Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν συνεχώς τα συστήματα πέδησης των αυτοκινήτων τους, αυτό όμως δε σημαίνει ότι από τη στιγμή που θα πιέσουμε το μεσαίο πεντάλ αυτομάτως το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί. Τα πράγματα γίνονται ιδιαίτερα δύσκολα όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλή ταχύτητα ή ακόμα χειρότερα όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο ή κινούμαστε σε δρόμο με στροφές. Η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου καθορίζεται αρχικά από το βάρος του αμαξώματος και τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται (δίσκοι, αεριζόμενοι δίσκοι, ταμπούρα πίσω κ.λπ.).Από κει και πέρα, ο τύπος και η κατάσταση των ελαστικών και των ζαντών και η κατάσταση του οδοστρώματος επηρεάζουν με τη σειρά τους το φρενάρισμα ενώ, τέλος, ο ανθρώπινος παράγοντας καταλαμβάνει ένα σημαντικά υψηλό μερίδιο ευθύνης αφού ο χρόνος αντίδρασης διαφέρει από κατάσταση σε κατάσταση και από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), που πλέον εφοδιάζει τα περισσότερα αυτοκίνητα ακόμα και της μικρής κατηγορίας, δε σώζει πάντα την κατάσταση, όμως είναι σίγουρο ότι αν στόχος μας είναι να αποφύγουμε (αν αυτό είναι δυνατόν) oποιοδήποτε εμπόδιο αναμφισβήτητα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να το επιτύχουμε. Έτσι, καθίσταται σαφές ότι με το ABS ο οδηγός πρέπει να προσπαθεί να αποφύγει το εμπόδιο αν η σύγκρουση μοιάζει αναπόφευκτη και όχι να λειτουργήσει όπως θα έκανε με κάποιο αυτοκίνητο που δεν έχει ABS (δηλαδή να περιμένει μέχρις ότου εκείνο σταματήσει). Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο της άμεσης εμπλοκής του ABS με αποτέλεσμα η απόσταση ακινητοποίησης να αυξάνεται.Αυτό συμβαίνει όταν η κατάσταση του δρόμου είναι κακή (λακκούβες, περιορισμένη πρόσφυση), οπότε ο οδηγός πρέπει να ενεργήσει άμεσα αφήνοντας και ξαναπιέζοντας με σταδιακή ένταση το μεσαίο πεντάλ. Αν ο οδηγός χρειαστεί να φρενάρει στην κορυφή μιας στροφής, πρέπει να είναι έτοιμος για κάποια αποσταθεροποίηση του αμαξώματος λόγω μεταφοράς φορτίου. Και πάλι το ABS αποδεικνύεται σωτήριο αφού ο οδηγός πιέζοντας το μεσαίο πεντάλ μπορεί να επανακτήσει τον έλεγχό του μέσω του τιμονιού, αν βέβαια δεν υπάρχει κάποιο άλλο σύστημα ελέγχου της συμπεριφοράς του αμαξώματος οπότε και αυτό γίνεται ηλεκτρονικά.
Σώας τας φρένας Για την επίτευξη σωστού φρεναρίσματος τα ελαστικά του αυτοκινήτου πρέπει να έχουν τις σωστές πιέσεις αέρα -όπως εκείνες καθορίζονται από τον κατασκευαστή- αλλά και να βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Τα υγρά φρένων πρέπει και εκείνα να ελέγχονται συχνά ενώ αν παρατηρηθεί κάποια χαλαρότητα κατά την πίεση του μεσαίου πεντάλ καλό είναι να ελεγχθούν άμεσα και τα υγρά αλλά και η κατάσταση των υλικών τριβής.