Όταν ο τροχός συναντήσει ένα εμπόδιο, το ελατήριο που περιβάλλει συνήθως το αμορτισέρ, συμπιέζεται γρήγορα. Το αμορτισέρ φροντίζει ώστε η ταλάντωση του ελατηρίου να παραμείνει ελεγχόμενη, προκειμένου να μην παρουσιαστούν ανεπιθύμητα φαινόμενα συμπεριφοράς του αμαξώματος. Ο δεύτερος ρόλος του αμορτισέρ είναι η άνεση. Σε συνεργασία με το ελατήριο απορροφά την ενέργεια που παράγεται από την επαφή με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μεταφέρει στο πλαίσιο και στην καμπίνα των επιβατών μικρότερο ποσοστό κραδασμών. Η σωστή λειτουργία τους και η αρμονική συνεργασία με τα ελατήρια βελτιώνουν την κατανομή του βάρους και την απόσταση φρεναρίσματος. Η λειτουργία των αμορτισέρ είναι φαινομενικά απλή. Πιο συγκεκριμένα, το εσωτερικό των αμορτισέρ αποτελείται από ένα κεντρικό εξάρτημα με τη μορφή κυλίνδρου και μικρούς διαφορετικούς θαλάμους, οι οποίοι χωρίζονται με οπές. Όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά και συναντήσει μικρή ανωμαλία, το αμορτισέρ κινείται σχετικά αργά προς τα πάνω. Έτσι υπάρχει μικρή παροχή υγρού (όγκος υγρού ανά μονάδα χρόνου), συνεπώς μειωμένες τριβές, άρα και μειωμένη αντίσταση. Όσο η ταχύτητα μεγαλώνει, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα υγρού μετακινείται, αυξάνοντας και τις αντιστάσεις. Η τριβή κατά τη δίοδο του υγρού από τις οπές παρέχει την απόσβεση, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε θερμική.
Οι "αποσβεστήρες κραδασμών" ή,
αλλιώς, τα γνωστά μας αμορτισέρ επιτελούν εξαιρετικά σημαντικό έργο τόσο για την άνεσή μας όσο και για την καλύτερη ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου.