Κινητήρας: Μη σας πλανέψει ένας φρεσκοπλυμένος κινητήρας καθώς η ουσία δεν είναι εκεί. Πρώτα ελέγξτε αν υπάρχουν βρομιές και λάδια ή ακόμα και διαρροή στο κάρτερ (κάτω τμήμα της μηχανής) και γύρω από αυτό. Όταν δουλεύει, παρατηρήστε αν από το καπάκι (ανώτατο τμήμα) εξέρχονται αέρια. Αν συμβαίνει αυτό, υπάρχει πρόβλημα, ενώ πρέπει να τσεκάρετε και το δείκτη λαδιού για μεταλλικά ρινίσματα. Αν υπάρχουν, είναι ανησυχητικό δείγμα. Αριθμός πλαισίου: Βρείτε το σημείο όπου υπάρχει η μεταλλική ετικέτα με τα πριτσίνια που αναγράφει τον αριθμό πλαισίου και κοιτάξτε για ίχνη μπογιάς ή χαρακιές. Αν υπάρχουν, είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να έχει περάσει επισκευή. Επίσης ελέγξτε αν ο αναγραφόμενος αριθμός είναι ίδιος με αυτόν της άδειας. Κάντε το ίδιο και για τον αριθμό του κινητήρα και επιβεβαιώστε τον κυβισμό, καθώς ο προκάτοχος μπορεί να τον έχει αλλάξει (συνήθως μεγαλύτερος) και να μην το έχει δηλώσει για να μην επιβαρυνθεί φορολογικά. Χιλιομετρητής:Σε συνδυασμό με την ημερομηνία έκδοσης της άδειας υπολογίστε πόσα περίπου χιλιόμετρα θα έπρεπε να έχει διανύσει το αυτοκίνητο όταν ο μέσος όρος του έτους είναι γύρω στα 15.000 χλμ. Αν τα χιλιόμετρα είναι πολλά παραπάνω από τα προαναφερθέντα, αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αγοράς ενώ στην αντίθετη περίπτωση μάλλον έχει "πειραχθεί" ο χιλιομετρητής. Αμάξωμα:Με το δάχτυλο μετρήστε την απόσταση των αρμών (π.χ. στο καπό ή στις θύρες). Αν η απόσταση είναι διαφορετική σε κάθε πλευρά ή αλλάζει κατά μήκος του ίδιου αρμού, το πιθανότερο είναι να έχει επισκευαστεί μετά από σύγκρουση. Κιβώτιο ταχυτήτων-συμπλέκτης: Κάντε μια βόλτα το αυτοκίνητο και διαπιστώστε αν ο συμπλέκτης απομονώνει σωστά καθώς και αν οι ταχύτητες "κουμπώνουν" με ευκολία. Αν το κιβώτιο πετάει την ταχύτητα, είναι κακό δείγμα. Στήστε αυτί για θορύβους κατά τη διάρκεια των αλλαγών και στο πάτημα του συμπλέκτη. Σύστημα διεύθυνσης: Οδηγήστε το αυτοκίνητο μερικά χιλιόμετρα και προεπιλέξτε ευθεία πορεία αφήνοντας (πάντα με ασφάλεια) για λίγο το τιμόνι. Αν αυτό "τραβάει" αριστερά ή δεξιά, είναι μεγάλη η πιθανότητα να έχει υποστεί στρέβλωση το σασί ή να έχουν πρόβλημα οι αναρτήσεις. Χώρος ρεζέρβας:Ανασηκώνοντας τη μοκέτα (αν υπάρχει) στο πάτωμα του χώρου αποσκευών θα δείτε αν έχει δεχθεί επισκευή αφού πιθανώς να υπάρχουν ραφές και απόκλιση απόχρωσης από το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος. Θόλοι: Αν στο αυτοκίνητο είχαν τοποθετηθεί σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ ή μπάρα θόλων και έχει υποστεί σκληρή χρήση, θα το καταλάβετε από ρωγμές στο μέταλλο ή "σπασίματα" στο χρώμα. Ζάντες: Πίσω από ένα γυαλιστερό τάσι μπορεί να βρίσκεται μια χτυπημένη ζάντα που μειώνει τη σταθερότητα ενώ υπό συνθήκες παράγει και θόρυβο και σημαίνει κακή χρήση.
Ελαστικά
Η φθορά είναι φυσιολογική. Αυτό που δεν είναι φυσιολογικό είναι η ανομοιόμορφη φθορά που μπορεί να σημαίνει στρεβλωμένο αμάξωμα από σύγκρουση, κακή κατάσταση και λάθος γεωμετρία των αναρτήσεων και στην καλύτερη περίπτωση απλώς κακή ευθυγράμμιση. Ο ενδελεχής έλεγχος στα ελαστικά είναι απαραίτητος.
Η σύγκριση του αριθμού πλαισίου στην πλακέτα (φωτό) με αυτόν της άδειας είναι επιβεβλημένη.
Με το δάχτυλο ελέγξτε την απόσταση των αρμών (π.χ. σε καπό και πόρτες) αλλά και κατά μήκος του ίδιου αρμού.