Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/4/2004
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Σύστημα ψύξης κινητήρα
Τι μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία ή πλήρη απώλεια ψύξης του κινητήρα.Λόγω των πολλών τμημάτων το σύστημα ψύξης του κινητήρα μπορεί να εμφανίσει δυσλειτουργίες για πολλούς λόγους, σχεδόν τόσους όσα είναι και τα μέρη που το απαρτίζουν:
• Μια απλή περίπτωση όπου το σύστημα δεν ψύχει καλά είναι να μην υπάρχει ψυκτικό υγρό στο ανάλογο δοχείο.
• Υπάρχει η πιθανότητα και το ψυγείο να μην περιέχει νερό το οποίο περνώντας από το σχετικό κλειστό κύκλωμα που είναι το σύστημα ψύξης, "κρυώνει" τον κινητήρα.
• Στην περίπτωση που η βαλβίδα θερμοκρασίας δε λειτουργεί το σύστημα δεν παρέχει ψύξη.
• Το ψυγείο μπορεί να είναι βρόμικο ή φραγμένο. Μια περίπτωση η οποία δεν είναι σπάνια.
• Μια συχνή αιτία που το σύστημα ψύξης δε λειτουργεί είναι να κολλήσει ο θερμοστάτης που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του συστήματος ψύξης.
• Μια ακόμα περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος ψύξης είναι να χαλάσει η τρόμπα νερού με αποτέλεσμα το νερό να μην κινείται μέσα στο κύκλωμα.
• Επίσης σύνηθες είναι το φαινόμενο να έχει σπάσει το κολάρο του ψυγείου.
• Σε κάποιες περιπτώσεις που παρουσιάζεται και πρόβλημα στον ανεμιστήρα του ψυγείου (βεντιλατέρ).
• Στα αυτοκίνητα που η τρόμπα νερού παίρνει κίνηση από το λουρί, αν αυτό κοπεί ή είναι χαλαρό, δε λειτουργεί σωστά και η τρόμπα.Συνέπειες και ενδείξεις προβληματικής λειτουργίας ψύξης
• Η πιο σημαντική συνέπεια από τη δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης είναι να ανεβαίνει κατακόρυφα η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα.
• Αν η θερμοκρασία υπερβεί κατά πολύ τα επιτρεπτά όρια, το αποτέλεσμα είναι να "κολλήσει" ο κινητήρας αφού τα μέταλλά του καταστρέφονται, πάνω από ένα όριο θερμοκρασίας.
• Επειδή το βεντιλατέρ λαμβάνει σήμα από τη βαλβίδα θερμοκρασίας για να λειτουργήσει, εάν αυτή είναι χαλασμένη, το βεντιλατέρ δε λειτουργεί με αποτέλεσμα να μην ψύχεται το υγρό του κυκλώματος.
• Όταν έχει κολλήσει ο θερμοστάτης διακόπτει την παροχή νερού προς το ψυγείο και το υπόλοιπο κύκλωμα. Άμεσο σύμπτωμα αποτελεί η υπερθέρμανση του κινητήρα.
• Σε περίπτωση που η τρόμπα νερού δε λειτουργεί το σύνηθες είναι να έχει "φαγωθεί" η φτερωτή που συμβάλλει στο να κινηθεί το νερό στο κύκλωμα.
• Την πρώτη ένδειξη για υπερθέρμανση θα τη λάβετε από το δείκτη θερμοκρασίας.
• Σε κάποιες περιπτώσεις και εφόσον έχετε αγνοήσει την ένδειξη θερμοκρασίας θα βγαίνει καπνός από το χώρο του κινητήρα.
Ο θερμοστάτης είναι ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα του συστήματος ψύξης και σε περίπτωση που κολλήσει διακόπτεται η κίνηση του νερού μέσα στο κύκλωμα.

Σε περίπτωση που η φτερωτή της τρόμπας νερού έχει φθαρεί ή ακόμα και διαλυθεί η τρόμπα αδυνατεί να "κυκλοφορήσει" το νερό μέσα στο κύκλωμα.

Λειτουργία-κόστος
Η ορθή λειτουργία του συστήματος ψύξης είναι πολύ σημαντική και λόγω των πολλών τμημάτων της κάθε βλάβη σε ένα τμήμα συμπαρασύρει σε δυσλειτουργία όλο το κύκλωμα. Η αντικατάσταση ενός θερμοστάτη, με εργασία, σε ένα μικρό αυτοκίνητο κινείται στα 37-40 ευρώ, της τρόμπας νερού στα 127-130 ευρώ, της βαλβίδας θερμοκρασίας στα 30 ευρώ, ενώ η αντικατάσταση του ψυγείου κοστίζει περίπου 230-240 ευρώ.