ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/8/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/8/2004
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Προστασία καταλύτη

• Οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας είναι μια από τις βασικές αιτίες που οδηγούν τον καταλύτη σε πρόωρη φθορά. Πώς μπορούμε λοιπόν να συμβάλουμε ώστε να αποφευχθούν οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας, επομένως και τα προβλήματα στον καταλύτη;
1) Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή συνεχούς λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα ο καταλύτης αναπτύσσει θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 800 βαθμούς Κελσίου. Αν το αυτοκίνητο περάσει από σημείο με νερό, η θερμοκρασία του καταλύτη θα πέσει απότομα. Προσπαθήστε να αποφύγετε ανάλογες συνθήκες όσο μπορείτε.
2) Επίσης αν μετά από μεγάλη διαδρομή ή συνεχή λειτουργία σβήσουμε αμέσως τον κινητήρα, η θερμοκρασία του καταλύτη πάλι θα πέσει ραγδαία με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά. Αφήστε τον κινητήρα να δουλέψει στο ρελαντί για μικρό χρονικό διάστημα ώστε να επανέλθει ο καταλύτης σε φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας.
3) Μην ξεχνάτε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ολιγόλεπτη προθέρμανση του κινητήρα, η οποία επιφέρει μακροπρόθεσμα περιορισμό των ρύπων και αυξημένη διάρκεια ζωής του καταλύτη αφού δεν αυξάνεται απότομα η θερμοκρασία του.
• Λόγω θέσης (στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται στο κάτω τμήμα του συστήματος εξάτμισης) είναι ευάλωτος στα χτυπήματα. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν ανεβαίνετε ή κατεβαίνετε από υπερυψωμένα σημεία (π.χ πεζοδρόμια).
• Η αλλαγή ή κακή ρύθμιση του συστήματος τροφοδοσίας είναι ένας ακόμα λόγος που ο καταλύτης φθείρεται πιο σύντομα αφού αλλάζει την ενδεδειγμένη αναλογία μείγματος αέρα-καυσίμου και ο καταλύτης δεν μπορεί να δουλέψει σωστά.Συνεπώς δεν πρέπει να επέμβει μη γνώστης στη ρύθμιση του συστήματος τροφοδοσίας.
• Μπορούμε να προστατέψουμε τον καταλύτη ακόμα και όταν δεν κινούμαστε συνέχεια με άδειο ρεζερβουάρ. Υπό αυτές τις συνθήκες έχουμε ακανόνιστη παροχή καυσίμου που αλλάζει την αναλογία μείγματος αέρα-καυσίμου.
• Η συνεχής προσπάθεια να βάλουμε εμπρός τον κινητήρα (πάνω από 4-5 φορές) επιτρέπει να περάσει άκαυστο καύσιμο στον καταλύτη και να τον καταστρέψει. Για τον ίδιο λόγο δεν πρέπει να πατάτε το γκάζι κατά την εκκίνηση.
Δυστυχώς η πλειονότητα των ελλήνων οδηγών δεν έχει καταλάβει τη σημασία της προστασίας του καταλύτη με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στη γρήγορη φθορά του.