ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/7/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/7/2004
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Πρόβλημα σε καινούργιο αυτοκίνητο
Στην περίπτωση που αμέσως μετά την αγορά και την παραλαβή ενός καινούργιου αυτοκινήτου παρουσιαστούν σε αυτό σοβαρά προβλήματα, τι δικαιώματα έχει o αγοραστής του;

Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν εξασφαλίζει πάντα και την άριστη ποιότητα και απόδοσή του. Έτσι μπορεί μέσα σε διάστημα λίγων μόλις ημερών από την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου ο ιδιοκτήτης του να διαπιστώσει την ύπαρξη ελαττωμάτων, που μπορεί να αφορούν είτε το εξωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου (π.χ. ανομοιομορφία στη βαφή κ.λπ.) είτε μηχανικά τμήματά του (π.χ. πρόβλημα στον κινητήρα κ.λπ.). Τι δικαιώματα έχει στις περιπτώσεις αυτές ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου; Σύμφωνα με ό,τι προβλέπεται από το νόμο, το ελάττωμα που διαπιστώνεται εντός έξι μηνών από την παράδοση του αυτοκινήτου στον αγοραστή θεωρείται ότι υπήρχε ήδη κατά το χρόνο αγοράς του και γι' αυτό ευθύνεται ο πωλητής του αυτοκινήτου. Δηλαδή εάν μέσα σε διάστημα έξι μηνών από την αγορά του αυτοκινήτου προκύψει για παράδειγμα πρόβλημα στον κινητήρα του, θεωρείται ότι το πρόβλημα αυτό υπήρχε εξαρχής, δηλαδή από την ημέρα που αγοράστηκε το αυτοκίνητο και η αντιπροσωπεία του αυτοκινήτου οφείλει να αποκαταστήσει το πρόβλημα. Ποια είναι όμως τα δικαιώματα του αγοραστή; Καταρχάς ο αγοραστής δικαιούται να ζητήσει χωρίς δική του επιβάρυνση να γίνουν οι αναγκαίες εργασίες ή να τοποθετηθούν καινούργια ανταλλακτικά, ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα. Για τις περιπτώσεις αυτές εξάλλου οι περισσότερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων σήμερα προσφέρουν με την αγορά του αυτοκινήτου εγγύηση για ορισμένο χρονικό διάστημα. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που το πρόβλημα που προκύπτει είναι σοβαρό, όπως για παράδειγμα πρόβλημα στον "εγκέφαλο" του αυτοκινήτου, ύπαρξη έντονων στιγμάτων στο χρώμα του κ.λπ.; Σε τέτοιου είδους περιπτώσεις, όπου το ελάττωμα επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του αυτοκινήτου ή την εμφάνισή του αντίστοιχα και ο αγοραστής εύλογα αμφισβητεί την πιθανότητα να αποκτήσει το αυτοκίνητό του το ποιοτικό επίπεδο που θα είχε αμέσως μετά την έξοδό του από το εργοστάσιο κατασκευής του εάν δεν είχε τα παραπάνω προβλήματα, έχει το δικαίωμα να ζητήσει από την αντιπροσωπεία απ' όπου το αγόρασε την αντικατάσταση του αυτοκινήτου με άλλο όμοιο επιστρέφοντας το ελαττωματικό αυτοκίνητο. Βέβαια εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων δύσκολα δέχονται να αντικαταστήσουν αμέσως το ελαττωματικό αυτοκίνητο με άλλο καινούργιο. Για το λόγο αυτό και επειδή η υπόθεση μπορεί να ακολουθήσει τη δικαστική οδό, ο αγοραστής θα πρέπει να φροντίσει ώστε η γνωστοποίηση του υπάρχοντος προβλήματος στην αντιπροσωπεία από όπου αγόρασε το αυτοκίνητο να γίνει γραπτώς και να κρατήσει αντίγραφο τόσο του δικού του εγγράφου, όσο και της απαντητικής επιστολής της αντιπροσωπείας. Επίσης θα πρέπει να έχει το τιμολόγιο αγοράς του αυτοκινήτου, από το οποίο να προκύπτει ο χρόνος αγοράς του, και τεχνική έκθεση στην οποία να περιγράφεται λεπτομερώς το υπάρχον πρόβλημα και ο χρόνος που αυτό προέκυψε ή διαπιστώθηκε η ύπαρξή του.

Αναστασία Χριστοφοράτου, Δικηγόρος