3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα ελαστικά 4 εποχών είναι για πολλούς οδηγούς μια εύκολη και ασφαλής εναλλακτική.
Mega test ελαστικών σε χιόνι, βρεγμένο & στεγνό
5.061 Επισκέψεις στο άρθρο
Ένα για όλες τις εποχές: Τέλος οι αλλαγές ανάλογα με την εποχή! Τα ελαστικά 4 εποχών κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη και σας γλιτώνουν βγάλε-βάλε. Είναι, όμως, και πραγματικά ασφαλή; Δοκιμάζουμε 31 διαφορετικά ελαστικά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τα ελαστικά 4 εποχών (all weather) βρίσκονται, όπως και παλιότερα, στη μόδα. Μάλιστα, το εμπόριο υπολογίζει αυτήν τη χρονιά (στη Γερμανία τουλάχιστον) μια αύξηση μεριδίου της τάξης του 10%. Τα πλεονεκτήματα του «ένα-για-όλα-ελαστικού» είναι σαφή: Δεν απαιτεί την αλλαγή του κάθε έξι μήνες, ανάλογα με την εποχή, από θερινά σε χειμερινά και τούμπαλιν, δε χρειάζεται να κλείνετε τα σχετικά ραντεβού στο βουλκανιζατέρ, ούτε να ψάχνετε πού θα αποθηκεύετε το σετ ελαστικών που δεν χρησιμοποιείτε. Έτσι, τα χρήματα, που εξοικονομείτε, μπορείτε να τα επενδύσετε σε ένα σαββατοκύριακο ξεκούρασης και χαλάρωσής σας, ακόμη και χωρίς το αυτοκίνητο…Μένει μόνο το καθοριστικής σημασίας ερώτημα: «Είμαι με τα all weather λάστιχα το ίδιο ασφαλής στο δρόμο, όσο με τα θερινά ή τα χειμερινά;»
Προκειμένου να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, κάναμε ένα mega test ελαστικών σε όλες τις εποχές για τις οποίες είναι φτιαγμένα αυτά τα λάστιχα, δηλαδή σε χιονισμένο, βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα. Αρχικά, όμως, έπρεπε οι 31 υποψήφιοι να τα καταφέρουν σε ένα test φρεναρίσματος σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Μόνο τα δέκα λάστιχα με τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτές τις 2 δοκιμασίες πήραν το πράσινο φως για να συνεχίσουν και να αποδείξουν τις δυνατότητές τους και στις χειμερινές συνθήκες του πάγου και του χιονιού.
Πάμε λοιπόν να δούμε πώς τα καταφέρνουν, τις επιδόσεις τους και πώς συμπεριφέρονται!
Πως έγινε η Δοκιμή ελαστικών
Τα 31 ελαστικά, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στο εμπόριο (λιανική ή διαδικτυακά), έπρεπε να «προκριθούν» αρχικά στο check ασφαλείας, φρενάροντας σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Μετρήσαμε τις αποστάσεις ακινητοποίησής τους από τα 100 χλμ./ώρα. Μόνο τα δέκα ελαστικά με τις συνολικά μικρότερες αποστάσεις πέρασαν στις περαιτέρω δοκιμές τόσο σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο όσο και στο χιόνι και στον πάγο. Τέλος, τη δοκιμασία του «Μαραθωνίου τριβής», στην οποία εξετάζεται η χιλιομετρική τους απόδοση, τον πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της IFV.
Δώσαμε και στους 31 υποψηφίους μία τίμια ευκαιρία, αλλά οι 10 καλύτεροι στο φρενάρισμα στο στεγνό και στο βρεγμένο οδόστρωμα (με πράσινο χρώμα) προκρίθηκαν στις υπόλοιπες δοκιμασίες. Τα ελαστικά με κίτρινο χρώμα προσφέρουν μια αποδεκτή επίδοση, ενώ τα ελαστικά με κόκκινο χρώμα κόπηκαν για λόγους ασφάλειας καθώς η συνολική απόσταση φρεναρίσματος είναι πάνω από 100 μέτρα.