ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Υγρασία: Ο αόρατος εχθρός που δεν πρέπει να υποτιμήσεις

Υγρασία: Ο αόρατος εχθρός που δεν πρέπει να υποτιμήσεις

Υγρασία: Ο αόρατος εχθρός που δεν πρέπει να υποτιμήσεις

- Πρόωρη φθορά του χρώματος και κίνδυνος σχηματισμού σκουριάς.
- Διαβρώσεις στα ηλεκτρολογικά και εισχώρηση της υγρασίας στα φωτιστικά σώματα.
- Συνίσταται το παρκάρισμα σε στεγασμένους χώρους και ο συχνός καθαρισμός του αυτοκινήτου, χωρίς να ξεχνιέται το κάτω μέρος του.

Πρόωρη φθορά του χρώματος και κίνδυνος σχηματισμού σκουριάς.

Οποιοσδήποτε έχει παρκάρει το αυτοκίνητο του ολονυχτίς εκτός γκαράζ θα έχει παρατηρήσει το πρωί η επιφάνειά του να δείχνει βρεγμένη, ιδίως τους χειμερινούς μήνες όπου υπάρχει πολλή υγρασία. Το φαινόμενο της υγρασίας μπορεί να μοιάζει άκακο, στην πραγματικότητα, όμως, αποτελεί απειλή για ένα αυτοκίνητο. Μάλιστα, η επαναλαμβανόμενη έκθεση του σε αυτήν, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να αφήσει τα «σημάδια» της τόσο στο εξωτερικό του όσο και στο εσωτερικό. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναλυθεί πως η υγρασία μπορεί να επηρεάσει τις εξωτερικές επιφάνειες.

Το πρώτο που έρχεται στο μυαλό, όταν συνδυάζουμε την λέξη υγρασία με το αυτοκίνητο, είναι η σκουριά. Η εκτεταμένη έκθεση στην υγρασία είναι σίγουρο πως θα διαβρώσει επιφάνειες, οι οποίες δεν είναι προστατευμένες από αντισκωριακό υλικό. Παρόλο που οι σύγχρονες μέθοδοι παραγωγής έχουν προνοήσει για την αποτροπή σχηματισμού διάβρωσης και σκουριάς, ειδικά στα νεότερα αυτοκίνητα, και πάλι υπάρχουν κίνδυνοι. Τα υψηλά επίπεδα υγρασίας μπορούν να επιταχύνουν την οξείδωση και να προκαλέσουν πρόωρα το ξεθώριασμα ή την αποκόλληση του χρώματος. Ακόμα κι αν τα νέα αυτοκίνητα είναι προστατευμένα από σκουριά, ένα μικρό σπάσιμο στο χρώμα ή το βερνίκι του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να έχει προέλθει από ένα «αθώο» μικρό τρακάρισμα, μπορεί να επιτρέψει στην υγρασία να εισχωρήσει στην μεταλλική επιφάνεια του αυτοκινήτου δημιουργώντας σκουριά.

Με το να προσπαθήσει κανείς να προστατέψει το αυτοκίνητό του από τον ήλιο σκεπάζοντας το με κουκούλα, μπορεί να επιτύχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, η υγρασία επιβιώνει για παραπάνω χρόνο επάνω στις επιφάνειες του, καθώς εγκλωβίζεται ανάμεσα σε αυτές και την κουκούλα. Ο ήλιος δεν στεγνώνει ποτέ πλήρως το όχημα και έτσι δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες για τον σχηματισμό σκουριάς, ιδίως στο σύνηθες σενάριο τα αυτοκίνητα που σκεπάζονται με κουκούλα να μην κινούνται συχνά.

Διαβρώσεις στα ηλεκτρολογικά και εισχώρηση της υγρασίας στα φωτιστικά σώματα.

Η υγρασία, όμως, δεν αφορά μόνο το χρώμα και τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου. Αυτή τείνει να παραμένει στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, σε σημεία που δεν βλέπει ο ήλιος και είναι δύσκολο να καθαριστούν, όπως κάτω από τους θόλους, στον άξονα μετάδοσης κίνησης ή στα εξαρτήματα της ανάρτησης. Δεδομένου πως όλα αυτά τα μέρη είναι εκτεθειμένα στην υγρασία, οι κατασκευαστές για άλλη μια φορά έχουν προνοήσει ώστε να μην σκουριάζουν. Και πάλι, όμως, δεν συνίσταται η υγρασία να παραμένει για καιρό πάνω σε αυτά τα μέρη, τα οποία μάλιστα φέρουν κατάλοιπα και βρώμα από τον δρόμο στην επιφάνεια τους. Έτσι, δημιουργείται ένα κατάλληλο περιβάλλον για τον σχηματισμό σκουριάς.

Η υγρασία, επίσης, μπορεί να επηρεάσει τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου σας, προκαλώντας δυσλειτουργίες ή βραχυκυκλώματα. Μπορεί να διαβρώσει τις συνδέσεις, οδηγώντας σε κακές ηλεκτρολογικές συνδέσεις και πιθανές αποτυχίες του συστήματος και δυσλειτουργίες. Αυτά τα ζητήματα ήταν ιδιαίτερα συχνά στα παλαιότερα οχήματα και ταλαιπωρούσαν τους οδηγούς σε περιβάλλοντα με υψηλά επίπεδα υγρασίας.

Τέλος, συχνά η υγρασία επηρεάζει και τα φωτιστικά σώματα των αυτοκινήτων. Αν έχουν κάποιο μικρό σπάσιμο ή αν έχει επηρεαστεί με τον καιρό η στεγανοποίησή τους, η υγρασία εισχωρεί και συγκεντρώνεται στο εσωτερικό τους δημιουργώντας «θαμπάδες» και περιορίζοντας την απόδοσή τους.  Αν μάλιστα το νερό φτάσει ως τα καλώδια τους ή τις φίσες, δεν αποκλείεται και να δημιουργηθεί κάποιο βραχυκύκλωμα.

Συνίσταται το παρκάρισμα σε στεγασμένους χώρους και ο συχνός καθαρισμός του αυτοκινήτου, χωρίς να ξεχνιέται το κάτω μέρος του.

Για να αποφύγει, λοιπόν, κανείς τα παραπάνω, οφείλει να προφυλάξει το αυτοκίνητό του από την υγρασία. Προτείνεται, λοιπόν, εάν υπάρχει δυνατότητα, να το παρκάρει σε στεγασμένους χώρους ή γκαράζ, όπου τα επίπεδα υγρασίας είναι χαμηλότερα από το να είναι εκτεθειμένο σε εξωτερικό περιβάλλον. Ακόμη, συνίσταται να πλένεται συχνά το αυτοκίνητο και να στεγνώνει καλά, προκειμένου να αφαιρεθούν οι βρωμιές πάνω στις οποίες συγκεντρώνεται και κατακρατείται η υγρασία. Επίσης, συχνά θα πρέπει να σηκώνεται και να πλένεται και το κάτω μέρος του οχήματος, ιδίως σε «κρυφές» επιφάνειες που συγκεντρώνουν βρωμιά και δεν στεγνώνουν εύκολα. Σε περίπτωση που η υγρασία έχει εισχωρήσει σε ηλεκτρολογικές συνδέσεις, επιβάλλεται η επιθεώρηση από έναν εξειδικευμένο επαγγελματία, ενώ αν αυτή έχει εισχωρήσει στα φώτα, προτείνεται το άνοιγμα τους, ο καθαρισμός και η καλύτερη στεγανοποίησή τους.
 

FORD
DOBLO VS COURIER