
Η Mazda επιβεβαίωσε το σύστημα κίνησης του νέου CX-5.
4κίλυνδρος 2,5 λτρ. κινητήρας βενζίνης.
Θα πληροί τις προδιαγραφές του Euro7.
To 2027 το ντεμπούτο.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η Mazda επιβεβαίωσε το σύστημα κίνησης του νέου CX-5
Προς το τέλος του 2024 η Mazda είχε επιβεβαιώσει πως εργάζεται πάνω στην εξέλιξη ενός νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος έχει την ονομασία Skyactiv-Z. Η ιαπωνική μάρκα, τότε, δεν είχε πει πολλά για το νέο της θερμικό μοτέρ, αλλά σήμερα επιστρέφει και μας δίνει κάποιες έξτρα πληροφορίες για το νέο βενζινοκινητήρα Skyactiv-Z.
Θα πληροί τις προδιαγραφές του Euro7
Αφού αρχικά η Mazda υπόσχεται πως ο Skyactiv-Z θα είναι ο «ιδανικός κινητήρας εσωτερικής καύσης», ανακοινώνει πως το πρώτο αυτοκίνητο που θα τον χρησιμοποιεί θα είναι το νέο CX-5. Το ολοκαίνουργιο SUV της Mazda θα φτάσει στα τέλη του 2027 εξοπλισμένο με από το νέο τετρακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και ένα υβριδικό σύστημα ως βοήθεια, που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά. Η Mazda σημείωσε πως ο νέος κινητήρας θα είναι συμβατός με τους κανονισμούς Euro 7 στην Ευρώπη και τα πρότυπα εκπομπών ρυπών LEV IV και Tier 4 στη Βόρεια Αμερική.
Αποδοτικότερος από τα σημερινά μοτέρ της Mazda
Η Mazda ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης προσφέρει «ακόμη υψηλότερη θερμική απόδοση και μια συντριπτικά μεγαλύτερη γκάμα» από τους υπάρχοντες κινητήρες Skyactiv-G και Skyactiv-X. Θυμίζουμε πως αρχικά η Mazda είχε πει πως το νέο μοτέρ θα χαρακτηρίζεται από υψηλή θερμική απόδοση, καλύτερη κατανάλωση και βελτιωμένη απόδοση τόσο σε επίπεδο οδήγησης όσο και σε θέματα ρύπων, σε σχέση με τους σημερινούς κινητήρες καύσης.
Η Mazda επαναλαμβάνει αυτά τα στοιχεία, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως οι συνολικές παραλλαγές των κινητήρων θα μειωθούν περισσότερο από 50% μετά την άφιξη του Skyactiv-Z. Στόχος της Mazda είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού και οι επιλογές κινητήρων του νέου CX-5 αλλά και τον επόμενων νέων μοντέλων να απλοποιηθούν. Επί της ουσίας αυτό σημαίνει μικρότερη γκάμα εκδόσεων, αλλά με καλύτερο εξοπλισμό και πιο αποδοτικά μοτέρ.
Συνεχίζει με τη μορφή του range-extender ο περιστροφικός κινητήρας
Τέλος, σε ότι αφορά τον περιστροφικό κινητήρα. Απ' ότι φαίνεται και στο μέλλον η Mazda θα τον χρησιμοποιεί με τη μορφή του range-extender, όπως ισχύει σήμερα στο MX-30 e-Skyactiv R-EV. Εκτός βέβαια αν οι Ιάπωνες έχουν και άλλα πλάνα στο μυαλό τους, τα οποία δε θέλησαν να μοιραστούν με το κοινό.