Η Ford έχει κτίσει εδώ και χρόνια τη φήμη των fun to drive μοντέλων, τώρα όμως μέσω του εξηλεκτρισμού καταφέρνει στον απολαυστικό οδηγοκεντρικό χαρακτήρα να προσθέσει και την οικονομία καυσίμου.
Η αρχιτεκτονική των mHEV (mild hybrid αυτοκινήτων) είναι παρόμοια στα περισσότερα μοντέλα. O βασικός ρόλος ανήκει στον κινητήρα, με ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ να έχει βοηθητική παρουσία, είτε συμβάλλοντας στην αύξηση της ροπής σε υψηλά φορτία.
Oυσιαστικά, δηλαδή, περιορίζει τις ανάγκες σε καύσιμο στα συχνά σταμάτα-ξεκίνα εντός πόλης, ενώ παράλληλα δίνει μία έξτρα ροπής από χαμηλά για καλύτερες επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε ότι τροφοδοτεί με ενέργεια διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται σε μία ακόμη περίπτωση η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Fiesta, Puma και Focus για να γλιτώσεις έως 1.500 ευρώ το χρόνο
Το Ford Fiesta (από 22.502 ευρώ), το πιο fun to drive μοντέλο της μικρής κατηγορίας και παράλληλα ο κάτοχος του ρεκόρ της κατηγορίας στο ελκ τεστ (77 χλμ./ώρα, ήταν το πρώτο μοντέλο που ήρθε με mild hybrid τεχνολογία, εφαρμόζοντας ένα κύκλωμα 48 Volt στον γνωστό 1.000άρη EcοBoost κινητήρα, αποδίδοντας 125 ίππους. Έτσι προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις, με κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες και 7,1 μέσα στην πόλη.
Το Ford Puma εφοδιάζεται επίσης με τον 1.000άρη3κύλινδρο Ecoboost κινητήρα σε δύο εκδόσεις ισχύος (125 και 155 ίππων με τιμή από 24.995 και 28.200 ευρώ αντίστοιχα) με ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) μίζας- γεννήτριας με ιμάντα. Τα δύο αυτά σύνολα υπόσχονται οικονομία πάνω από 1.000 ευρώ ανά έτος, με την έκδοση των 125 ίππων να αποδεικνύεται σούπερ οικονομική και την ισχυρότερη των 155 ίππων, να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Αναλυτικότερα η «μικρή» έκδοση έχει τη μικρότερη κατανάλωση σε ταξίδι από κάθε άλλο μοντέλο βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα (4,0 λτ./100 χλμ), και τη δεύτερη μικρότερη κατανάλωση εντός πόλης (7,7 λτ./100 χλμ.). Από την άλλη ή ισχυρή έκδοση έχει το καλύτερο 60-100 της κατηγορίας με 4,09 δλ. με το αυτόματο κιβώτιο.
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων η Ford διαθέτει το Focus, το οποίο έρχεται επίσης με ήπια υβριδική τεχνολογία, βασισμένη στον 1,0 λτ. κινητήρα EcoBoost. Αντίστοιχα και εδώ θα συναντήσουμε δύο εκδόσεις ισχύος, 125 και 155 ίππων (από 28.070 και 30.353 ευρώ, οι οποίες επίσης δίνουν έξτρα βαρύτητα στην οικονομία ή στις επιδόσεις. Όποια και αν είναι η επιλογή σας πάντως η οικονομία είναι δεδομένη λόγω του mild hybrid συστήματος, που εξασφαλίζει πάνω από 1.000 ευρώ οικονομίας το χρόνο.