Το Polo GTI δεν βρίσκεται πλέον διαθέσιμο προς αγορά στην Γαλλία και, πιθανότατα αυτό σημαίνει πως η Volkswagen σύντομα θα το αποσύρει και από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα τουλάχιστον με πληροφορίες που έρχονται από το εξωτερικό.
Οι λόγοι πίσω από αυτή την κίνηση της VW είναι δύο και αφορούν κατ αρχάς τα μειωμένα όρια εκπομπών ρύπων που πρέπει να πετύχουν οι εταιρείες μέσα στα επόμενα χρόνια. Τo Polo GTI με τον 2λιτρο υπερτροδοφοτούμενο κινητήρα των 200 ίππων εκπέμπει αρκετούς ρύπους, κάτι που το κάνει απαγορευτικό έτσι όπως διαμορφώνονται τα δεδομένα. Η VW ωστόσο θα μπορούσε να θυσιάσει κάποιο άλλο μοντέλο για να πετύχει τους στόχους της σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, όμως οι πωλήσεις του Polo GTI είναι τέτοιες που δεν της δίνουν αυτό το περιθώριο.
Πάρα ταύτα, δεν πρέπει να βιαστούμε να ξεγράψουμε το μοντέλο από την γκάμα της φίρμας καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως θα είναι παράξενο η VW να αφήσει την κατηγορία των γρήγορων μικρών χωρίς κάποιο εκπρόσωπο την στιγμή που Hyundai, Ford και Τοyota επενδύουν σε αυτήν με τα i20 N (θα ντεμπουτάρει σύντομα), το Fiesta ST και το GR Yaris αντίστοιχα.
Η Volkswagen φαίνεται πως έχει αντιληφθεί πως το μέλλον της αυτοκίνησης ua είναι η ηλεκτρική ενέργεια και για αυτό έχει ήδη συνδυάσει τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων με κάποια ηλεκτρική μπαταρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η R έκδοση του νέου Touareg που παίρνει την ισχύ της από ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο.