ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με σχήμα που θυμίζει μονοθέσιο της Formula 1, το steer-by-wire τιμόνι των Toyota και Lexus λειτουργεί χωρίς μηχανική σύνδεση, παρά με την συνδρομή ηλεκτρικών καλωδίων και σημάτων.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με σχήμα που θυμίζει μονοθέσιο της Formula 1, το steer-by-wire τιμόνι των Toyota και Lexus λειτουργεί χωρίς μηχανική σύνδεση, παρά με την συνδρομή ηλεκτρικών καλωδίων και σημάτων.

Το ηλεκτρικό τιμόνι & αυτό χωρίς κολόνα στα Toyota & Lexus

66.034 Επισκέψεις στο άρθρο

Ηλεκτρικό τιμόνι: Με αισθητήρες που καταλαβαίνουν κάθε κίνηση του οδηγού


Η ηλεκτρική υποβοήθηση EPS (Electrically Power Steering) είναι πιο απλή κατασκευαστικά, μιας και αποτελείται από αισθητήρες και ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Η ηλεκτρική υποβοήθηση EPS (Electrically Power Steering) είναι πιο απλή κατασκευαστικά, μιας και αποτελείται από αισθητήρες και ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Μιλάμε για το επόμενο στάδιο, τη λύση που επιλέγει η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών. Το EPS (Electrically Power Steering) βασίζεται αποκλειστικά στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένοι αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στην κολόνα του τιμονιού λαμβάνουν πληροφορίες από τις κινήσεις του οδηγού και τις «στέλνουν» στον «εγκέφαλο» του οχήματος. Εκεί, η μονάδα ελέγχου αξιολογεί επιπλέον δεδομένα (την ταχύτητα κίνησης, τη ροπή που βάζει ο οδηγός, τη θέση του τιμονιού) και «αποφασίζει» να ενεργοποιήσει έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτός (πιθανώς τοποθετημένος και στην κολόνα του τιμονιού) βοηθά στην αλλαγή γωνιακής θέσης των τροχών, χωρίς να «κόβει» ισχύ από τον κινητήρα, αφού η υποβοήθηση δεν συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα, όπως συμβαίνει στην υδραυλική. ΟΚ, συγκριτικά με το υδραυλικό σύστημα το ηλεκτρικό τιμόνι υστερεί σε αίσθηση και πληροφόρηση, όμως η διαρκής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αναβαθμίσει το fun to drive και του συγκεκριμένου «είδους» τιμονιού.

Τιμόνι χωρίς κολόνα από Toyota & Lexus

Ο Όμιλος Toyota το ονομάζει «One motion Grip Steer-by-Wire». Έχει σχήμα «πεταλούδας» που θυμίζει αρκετά τιμόνι μονοθέσιου της F1. Εκτός της εντυπωσιακής εμφάνισης, το τύπου yoke τιμόνι είναι και πρακτικό, διότι ο οδηγός μπορεί να βλέπει καλύτερα τον πίνακα οργάνων, δίνοντας έτσι μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του στο δρόμο.
 
Ναι, αλλά το βασικό του πλεονεκτήματα είναι άλλο. Η ξεχωριστή τεχνολογία του μιας και λάμπει δια της απουσίας της η παραδοσιακή κολόνα. Πίσω δηλαδή από τη στεφάνη του τιμονιού δεν υπάρχει κολόνα που να συνδέει με το κλασικό ελικοειδές γρανάζι, αλλά «επιστρατεύεται» μία ηλεκτρική σύνδεση από καλώδια και σήματα για την αποστολή της πληροφόρησης από το τιμόνι και τους τροχούς. «Διαβάζοντας» ταχύτητα του οχήματος, η steer-by-wire τεχνολογία μεταβάλλει την αναλογία διεύθυνσης και μετατρέπει την αναλογία του 1:1 που συναντάμε σε υψηλές ταχύτητες, σε 1:15 στις χαμηλές (προσεγγίζοντας την αίσθηση ενός συμβατικού). Με μία μόνο κίνηση 150 μοιρών του τιμονιού, το αυτοκίνητο μπορεί κινηθεί είτε δεξιά είτε αριστερά, γλιτώνοντας τον οδηγό από τις πολλαπλές στροφές που χρειάζεται με ένα τυπικό σημερινό τιμόνι. Υπάρχει, δηλαδή, ακριβέστερος έλεγχος με λιγότερο κόπο για τον οδηγό. σήμερα.
 
Κατά τα άλλα, το steer-by-wire τιμόνι έχει περιορισμένες ταλαντώσεις οι κραδασμούς στην οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους (δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση), σε μεγάλες ταχύτητες εξασφαλίζεται σταθερότητα και ουδετερότητα ενώ τέλος εξυπηρετεί στις διορθώσεις της πορείας όταν το όχημα «πλευρίζεται» από ισχυρούς ανέμους.

Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL