Το αυτοκίνητο βασίζει όλες τους τις αντιδράσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, το στρίψιμο, το φρενάρισμα, τον ελιγμό, στα τέσσερα ελαστικά του. Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει, αρχικά, την εξωτερική όψη των ελαστικών για επικίνδυνες εκδορές, ή ύπουλα γδαρσίματα, τόσο στο προφίλ όσο και στο πέλμα του ελαστικού. Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, πρέπει να γίνεται κάθε μήνα καθώς η πίεσή τους πέφτει υπό φυσιολογικές συνθήκες, κατά 0,1 με 0,2 bar το μήνα. Το χειμώνα χρειάζεται να προσθέσουμε αέρα, επειδή το κρύο κάνει τον αέρα στο εσωτερικό να συσταλθεί, ενώ το καλοκαίρι αφαιρούμε αέρα, επειδή η ζέστη κάνει τον αέρα στο εσωτερικό να διασταλεί. Ο ακριβής αριθμός ποσότητας αέρα που πρέπει να υπάρχει στο μπροστινό και πίσω ζεύγος των ελαστικών ορίζεται από τον κατασκευαστή, εφόσον το αυτοκίνητο φοράει τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ή καινούρια ίδιας διάστασης. Συνήθως η πίεση διαφέρει από άξονα σε άξονα, ενώ η ποσότητα αέρα μεγαλώνει εφόσον το αυτοκίνητο ταξιδεύει φορτωμένο με περισσότερους από δύο επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η πίεση πρέπει να ελέγχεται όταν το ελαστικό είναι ακόμη κρύο, γιατί όταν έχει χρησιμοποιηθεί ο αέρας στο εσωτερικό του ζεσταίνεται και άρα διαστέλλεται, δίνοντας λάθος μέτρηση.
Κατόπιν ο οδηγός πρέπει να ελέγχει το βάθος της χάραξης του πέλματος. Αυτή πρέπει να αγγίζει τα 3 χιλιοστά, ενώ εάν το βάθος πέσει κάτω από τα 1,6 χιλιοστά το ελαστικό πρέπει να αντικαθίσταται αμέσως. Η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού αναγράφεται στο προφίλ του.
Τα ελαστικά αποδίδουν καλύτερα όταν ανεβάσουν θερμοκρασία. Αυτό δε σημαίνει ότι το καλοκαίρι τα ελαστικά πιάνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Αντίθετα οι μετρήσεις έχουν δείξει ότι το καλοκαίρι το σύστημα πέδησης (ελαστικά και φρένα) επιτυγχάνει χειρότερες μετρήσεις από τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου. Φυσικά η οδήγηση υπό βροχή είναι μία ξεχωριστή κατάσταση κατά την οποία το κάθε ελαστικό συμπεριφέρεται διαφορετικά από ότι στη στεγνή άσφαλτο. Ένα καλό ελαστικό στο στεγνό δεν είναι απαραίτητα το ίδιο καλό και στο βρεγμένο.
Αρκετά μεγάλο είναι το ποσοστό των ατυχημάτων, τα οποία έχουν προκληθεί από τη φθορά των ελαστικών του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Επίσης, μία από τις μεγαλύτερες ανάγκες των καταναλωτών είναι να αυξηθεί η διάρκεια ζωής των ε[...]
Οικονομία και καθαρό περιβάλλον Το Michelin Energy Saver εξοικονομεί σχεδόν 0,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., επομένως, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. [...]
Η εξέλιξη των RunOnFlat
Η Goodyear, καθώς είναι μία εταιρεία ελαστικών που εφαρμόζει την τεχνολογία RunOnFlat αρκετό καιρό, ανακοίνωσε την κατασκευή της επόμενης γενιάς των ελαστικών αυτών. Τα νέα ελαστικά είναι αποτέλεσμα της συνεργα[...]
Τη δημιουργία ενός νέου,
επαναστατικού τύπου ελαστικού, που ακούει στο όνομα "XDA Hypersipe", ανακοίνωσε η Michelin. Το νέο αυτό ελαστικό αποτελείται
από ειδικό τύπο πέλματος, ο οποίος, έχει τη δυνατότητα να “αναπαράγει” τη χάρ[...]
Έχετε προσέξει τα ανάγλυφα στοιχεία που αναγράφονται στο πλαϊνό τμήμα ενός ελαστικού; Και αν ναι, έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνουν ή κατά πόσο μπορούν να συμβάλουν στην ασφαλέστερη επιλογή ενός ελαστικού;
Ένα κλαταρισμένο ελαστικό πάντα αποτελεί πρόβλημα και εξαρτάται από τις περιστάσεις αν μια απώλεια πίεσης -μικρή ή μεγάλη- θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια κίνησης. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα είχαν οι τεχνικοί της BMW όταν αποφάσισαν να ασχοληθο[...]