Η οροφή του αυτοκινήτου μπορεί να πάρει διάφορες μορφές. Μία από αυτές είναι το παράθυρο στον ουρανό, μία γυάλινη επιφάνεια στη μέση της οροφής του αυτοκινήτου, η οποία συνήθως εισχωρεί μέσα στο σάντουιτς που δημιουργεί η εσωτερική επένδυση του ταβανιού και το μέταλλο της οροφής. Στα ανοιχτά, κάμπριο, αυτοκίνητα η μεταλλική οροφή απουσιάζει τελείως από τους ώμους του αυτοκινήτου και πάνω, και αντικαθίσταται με μία υφασμάτινη. Αυτή ανοίγει και κλείνει, είτε ηλεκτρικά, είτε χειροκίνητα βασιζόμενη σε ένα σύστημα βραχιόνων οι οποίοι δημιουργούν ένα σκελετό που επιτρέπει τόσο τη διαμόρφωση επαρκούς εσωτερικού χώρου, όσο και την απομόνωση από τα στοιχεία της φύσης. Η τελευταία μόδα στα ανοιχτά αυτοκίνητα θέλει τις ανοιγόμενες οροφές φτιαγμένες από κάποιο μέταλλο. Στόχος είναι η δημιουργία διπλού ρόλου από το ανοιχτό αυτοκίνητο, που έτσι μπορεί να «παίζει» και ως κουπέ. Η κατασκευή τους είναι πιο πολύπλοκη, πιο ακριβή και εμπεριέχει συμβιβασμούς όσον αφορά στη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αφού επηρεάζει το συνολικό βάρος και το κέντρο του. Επίσης καταλαμβάνει πολύ χώρο από το χώρο αποσκευών. Ωστόσο στις σύγχρονες υλοποιήσεις αυτής της ιδέας οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ελαφρά υλικά (όπως το αλουμίνιο), έχουν απλοποιήσει του μηχανισμούς ανάκλησης και έχουν περιορίσει το χώρο που καταλαμβάνει η οροφή όταν κλείνει. Απόδειξη της προόδου που έχει γίνει είναι ότι όλα και περισσότερα ανοιχτά μοντέλα εφαρμόζουν αυτή τη λύση στις νέες γενιές τους.
Τι μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στις αυτόματες οροφές
• Μια από τις βασικές αιτίες προβλημάτων είναι η κακή ρύθμιση της θέσης των αισθητήρων θέσης οροφής καθώς και συνολικά οι βλάβες των αισθητήρων θέσης.
• Η υπερθ[...]