Η βασική λειτουργία του ESC είναι να ελέγχει την πορεία του οχήματος συγκρίνοντας τις κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι και τα φρένα με την ανταπόκριση που έχει το αυτοκίνητο σε αυτές, αλλά και την ταχύτητα του κάθε τροχού ανεξάρτητα. Εφόσον παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης και τάση για περιστροφή του οχήματος (υποστροφή ή υπερστροφή), το σύστημα αναλαμβάνει να μειώσει την ταχύτητα των εμπρός ή των πίσω τροχών ανεξάρτητα, προκειμένου να μην βγει εκτός πορείας. Το ESC ενσωματώνει και συνεργάζεται για καλύτερα αποτελέσματα με το ABS ή και με το TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) όπου αυτό διατίθεται. Το κέντρο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικός μικροεπεξεργαστής που αναλύει τα εισερχόμενα από μια σειρά αισθητήρωνδίνοντας έπειτα τις εντολές για τις απαιτούμενες ενέργειες, αφού τσεκάρει την πορεία του οχήματος. Οι κύριοι "κορμοί" του συστήματος είναι οι αισθητήρες που το απαρτίζουν. Οι πιο σημαντικοί είναι ο αισθητήρας για την περιστροφή του τιμονιού, ο αισθητήρας για την ταχύτητα των τροχών, ο αισθητήρας παράπλευρων επιταχύνσεων, καθώς και ένας ηλεκτρονικός κατανεμητής των ενεργειών που "προτείνει" η κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος. Συχνά θα το δείτε γραμμένο ως VSA, VDC, DSC ή ESP.
Από τη θέση του οδηγού
Ο οδηγός, κάθε φορά που παρεμβαίνει το DPC, ενημερώνεται μέσω της κεντρική οθόνης του πίνακα οργάνων, η οποία εμφανίζει το ποσοστό ροπής του κάθε τροχού.
Σημαντικά ασφαλέστερη είναι η ρυμούλκηση τροχόσπιτων από Ι.Χ με το ειδικό σύστημα ευστάθειας ρυμουλκούμενων, που έχει αναπτύξει η Opel. Ας δούμε περί τίνος πρόκειται.
Η Mercedes μας έχει συνηθίσει σε τεχνολογικές καινοτομίες σχεδόν σε κάθε της νέο μοντέλο. Η νέα C-Class μπορεί να υπερηφανεύεται, ότι φέρει το σύνολο τεχνολογιών Agility Control στην πλέον εξελιγμένη του μορφή. Ας δούμε περί τίνος πρόκειται.
[...]
Μετά από δύο χρόνια εξέλιξης και εκτενών δοκιμών, η Opel λανσάρει μια πρωτοποριακή τεχνολογία για την ασφαλή ρυμούλκηση τρέιλερ. Το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) βάζει τέλος στην αστάθεια του τρέιλερ, αυξάνοντας σημαντικά την ασφάλε[...]