Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/2/2004
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΜΑΞΩΜΑ
Nέα συστήματα ασφάλειας από τη Volvo
Hδραστηριοποίηση της Σουηδικής εταιρείας στην αμερικανική αγορά αποτέλεσε μια καλή ευκαιρία για να παρουσιάσει πέραν των μοντέλων της V50 και S40 και τις νέες τεχνολογικές της εφαρμογές. Το πρώτο σύστημα που αποσκοπεί στην αποφυγή ατυχήματος ονομάζεται BLIS (Blind Spot Information System) και αναλαμβάνει να εξαλείψει τις "τυφλές" περιοχές των καθρεφτών που συχνά γίνονται αιτίες για συγκρούσεις κατά τις αλλαγές πορείας. Το BLIS εφαρμόζει για τη λειτουργία του μια ευρυγώνια ψηφιακή μικροκάμερα η οποία είναι τοποθετημένη σε καθέναν από τους δύο καθρέφτες και έχει τη δυνατότητα να τραβάει μεγάλο αριθμό φωτογραφιών ανά δευτερόλεπτο. Το σύστημα επιτρέπει την πλήρη καταγραφή των κινήσεων γύρω από το αυτοκίνητο και δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να δει μέσα από μια οθόνη που βρίσκεται στο εσωτερικό του αν υπάρχουν άλλα οχήματα στα πλαϊνά του. Σε περίπτωση που άλλο όχημα βρίσκεται μέσα στην περιοχή που αναγνωρίζει η μικροκάμερα, τότε μία λυχνία που βρίσκεται κοντά στον καθρέφτη αναβοσβήνει, ειδοποιώντας έτσι τον οδηγό ούτως ώστε να μην αλλάξει λουρίδα κυκλοφορίας τη δεδομένη στιγμή. Άλλο ένα σύστημα που αφορά την αποφυγή ατυχήματος είναι το Adaptive Cruise Control το οποίο, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, συνεργάζεται με το Cruise Control δημιουργώντας μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Πιο συγκεκριμένα το ACC χρησιμοποιεί έναν ανιχνευτή (ραντάρ) που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα του αυτοκινήτου και έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει συνεχώς την απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα και αυτόματα να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου δημιουργώντας μια απόσταση ασφαλείας η οποία καθορίζεται από την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο. Η Volvo, τέλος, παρουσίασε στην έκθεση του Detroit και ένα σύστημα με τον ίδιο σκοπό το οποίο έχει την ιδιότητα να ενημερώνει τον οδηγό να φρενάρει το αυτοκίνητο μόλις διαγνώσει επικίνδυνη κατάσταση ή ακόμα και να φρενάρει μόνο του όταν ο οδηγός δεν το κάνει! Ένα ραντάρ που βρίσκεται στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου μέσω ενός ηχητικού σήματος ειδοποιεί τον οδηγό όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί δραστικά (π.χ. σε περίπτωση ακινητοποίησης εκείνου). Άμεσα το σύστημα αναγνωρίζει την δύναμη πέδησης και αν αντιληφθεί ότι εκείνη δεν επαρκεί για να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, τότε αναλαμβάνει να τη μεγιστοποιήσει. Το μεγάλο ατού του συστήματος είναι ότι ακόμα και αν ο οδηγός αμελήσει το ηχητικό σήμα και δε φρενάρει καθόλου, το σύστημα θα μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ενεργοποιώντας τα φρένα, μειώνοντας παράλληλα τη σφοδρότητα της σύγκρουσης αν αυτή τελικά δεν αποφευχθεί. Τα περισσότερα παραπάνω συστήματα είναι άγνωστο μέχρι στιγμής ποιο αυτοκίνητο της Σουηδικής εταιρείας θα εφοδιάζουν, ωστόσο -σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας- το BLIS θα κάνει την εμφάνισή του σε ένα όχημα Volvo μέσα στο έτος που διανύουμε ενώ το ίδιο αναμένεται και για το σύστημα αερόσακων τύπου κουρτίνας που θα εφοδιάζει την επόμενη γενιά του C70.
To BLIS αναλαμβάνει να εξαλείψει τις “νεκρές” γωνίες των καθρεπτών, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ασφαλή αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου.

Παράλληλα με τα τρία συστήματα που αφορούν την αποφυγή ατυχήματος, η Volvo παρουσίασε στην έκθεση του Detroit και τους αερόσακους τύπου κουρτίνας (Inflatable Curtain) που θα εφοδιάζουν το επόμενό της ανοιχτό αυτοκίνητο στα πλαίσια του συστήματος πλευρικής προστασίας (Side Impact Protection System) των αυτοκινήτων της. Οι αερόσακοι θα βρίσκονται στο εσωτερικό των θυρών -λόγω της απουσίας οροφής- και θα ανοίγουν σε περίπτωση οπίσθιας ή πλευρικής σύγκρουσης προς τα πάνω, προστατεύοντας το σώμα των επιβατών. Επίσης, το σύστημα ΙC θα λειτουργεί και σε περίπτωση ανατροπής του αυτοκινήτου όταν και τα παράθυρα είναι κατεβασμένα.