ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Υπάρχει ακόμη εκτός δρόμου φιλοσοφία στα SUV;

7.131 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2020)

Μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο από crossover και SUV, υπάρχουν όντως αυτοκίνητα τα οποία θα σε κάνουν να νιώσεις άνετα σε εκτός δρόμου διαδρομές;

Crossover, δικίνητα, τετρακίνητα, SUV, με λιγότερη η περισσότερη ηλεκτρονική βοήθεια: η αγορά κατακλύζεται από αυτοκίνητα τα οποία ως πρώτο τους χαρακτηριστικό παρουσιάζουν το πνεύμα περιπέτειας και ελευθερίας.  Μπορούν να το επαληθεύσουν όμως αυτό και να το επιβεβαιώσουν και στην πράξη;
 
Θα εξαιρέσουμε από τη συζήτηση τα γνήσια εκτός δρόμου οχήματα με κατ` επιλογή τετρακίνηση, με κοντές σχέσεις κλπ. Αυτά είναι λίγα (Jeep Wrangler και Compass, Suzuki Jimny κλπ) καθώς οι κανόνες της αγοράς έχουν πλέον αλλάξει. Από τα crossover και τα SUV όμως, υπάρχει κάποιο το οποίο να μπορεί να ξεχωρίσει, να έχει ικανότητες και να σε κάνει να νιώσεις άνετα σε μια εκτός δρόμου διαδρομή;

Στην πρόσφατη μεγάλη μας εξόρμηση με 10 σούπερ δημοφιλή SUV είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε αρκετά πράγματα.
 
Μια από τις περιπτώσεις οι οποίες μας έδειξαν μια εντελώς διαφορετική πλευρά του εαυτού τους, ήταν το Citroen C5 Aircross. Ξέρουμε ότι, η τετρακίνηση δεν είναι πια στην πρώτη γραμμή της ζήτησης, ακόμα και σε τέτοια μοντέλα. Και είναι λογικό. Αυτό που μετράει πιο πολύ σε εκτός δρόμου εξορμήσεις είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το Citroen έχει 230 χλστ.. Το οδηγούσαμε και πραγματικά ηρεμούσε το μυαλό μας στη σκέψη ότι δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο το οποίο θα κάνει το C5 Aircross να ακουμπήσει κάπου.
 
Δεύτερο στοιχείο που εκτιμά κανείς σε off-road καταστάσεις είναι η διαδρομή της ανάρτησης, όπου κι εδώ ξεχώρισε το Citroen (μαζί και με το Dacia Duster σε αυτόν τον τομέα). Μπορεί η μία πλευρά του να είναι συμπιεσμένη μέσα σε ένα νεροφάγωμα και το πίσω μέρος να έχει σηκωθεί ψηλά, κρεμώντας τον τροχό του έως πολύ κάτω: αυτή είναι μια συνηθισμένη εικόνα για το C5 Aircross σε εκτός δρόμου διαδρομές και δείχνει ότι, μπορεί να λείπει η τετρακίνηση, αλλά το πνεύμα είναι εκεί, παρόν και δραστήριο.
 
Επιπλέον, το τιμόνι, ρυθμισμένο να έχει λίγο παραπάνω στροφές από άκρη σε άκρη, δε φέρνει πολλούς κραδασμούς στα χέρια του οδηγού και επιτρέπει τους ήπιους χειρισμούς που απαιτεί η κάθε χωμάτινη βόλτα. Σαν αντιστάθμισμα στην τετρακίνηση έρχεται να μπει στο παιχνίδι το Grip Control, το οποίο έχει προγράμματα για να αντιμετωπίσεις λάσπες και άλλα σαθρά σημεία. Και φάνηκε στην πράξη ότι, δουλεύει.
 
Γενικά από εκείνη την all-star μάζωξη με τα 10 SUV που συγκεντρώσαμε, αν υπήρχε ένα το οποίο σίγουρα θα θέλαμε να δούμε εξοπλισμένο με αληθινή τετρακίνηση, ήταν το C5. Εντάξει, είναι ογκώδες και σίγουρα θα μπορούσε να χάσει μερικά κιλάκια αλλά αυτό δε λέει και πολλά. Η ουσία είναι ότι, ο σούπερ άνετος, ήσυχος και βελούδινος ταξιδευτής της ασφάλτου, όπως τον έχουμε γνωρίσει σε όλα τα συγκριτικά και τις δοκιμές, μπορεί με άνεση να βάλει τα «αρβυλάκια» του και να βγει στο βουνό. Και αυτό δεν είναι κάτι που το συναντάς συχνά σήμερα.
 
Εσείς τι λέτε; Ζει ακόμη το πνεύμα της εκτός δρόμου οδήγησης; Μπορούν τα σύγχρονα δικίνητα SUV μοντέλα να ανταπεξέλθουν; Ή δεν έχει κανένα νόημα το off-roading και όλα αφορούν πλέον την άσφαλτο;

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL