ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/7/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/7/2004
Σωστή ορατότητα
Σωστή χρήση καθρεφτών
Η χρήση του καθρέφτη αποτελεί υπόθεση "παρεξηγημένη" στη χώρα μας αφού αρκετές είναι οι περιπτώσεις των ατυχημάτων που προκλήθηκαν γιατί ο οδηγός δεν πληροφορήθηκε για τα τεκταινόμενα, όπισθεν και πλαγίως του οχήματος -σημεία στα οποία λόγω θέσης δεν έχει ορατότητα- μέσω των καθρεφτών. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο ο απρόσεχτος οδηγός να ισχυρίζεται ότι δε φέρει ευθύνη για το ατύχημα "διότι είχε ανάψει φλας" χωρίς καν να διανοηθεί ότι απαραίτητη προϋπόθεση για ασφαλείς αλλαγές κατεύθυνσης και πορείας του οχήματος αποτελεί πρώτα η πληροφόρηση μέσω του καθρέφτη και κατόπιν η χρήση του φλας.
Εσωτερικός καθρέφτης.
Αποτελεί πολύτιμο "σύμβουλο" του οδηγού στην προσπάθειά του να έχει κάθε στιγμή εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στον τομέα εμβέλειας του καθρέφτη, ώστε να προχωρήσει με ασφάλεια στις επόμενες κινήσεις. Έτσι ο καθρέφτης πρέπει να έχει δεχθεί από τον οδηγό τις κατάλληλες ρυθμίσεις -πριν καν ξεκινήσει το όχημα ώστε να μη χρειαστεί να αποσπαστεί η προσοχή του το διάστημα της ρύθμισης- που θα εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο, που φυσικά δε θα δείχνει νεκρά σημεία όπως το είδωλο της εταζέρας ή κάποιο άλλο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου.
Εξωτερικοί καθρέφτες.
Οι εξωτερικοί καθρέφτες αποτελούν έναν ακόμη σύμμαχο του οδηγού στη "μάχη" της καλύτερης δυνατής ορατότητας. Βέβαια όπως συμβαίνει και με τον εσωτερικό καθρέπτη το πεδίο που μπορούν να καλύψουν εμφανίζει αρκετά νεκρά σημεία που δυσχεραίνουν τις κινήσεις του οδηγού. Είναι λοιπόν απαραίτητο να ρυθμίζονται σωστά πριν την εκκίνηση του οχήματος -ιδίως αυτός που βρίσκεται στα δεξιά του οδηγού εάν δεν υπάρχει κεντρικός ηλεκτρικός χειρισμός. Είναι επίσης πολύ σημαντικό για τον οδηγό να γνωρίζει ότι η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει στους καθρέφτες να διαθέτουν δυνατότητες εμφάνισης του ειδώλου με ευρυγώνιο τρόπο αλλά και των αντικειμένων πιο μακριά από όσο πραγματικά είναι, γεγονός που απαιτεί εξοικείωση.
“Κλειστός” καθρέφτης
Κινούμενοι στους ελληνικούς δρόμους -ιδίως μέσα στις πόλεις- θα παρατηρήσετε ότι πλήθος οδηγών κυκλοφορεί με τους καθρέφτες κλειστούς και μάλιστα τον δεξιό. Αξίζουν άραγε περισσότερο τα 100 ευρώ, που κατά μέσο όρο κοστίζει ένας καθρέφτης, από ένα ατύχημα και κάποια ζωή που μπορεί να χαθεί λόγω έλλειψης ορατότητας. Είναι απορίας άξιον πως τα όργανα της Τροχαίας δεν δείχνουν την απαραίτητη αυστηρότητα στην εν λόγω ελληνική, κακή συνήθεια.
Φροντίζουμε να κεντράρουμε στον καθρέφτη το πλαίσιο του πίσω παρμπρίζ και ποτέ δεν τοποθετούμε επάνω στην εταζέρα αντικείμενα που περιορίζουν την ορατότητα.

Στα αυτοκίνητα που δε διαθέτουν ηλεκτρικό χειρισμό του δεξιού καθρέφτη τον ρυθμίζουμε πριν την εκκίνηση ώστε μην αποσπαστεί η προσοχή μας ρυθμίζοντάς τον κατά την κίνηση.

Είναι απαραίτητο να διατηρούμε τους εξωτερικούς καθρέφτες καθαρούς για να φτάνει το είδωλο στα μάτια μας. Είναι τόσο απλή κίνηση.