη με νέα μοντέλα όπως το καινούργιο SUV ή θα παραμείνει στα χαμηλά νούμερα του σήμερα;
Η Seat χρειάζεται αναμφίβολα νέα μοντέλα, γιατί πράγματι οι πωλήσεις της είναι λίγες, οπότε ό,τι πουλάει είναι χρήσιμο. Άρα το ερώτημά σας δεν έπρεπε να είναι αν η Seat χρειάζεται SUV αλλά γενικότερα αν ο κόσμος χρειάζεται τα SUV. Δε βλέπω το λόγο η συγκεκριμένη εταιρεία να μην έχει SUV τη στιγμή που σχεδόν όλες οι άλλες έχουν. Τέλος, το Ibiza του 2017 θα βασίζεται στη νέα πλατφρόρμα (MQB) και επομένως θα είναι το πρώτο του ομίλου στην κατηγορία του (Β) και όχι το τελευταίο όπως αναφέρετε. Το σημερινό Polo και το νέο Fabia βασίζονται στην παλαιά πλατφόρμα, παρότι η Skoda προσπαθεί να το αποκρύψει λέγοντας πως έχει "στοιχεία" και από τις 2 πλατφόρμες...
Περισσοτερο πιστευω χρειαζονται μερικες αλλαγες στα υπαρχοντα μοντελα.Για παραδειγμα ενα sedan στο στυλ του Α3 και του Octavia και οχι μονο εκδοση Leon estate.Το Leon ειναι καλο αυτοκινητο,απο αποψη κατασκευης,εμφανισης,γκαμας κινητηρων κλπ.Το Toledo ειναι ενα αινιγμα κατεμε.Εαν θελουν να εισχωρησουν στη κατηγορια των saloon οικογενειακων,ο ανταγωνισμος ειναι πολυ μεγαλος και το Toledo θελει δουλεια για να τον χτυπησει.Τωρα αν συμφωνησουν με τη μαμα VW,να υπαρχει ανταγωνισμος στο Passat και το Superb δε το ξερω.Για το Ibiza καινουργια εκδοση το '17 οποτε περιμενουμε να δουμε.Το concept του SUV ή crossover τελος παντων,δειχνει ενδιαφερον και αρκετα ομορφο σαν σχεδιαση.Με τη μεγαλη γκαμα μοτερ θα ειναι καλη επιλογη.
Αυτό που χρειάζεται η Seat είναι να κάνει τα κάτοθι Α)Την παρουσίαση του καινούριου Ibiza το οποίο θα έχει περισσότερους Χώρους από το υπάρχον, ιδιέτερα για τους πίσω επιβάτες. Επιτέλους να παρουσιαστεί ξανά η σεντάν έκδοση του Ibiza το Seat Cordoba που λείπει από την γκάμα της Seat. Β) Να καταργηθεί το παρόν Toledo και να αντικατασταθεί με την σεντάν έκδοση του Seat Leon (έτσι όπως έπρεπε να είναι). Γ) Να παρουσιαστεί το νέο Seat Altea. Ε) Το Μii είναι μέσα στα πλαίσια της Ελληνικής αγοράς. Το Seat Αlhambra από Την άλλη είναι μία εναλανακτική για άλλες αγορές. Δ) Μια SUV έκδοση θα συμπλήρωνε την γκάμα της Seat με διαστάσεις παρόμιες Ή ελάχιστα μικρότερες από αυτές του Tiguan. Ουσιαστικά λοιπόν αυτο που χρειάζεται είναι η Seat να αναβιώσει πρώτα τα επιτυχημένα της μοντέλα και γιατί όχι να δοκιμάσει καινούριες προτάσεις ακολουθώντας ή όχι το ρεύμα της εποχής........