Χωρίς mild hybrid 48V αλλά: Πώς ο κινητήρας του Opel Mokka κέρδισε 6 παραπάνω άλογα;
37.544 Επισκέψεις στο άρθρο (5/10/2023)
Λειτουργεί σε κύκλο Miller για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση
Έχει αλυσίδα (πιο ανθεκτική) αντί ιμάντα χρονισμού
Υπάρχει μόνο στο Mokka
«Καίει» το ίδιο με τα 130 άλογα, καλύτεροι ρύποι & επιτάχυνση
Πόσοι, όμως, ξέρετε ότι το ίδιο μοτέρ μπορεί να κερδίσει 6 άλογα, χωρίς κάποιο επιπλέον ηλεκτρικό βοήθημα; Αναφερόμαστε στον νέας γενιάς κινητήρα του Opel Mokka, που έφτασε τους 136 ίππους, στην χειροκίνητη έκδοση των 6 σχέσεων. Αυτή η αναβάθμισε οφείλεται σε συγκεκριμένες τεχνικές διαφοροποιήσεις - επεμβάσεις, με το νέας γενιάς μοτέρ να ισοφαρίζει και την ροπή των mild hybrid μοντέλων (230 Nm). Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τεχνικές αλλαγές στην έκδοση που, προς το παρόν, είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στην γκάμα κινητήρων του μικρού SUV της Opel.
Δουλεύει σε κύκλο Miller, έχει αλυσίδα χρονισμού αντί για ιμάντα
Όπως είπαμε, ο κινητήρας παραμένει ίδιος, ο 3κύλινδρος PureTech των 1.199 κ.εκ.. Σύμφωνος με το πρότυπο Euro 6.4, έχει αναβαθμιστεί χάρη σε δύο τροποποιήσεις:
Λειτουργία κινητήρα σε κύκλο Miller
Επιλογή αλυσίδας χρονισμού αντί για ιμάντα
Και εξηγούμεθα. Καταρχάς, ο κύκλος Miller είναι μία τεχνολογία που ο Όμιλος Stellantis χρησιμοποιεί στα ήπια υβριδικά των Alfa Romeo, Fiat και Jeep. Βασικότερο πλεονέκτημα του κύκλου Miller είναι η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Ο εμπνευστής της συγκεκριμένες πατέντας, Ralph Miller, ήθελε να μεγιστοποιήσει την απόδοση μέσα από την αύξηση του λόγου ανάμεσα στο έργο που παράγει ο κινητήρας στη φάση της εκτόνωσης των καυσαερίων και στην ενέργεια που απαιτείται για τη συμπίεση του μίγματος. Τόσο στα mild hybrid του Group, όσο και στον νέας γενιάς κινητήρα του Opel Mokka η βαλβίδα εισαγωγής μένει ανοιχτή περισσότερη ώρα κατά τη φάση της συμπίεσης. Αξιοποιώντας και την προσθήκη συστημάτων υπερπλήρωσης, το μοτέρ έχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χωρίς τον κίνδυνο φαινομένων προανάφλεξης.
Η έτερη διαφορά έχει να κάνει με την αντικατάσταση του ιμάντα με αλυσίδα χρονισμού. Για τις δύο επιλογές χρονισμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι πως η αλυσίδα χρονισμού είναι πιο ανθεκτική σε επίπεδα υψηλής ροπής (κατασκευασμένη συνήθως από κράματα σιδήρου), για αυτό κιόλας προτιμάτε και σε πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Αν, μάλιστα, λιπαίνεται σωστά, έχει το status να «ζήσει» όσο και ο ίδιος κινητήρας.
Στην πράξη, λοιπόν, ο νέας γενιάς κινητήρας του Opel Mokka έχει αναβαθμισμένη απόδοση στα 136 άλογα. Μάλιστα, αναβάθμιση υπάρχει και στην «μικρή» έκδοση των 130 ίππων, αλλά δεν «φαίνεται» μιας και δεν υπάρχει αύξηση ιπποδύναμης.
Τι αλλάζει σε σχέση με τον 1,2 των 130 ίππων - Θα το δούμε με αυτόματο κιβώτιο EAT8;
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Opel Mokka με τον νέο κινητήρα έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων, από τα 141 γρ. CO2/χλμ. στα 124-125. Επίσης, επιταχύνει από στάση κατά 0,1 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα (πλέον στα 9,1 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα). Απαράλλαχτη μένει η τελική ταχύτητα (204 χλμ./ώρα) και η μέση εργοστασιακή κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.).
Προς το παρόν, ο συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και μόνο στο Opel Mokka. Το EAT8 κιβώτιο συνδυάζεται με το μοτέρ των 130 ίππων στο μικρό SUV των Γερμανών. Σε κάθε περίπτωση θέλουμε να δούμε αν το η ισχυρή έκδοση των 136 ίππων βρεθεί και σε άλλα μοντέλα του Stellantis Group (Citroen, DS, Fiat, Jeep, Peugeot), αν και φαίνεται πως οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο θα περιοριστούν μόνο στους mild hybrid κινητήρες.