Αυτονομίες ηλεκτρικών: Υπόσχονται Θεσσαλονίκη, δεν φτάνουν ούτε Λάρισα
Οι Πραγματικές αυτονομίες των ηλεκτρικών σε όλα τα μοντέλα με μπαταρία από 75 kWh και πάνω
- Απογοήτευσε η αυτονομία των Tesla (τα μισά από όσα λένε)
- Τελευταίο το ηλεκτρικό Volvo XC40. Δεν έφτασε ούτε Λάρισα (260 χλμ.)
- Έφτασε Θεσσαλονίκη χωρίς φόρτιση η Mustang Mach-E
- Τα μισά χλμ. μετρήσαμε από ό,τι ανακοινώνουν κάποιες εταιρείες!
Απογοήτευσε η αυτονομία των Tesla (τα μισά από όσα λένε)
Το AutoΤρίτη Test Center έχει δοκιμάσει πάνω από 50 ηλεκτρικά μοντέλα. Με «φίλτρο» τις 75 kWh χωρητικότητα μπαταρίας, δηλαδή το να έχουν μεγάλο... ρεζερβουάρ για να βγάζουν πολλά χιλιόμετρα, ποια ηλεκτρικά έχουν τη καλύτερη και ποια τη χειρότερη αυτονομία και πως τα πάνε στους υπόλοιπους τομείς;
Για την αυτονομία των Tesla υπάρχουν συχνά αντιρρήσεις, είτε από κατόχους, είτε και από ξένα δημοσιογραφικά sites όπως το πρακτορείο Reuters το οποίο αποκάλυψε πως με εντολή του Ε. Musk η αυτονομία που εμφανιζόταν στο trip computer ήταν «αισιόδοξη» έτσι ώστε οι πελάτες να νιώθουν σίγουροι για την αγορά τους (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Αυτό συμφωνεί με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center όπου 3 μοντέλα της Tesla έχουν μικρή αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο. Συγκεκριμένα, τα 2 είναι τα Long Range Model 3 και Model Y, ενώ και το Model Y Performance βγάζει μόλις 330 χιλιόμετρα. Τουλάχιστον σε αυτήν την περίπτωση έχεις διαθέσιμα 480 άλογα.
Μεγαλύτερη επίσης από τα 400 χιλιόμετρα θα θέλαμε την αυτονομία του Model S Plaid αφού έχει μπαταρία 100 kWh και σεντάν αμάξωμα.
Τελευταίο το ηλεκτρικό Volvo XC40. Δεν έφτασε ούτε Λάρισα (260 χλμ.)
Τα 408 άλογα, η κίνηση στους 4 τροχούς και η αεροδυναμική σχεδίαση του XC40 συνθέτουν μία αυτονομία μόλις 260 χιλιομέτρων, νούμερο που καθιστά πραγματικά δύσκολο το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Το Volvo XC40 είναι τελευταίο σε αυτονομία σύμφωνα με τις μετρήσεις του Test Center και έτσι στην πράξη θα χρειαστεί να σταματήσεις συχνά και να χάσεις πολύ χρόνο.
Έφτασε Θεσσαλονίκη χωρίς φόρτιση η Mustang Mach-E
Στις πρώτες δύο θέσεις βρίσκεται η Ford Mustang Mach-E με την μεγάλη μπαταρία των 98,7 kWh. Μάλιστα, στην έκδοση των 294 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς η αυτονομία αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι οριακά κάνεις το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Το AutoΤρίτη Test Center το έχει πάντως επιχειρήσει και εδώ μπορείτε να βρείτε τη δοκιμή αυτονομίας της, όπου αναλυτικά θα δείτε χάρη σε ποιες τεχνολογίες το έχει καταφέρει.
Ανάμεσα στα μοντέλα που ξεχωρίζουν με την αυτονομία τους είναι το Hyundai Ioniq 5 γιατί βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα έχοντας μικρότερη συγκριτικά μπαταρία (ρεζερβουάρ). Συγκεκριμένα, από τα μοντέλα με μπαταρία 77 kWh έχει την χαμηλότερη κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο (17,5 kWh) που σημαίνει ότι σημαντικό ρόλο σε αυτή την τιμή πέρα από την αεροδυναμική σχεδίαση και κατασκευή, βοηθάει πολύ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Τα μισά χλμ. μετρήσαμε από ό,τι ανακοινώνουν κάποιες εταιρείες!
Από εκεί και πέρα, εντύπωση προκαλεί η θεωρητική αυτονομία που ανακοινώνουν ορισμένες εταιρείες για τα μοντέλα τους. Κι αυτό γιατί σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα μετρήσαμε τα μισά χλμ. από ό,τι «λένε» οι εταιρείες. Τρείς είναι οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις:- Tesla Model 3 Long Range με θεωρητική αυτονομία 614 χλμ. και πραγματική 302 χλμ.
- Tesla Model Y Long Range με θεωρητική αυτονομία 513 χλμ. και πραγματική 315 χλμ.
- Volvo XC40 Recharge με θεωρητική αυτονομία 536 χλμ. και πραγματική 260 χλμ.