ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/5/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/5/2004
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ασφάλεια: Ζώνες ασφαλείας
Aπό νωρίς στην ιστορία της αυτοκίνησης (οι ζώνες τοποθετούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής πάνω από μισό αιώνα) διαπιστώθηκε πόσο απαραίτητη είναι η χρήση της ζώνης ασφαλείας για την ασφαλή μετακίνηση των επιβαινόντων. Ωστόσο -ιδίως στη χώρα μας- πλήθος οδηγών εξακολουθούν να αγνοούν το μέγεθος της ασφάλειας που η χρήση της ζώνης ασφαλείας προσφέρει.
Οι ζώνες ασφαλείας σήμερα
• Από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ζώνες τριών σημείων.
• Τα τελευταία χρόνια βρίσκουμε τρεις ζώνες τριών σημείων και σε όσα αυτοκίνητα διαθέτουν πίσω κάθισμα τριών θέσεων.
• Πλήθος μοντέλων εφοδιάζονται με σύστημα αυξομείωσης του ύψους της ζώνης ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού.
• Στο σύνολο τους οι ζώνες στα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας διαθέτουν προεντατήρες. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός αναλαμβάνει να τεντώσει τη ζώνη ώστε να συγκρατηθεί καλύτερα το σώμα κατά τη σύγκρουση
• Σε αρκετά καινούργια αυτοκίνητα οι ζώνες διαθέτουν και περιοριστή φορτιού. Πρόκειται για ένα μηχανισμό (ενεργοποιείται μετά τον προεντατήρα) που χαλαρώνει σταδιακά τη ζώνη ώστε να περιοριστεί το φορτίο που δέχεται το σώμα από αυτήν κατά τη συγκράτηση.
Η σωστή χρήση
• Η εφαρμογή της ζώνης πρέπει να σας γίνει συνείδηση και να είναι η πρώτη σας ενέργεια όταν μπαίνετε στο αυτοκίνητο.
• Προσέξτε κατά την τοποθέτηση ώστε να μην "στρίψει" η ζώνη γιατί λεπταίνει το σημείο επαφής με το σώμα και κατά τη σύγκρουση θα προκαλέσει τραυματισμό.
• Χρησιμοποιώντας το μηχανισμό αυξομείωσης του ύψους ρυθμίστε στη θέση που δε θα ενοχλεί το λαιμό αλλά να μη βρίσκεται και στα όρια του ώμου.
• Ζώνη ασφαλείας είναι απολύτως απαραίτητο να φοράνε και οι πίσω επιβάτες. Ατάκες και ενέργειες του στυλ: " Πίσω δε φοράω ζώνη" δεν έχουν καμία λογική και σε περίπτωση σύγκρουσης είναι πολύ πιθανό να κινδυνεύσει η ζωή και των επιβατών των μπροστινών καθισμάτων που φορούν.
• Μην ξεχνάτε ότι ένας επιβάτης βάρους 70 κιλών σε περίπτωση σύγκρουσης με 50 χλμ./ώρα στο σημείο που θα προσκρούσει θα ασκήσει πίεση βάρους 3 τόνων.
• Στην κατάσταση εγκυμοσύνης το οριζόντιο τμήμα της ζώνης δεν πρέπει να βρίσκεται πάνω στην κοιλιά αλλά κάτω από αυτή. Σε αντίθετη περίπτωση, κατά τη σύγκρουση η πιθανότητα να βλαφτεί το έμβρυο είναι μεγάλη.
• Όταν ο επιβάτης είναι κάτω των 10 ετών πρέπει η χρήση της ζώνης να συνοδεύεται με το ανάλογο κάθισμα.
• Μετά από σύγκρουση πρέπει να ελέγχεται η σωστή λειτουργία των ζωνών και αν εντοπίζεται δυσλειτoυργία να αντικαθίστανται.
Η χρήση της ζώνης είναι απαραίτητη και στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων αφού ένας επιβάτης βάρους 70 κιλών σε περίπτωση σύγκρουσης με 50 χλμ./ώρα στο σημείο όπου θα προσκρούσει θα ασκήσει πίεση βάρους 3 τόνων.

Ζώνη και αερόσακος
Σε περίπτωση σύγκρουσης ο επιβάτης που δε φορά ζώνη θα κινηθεί προς τα εμπρός ανεξέλεγκτα, θα "χτυπήσει" στον αερόσακο που θα τον εκτρέψει αριστερά ή δεξιά. Έτσι ο επιβάτης θα προσκρούσει στο παράθυρο ή στο ταμπλό. Πιο απλά ο αερόσακος μόνο όταν συνδυάζεται με χρήση της ζώνης ασφαλείας παρέχει ικανοποιητική προστασία.