- Το leasing συμφέρει όταν στην 4ετία δίνεις πολύ λιγότερα χρήματα από το κόστος αγοράς
- «Κακό» deal τα Tesla, BYD, Porsche, Mitsubishi και Land Rover αφού κοστίζουν τα ίδια ή και παραπάνω λεφτά στην 4ετία
- Εξαρτάται άμεσα από την λεγόμενη υπολειμματική αξία αυτοκινήτου (δηλαδή πόσο υπολογίζει η εταιρεία leasing ότι θα πουλήσει ως μεταχειρισμένο το αυτοκίνητο)
- Συμφέρει η λιανική αγορά σε αυτές τις 5 μάρκες, αφού και πληρώνεις λιγότερα και σου μένει το αυτοκίνητο στο τέλος
Το leasing συμφέρει όταν στην 4ετία δίνεις πολύ λιγότερα χρήματα από το κόστος αγοράς
«Συμφέρει το leasing (μακροχρόνια μίσθωση);» μας ρωτούν συχνά. Η απάντηση είναι απλή για τους μη ιδιώτες. Εάν το συνολικό κόστος leasing στην 4ετία (σ.σ. δηλαδή τα χρήματα που θα ξοδέψουμε: προκαταβολή, δόσεις και ΦΠΑ, αφού το ΦΠΑ του leasing δεν συμψηφίζεται) είναι σημαντικά μικρότερο από τη λιανική τιμή του αυτοκινήτου, τότε ναι. Όμως, υπάρχουν και μάρκες που δεν συμφέρουν, αφού και θα πληρώσεις περισσότερα για το αυτοκίνητο από ό,τι να το αγόραζες κανονικά και στο τέλος, δηλαδή μετά την 4ετία που θα λήξει το συμβόλαιο, δεν θα σου μείνει το αμάξι. Ποιες είναι αυτές;
«Κακό» deal τα Tesla, BYD, Porsche, Mitsubishi και Land Rover αφού κοστίζουν τα ίδια ή και παραπάνω λεφτά στην 4ετία
Αφού πρώτα ψάξαμε και βρήκαμε τις τιμές leasing (μηνιαίο μίσθωμα) σε όλες τις εταιρείες και υπολογίσαμε το συνολικό κόστος και το «Επί % Λιανικής», δηλαδή πόσα θα χρειαστεί να δώσει κανείς για leasing σε σχέση με τη λιανική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά για 5 μάρκες αυτοκινήτου.
Αρνητική πρωτιά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κινεζικής BYD που κοστίζουν κατά μέσο όρο 114% της λιανικής τιμής, δηλαδή παραπάνω από το να τα αγοράσει κανείς κανονικά. Μάλιστα, υπάρχει προσφορά εταιρείας leasing για το BYD Atto 3, που το κόστος στην 4ετία αγγίζει το 170% (!) της λιανικής τιμής, δηλαδή θα το πληρώσει κανείς στο τέλος πάνω από μιάμιση φορά για ένα αυτοκίνητο που δεν θα μείνει εν τέλει στην κατοχή του.
Στη δεύτερη θέση ισοβαθμούν Tesla και Porsche με το μέσο όρο του κόστους leasing να ορίζεται στο 111%. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Tesla Model Y RWD και Model Y AWD Long Range με κόστος leasing 122% της τιμής, όπως επίσης και η Porsche Panamera 4 e-Hybrid που θα φτάσει στην 4ετία leasing το 118% του κόστους αγοράς.
Έπειτα, σε πιο mainstream μονοπάτια, στα μοντέλα της Mitsubishi (ASX και Colt, που είναι στην ουσία τα Renault Captur και Clio με σήματα της Mitsubishi) για μια 4ετία θα χρειαστεί να δώσει κανείς κατά μέσο όρο το 107% της λιανικής τιμής για leasing.
Τέλος, η πεντάδα κλείνει με την Land Rover, όπου για τα μοντέλα της το κόστος leasing έρχεται «ίσα βάρκα, ίσα νερά» με την αγορά. Δηλαδή και θα δώσει κάποιος τα ίδια λεφτά και στο τέλος δεν θα του μείνει το αυτοκίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιστροφή χρημάτων από την μεταπώληση.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και χρειάζεται να πληρώνουμε για μερικά αυτοκίνητα leasing πολύ παραπάνω από το κόστος αγοράς;
Σε αυτές τις 5 μάρκες αυτοκινήτου το leasing δεν συμφέρει, αφού πληρώνεις τελικά παραπάνω από το να αγόραζες το αυτοκίνητο.
Εξαρτάται άμεσα από την λεγόμενη υπολειμματική αξία αυτοκινήτου (δηλαδή πόσο υπολογίζει η εταιρεία leasing ότι θα πουλήσει ως μεταχειρισμένο το αυτοκίνητο)
Στην ουσία, το συνολικό κόστος leasing (προκαταβολή, δόσεις και ΦΠΑ) εξαρτάται από αυτό που οι εταιρείες leasing λένε «υπολειμματική αξία αυτοκινήτου». Πόσο δηλαδή μπορεί να πουληθεί ως μεταχειρισμένο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε 4 χρόνια.
Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο το αγοράσει μια εταιρεία leasing 30.000 ευρώ και υπολογίζει ότι σε 4 χρόνια μπορεί να το πουλήσει ως μεταχειρισμένο 20.000 ευρώ, τότε το κόστος της είναι 30.000 - 20.000= 10.000 ευρώ. Υπολογίστε επιπλέον 2.000-2.500 ευρώ ακόμα για τους τόκους των χρημάτων που θα δεσμεύσει, τα service, τα ασφάλιστρα και τα υπόλοιπα έξοδα χρήσης στην 4ετία. Αυτά τα 12-12,5 χιλιάρικα συν το κέρδος της, θέλει να καλύψει με την προκαταβολή και τις δόσεις που πληρώνεις.
Συγκεκριμένα, για τα ηλεκτρικά, οι αγοραστές φαίνεται πως τα φοβούνται ακόμη, καθώς πολλοί πιστεύουν ότι θα βγουν νέας τεχνολογίας μπαταρίες, οπότε τα σημερινά ηλεκτρικά θα χάσουν την αξία τους ως μεταχειρισμένα και έτσι καταφεύγουν στο leasing. Ως εκ τούτου υπάρχει μεγαλύτερο ρίσκο σε ό,τι αφορά την μεταπωλητική τους αξία.
Μάλλον το ίδιο φοβούνται και οι εταιρείες leasing και φαίνεται να βάζουν στα ηλεκτρικά Tesla και BYD και στα μοντέλα των Porsche, Mitsubishi και Land Rover υπολειμματική αξία=0, δηλαδή ότι σε 4 χρόνια η αξία τους θα είναι μηδέν.
Συμφέρει η λιανική αγορά σε αυτές τις 5 μάρκες, αφού και πληρώνεις λιγότερα και σου μένει το αυτοκίνητο στο τέλος
Στην πράξη βέβαια η αξία τους ως μεταχειρισμένα θα είναι σίγουρα πολύ πάνω από μηδέν, οπότε για αυτές τις 5 μάρκες δεν συμφέρει το leasing, αλλά η λιανική αγορά για όσους τα επιλέξουν. Και αυτό γιατί τελικά και θα δώσετε λιγότερα χρήματα και μετά την αποπληρωμή θα σας μείνει το αυτοκίνητο ή θα πάρετε μέρος των χρημάτων σας πίσω από την μεταπώληση του αυτοκινήτου.