Η αεριοκίνηση είναι ο πιο οικονομικός τρόπος μετακίνησης. Φυσικά LPG & CNG έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους για να δεις ποιο σου ταιριάζει περισσότερο.
Υγραέριο (LPG) ή φυσικό αέριο (CNG)
Τόσο το CNG όσο και το LPG αποτελούν εναλλακτικά καύσιμα κίνησης, τα οποία χαρακτηρίζονται για την οικονομία που προσφέρουν στο πορτοφόλι μας, αλλά και για την καθαρότητά τους σε σχέση με τα παράγωγα του πετρελαίου. Όμως ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές των δύο καυσίμων;
Το υγραέριο έχει την καλύτερη κάλυψη δικτύου για ανεφοδιασμό, το φυσικό αέριο όμως καλύτερη ενεργειακή απόδοση, άρα και περισσότερη οικονομία.
To υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG, σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου, τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Αντίθετα, το Φυσικό Αέριο (CNG) είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων. Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται οικολογικό καύσιμο.
Τα υπέρ και τα κατά
Εδώ δεν υπάρχει απλή απάντηση. Από τη μία το υγραέριο έχει την πιο ώριμη τεχνολογία και έχει την καλύτερη κάλυψη δικτύου για ανεφοδιασμό στα περισσότερα πρατήρια. Παράλληλα έχει και την καλύτερη μορφή μεταφοράς, αφού είναι υγροποιημένο και έτσι σε κάθε ανεφοδιασμό παίρνεις μεγαλύτερη ποσότητα.
Το φυσικό αέριο από την άλλη είναι πιο καθαρό για το περιβάλλον, είναι ακόμα πιο ακίνδυνο γιατί είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διασπείρεται σε περίπτωση διαρροής, αποτρέποντας «εκρηκτικές» συγκεντρώσεις. Όμως έχει περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού, ενώ λόγω του ότι είναι απλά συμπιεσμένο και όχι υγρό, δίνει μικρότερη αυτονομία ανάμεσα στα γεμίσματα.
Τι συμφέρει την τσέπη μου;
Στο δια ταύτα λοιπόντι είναι πιο οικονομικό; Έχουμε και λέμε το CNG έχει διπλάσια ενεργειακή απόδοση, ή πιο πρακτικά σε κάθε 1 λτ. CNG αντιστοιχούν 2 λτ. LPG. To κόστος του φυσικού αερίου είναι 1,10 ευρώ/κ. ενώ του υγραερίου 0,90 ευρώ/λτ..
Από εκεί και πέρα, η τοποθέτηση ενός κιτ LPG σε ένα όχημα κοστίζει ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος και τον αριθμό των βαλβίδων από 500 ευρώ περίπου έως και πάνω από 2.000 ευρώ ανάλογα με την επιλογή του συστήματος υγραερίου. Μια συνηθισμένη τιμή είνα κομτά στα 1.000 ευρώ. Η τοποθέτηση ενός after market κιτ φυσικού αερίου από την άλλη, είναι πιο ακριβή και ξεκινά από τα 1.800 ευρώ και πάνω.
Τι με συμφέρει τελικά
Με δεδομένη την ασφάλεια και των δύο καυσίμων, η απάντηση στο ποιο από τα δύο έχει να κάνει και με γεωγραφικά κριτήρια. Για όσους έχουν εύκολη πρόσβαση σε πρατήρια φυσικού αερίου, η λύση αυτή μπορεί να είναι οικονομικότερη, ενώ για όλους τους άλλους το υγραέριο μάλλον ακούγεται καλύτερο