Πόσο μεγάλη ζημιά έκανε το σκάνδαλο diesel στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα; Μήπως είναι μονόδρομος πλέον η στροφή στα υβριδικά;
Υβριδικά Vs Diesel
(12/10/2016)
To σκάνδαλο ντίζελ κάνει τα υβριδικά το επόμενο αυτοκίνητο για όλους. Εσείς είστε έτοιμοι;
Μπορεί το σκάνδαλο ντίζελ να πήρε μπάλα μόνο την VW, όμως οι προεκτάσεις του φαίνεται πως παρέσυραν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία που έκανε απότομη και γρήγορη στροφή προς τα υβριδικά. Εσείς όμως πόσο έτοιμοι είστε να κάνετε την στροφή αυτή;
Το σκάνδαλο ντίζελ δεν κατέστρεψε μόνο την εικόνα της VW. Κατέστρεψε την εικόνα του κινητήρα ντίζελ, πάνω που οι πετρελαιοκινητήρες ήταν στα πάνω τους και αποτελούσαν τη δημοφιλέστερη επιλογή κινητήρα στην Ευρώπη. Από το μικροσκόπιο των ελέγχων φυσικά πέρασαν όλες οι μάρκες που βρέθηκαν πως σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων ντίζελ, τα όρια της νόρμας Euro5/6 ξεπερνώνται από 4 μέχρι και 16 φορές.
Όχι τόσο τραγικά όσο οι ρύποι της VW που χωρίς το «κόλπο» ήταν 40 φορές πάνω, αλλά και πάλι ανεπίτρεπτα εκτός ορίου για μία ολόκληρη αυτοκινητοβιομηχανία. Η ρετσινιά του ντίζελ ήρθε για να μείνει. Και μπορεί μάρκες όπως η Mercedes να επενδύουν για μία «επανίδρυση» της γκάμας ντίζελ, όλοι όμως κάνουν στροφή στο υβριδικό.
Οι πιο κυνικοί θα πουν πως τα υβριδικά υπάρχουν τόσο καιρό και τίποτα καινούργιο από πλευράς τεχνολογίας δεν έχουμε δει τους τελευταίους μήνες. Ορθά, όμως η διαφορά αυτή τη στιγμή είναι πως η υβριδική τεχνολογία τώρα έρχεται στα αυτοκίνητα που προορίζονται για όλους. Τα mainstream μοντέλα, ακόμη και τα value for money, θα είναι υβριδικά στα επόμενα λίγα χρόνια.
Ήδη τα τελευταία πέντε χρόνια η υβριδική τεχνολογία έχει παρεισφρήσει στα συμβατικά αυτοκίνητα με διάφορα συστήματα, όπως το start/stop στο φανάρι, και τα ηλεκτρικά παρελκόμενα που φορτίζουν από συστήματα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Όμως τα υβριδικά, με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρίες και όλα τα περιφερειακά παρέμεναν είτε ειδικά, όπως το Prius της Toyota, είτε ακριβά, όπως οι μεγάλες λιμουζίνες που στις υβριδικές τους εκδόσεις προσπαθούσαν να μειώσουν τους ρύπους του στόλου αποτελώντας τις κολυμβήθρες του Σιλωάμ για ολόκληρη τη ρυπογόνο γκάμα.
Μάρκες όπως η Hyundai και η Kia ξεκινούν με γκάμες υβριδικών μοντέλων στον mainstream άξονα των μοντέλων τους. Μπορεί το πρώτο Hyundai, το Ioniq, να είναι αμέσως ανταγωνιστής του Prius, η Kia όμως, στα ίδια μηχανικά μέρη ετοίμασε το Niro, ένα μικρομεσαίο SUV έτοιμο απέναντι στο Nissan Qashqai.
Και αυτή είναι μόνο η αρχή. Η Toyota ήδη μοστράρει τις υβριδικές εκδόσεις του Auris, του μπροστάρη της τεχνολογίας αυτής, ενώ από το 2018 και μετά αναμένουμε κάθε μοντέλο ευρείας παραγωγής να λανσάρεται με μοτέρ βενζίνης, ντίζελ και υβριδικό. Μέχρι το 2020 τα υβριδικά αναμένεται να αποτελούν το 40% των πωλήσεων, κλέβοντας κυρίως από τα ντίζελ αλλά και από τα βενζινοκίνητα. Η μαζική παραγωγή θα ρίξει τις τιμές, που όμως αναμένεται να «κάτσουν» λίγο πιο πάνω από τα ντίζελ.
Με τέτοια βροχή υβριδικών εσείς τι θα κάνετε; Είστε έτοιμοι για τα υβριδικά μοντέλα; Μπορείτε μετά την «στροφή» στα ντίζελ να κάνετε ακόμη μία “στροφή” στα υβριδικά; Σας αρέσει αυτή η εξέλιξη ή απλά φοβάστε ότι θα πάμε σε ακόμη ακριβότερα αυτοκίνητα; Και τελικά αξίζει τον κόπο; Τι λέτε;
Η παρούσα υβριδική τεχνολογία είναι μόνο για γέλια. Οπότε ορυκτά καύσιμα προς το παρόν και βλέπουμε.
Θεωρώ πως τα υβριδικά οχήματα είναι ένα σκαλοπάτι πριν τα ηλεκτρικά. Όταν τα ηλεκτρικά οχήματα ξεπεράσουν το πρόβλημα της ταχύτητας φόρτισης και της αυτονομίας τότε μάλλον τα υβριδικά οχήματα δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης. Ούτε επίσης θεωρω πως το σκάνδαλο VW είχε συνέπειες στις πωλήσεις ντηζελ οχημάτων εκτός βεβαια από τη VW. Κακά τα ψέματα, ανεξαρτήτως εκπομπών ρύπων οι σύγχρονοι ντηζελ κινητήρες έχουν εξαιρετική ροπή και είναι πολύ οικονομικοί
Η ροπη ειναι ξεκαθαρα υπερ των υβριδικων σε παγκοσμιο επιπεδο. Ειναι η καλυτρη επιλογη.
Τιποτα απολυτως απο τα δυο. Βενζινη και μονο βενζινη καθαροαιμη. Αυτη ειναι το απολυτο καυσιμο σε επιδοσεις και οτι και αν ακουσω για το ντιζελ δεν μπορει με τιποτα να συγκριθει με ενα καλο βενζινοκινητηρα. Επισης, η βενζινη εχει αποδειξει για χρονια την αξιοπιστια της και τη σιγουρια της. Οτιδηποτε αλλο με κανει επιφυλακτικο.
Τα καλά υβριδικά έχουν τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη οικονομία από τα ντίζελ, επειδή μπορούν να ανακτούν την ενέργεια του φρεναρίσματος (σε κάποιο ποσοστό) και οι βενζινοκινητήρες τους δουλεύουν σε ευνοϊκότες συνθήκες. Και όταν είναι και plug in, η οικονομία τους δεν έχει σύγκριση (παρά μόνο με τα σκέτα ηλεκτρικά). Η λογική εξέλιξη θα ήταν υβριδικά ντίζελ, αλλά τα ντίζελ είναι ακριβά από μόνα τους, οπότε μάλλον περιμένουμε τα ηλεκτρικά με υδρογόνο.