Ένας από τους κυριότερους λόγους που οδηγούν στη μείωση του συντελεστή τριβής του οδοστρώματος είναι η βροχή και ο συνδυασμός της με την κακής ποιότητας άσφαλτο των ελληνικών δρόμων που δίνει ένα "κοκτέιλ κινδύνου" που ο μέσος οδηγός -και όχι μόνο- πολλές φορές δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει. Βέβαια ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο και στην πρόκληση ατυχήματος καθώς πλήθος οδηγών επιμένει να αγνοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες και τις τεχνικές που απαιτεί η οδήγηση όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Οδηγώντας στη βροχή • Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί σε πολυσύχναστα σημεία και να μειώνουμε την ταχύτητά μας όταν περνάμε από σημεία με πολύ νερό για να μην "κάνουμε μπάνιο" παρά τη θέλησή τους τόσο τους πεζούς όσο και τους δικυκλιστές. • Μεγάλη παγίδα είναι οι νερολακκούβες αφού στην περίπτωση που είναι βαθιές μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στο τμήμα που βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου(χτύπημα) ενώ εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας εκτινασσόμενου νερού μπορεί να προκληθεί βλάβη σε ηλεκτρικά εξαρτήματα. Κινηθείτε ανάλογα αφού εκτιμήσετε πρώτα το βάθος της. • Η απόσταση ακινητοποίησης μεγαλώνει σημαντικά όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις τόσο για να μην "κολλήσουμε" στο προπορευόμενο όχημα σε ένα απότομο φρενάρισμα, όσο και για να αποφύγουμε το σπρέι νερού που μειώνει την ορατότητά μας. • Μην ξεχνάτε ότι οι δρόμοι γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνοι μετά από άνυδρες περιόδους αφού η βροχή σε συνδυασμό με τη σκόνη και το χώμα του οδοστρώματος δημιουργούν ένα στρώμα λάσπης που μειώνει θεαματικά την πρόσφυση. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται άκρως προοδευτική χρήση των πεντάλ του φρένου και του γκαζιού. • Είναι απολύτως απαραίτητο να κάνουμε εκτίμηση του τερέν που οδηγούμε και αυτό εν μέρει είναι δυνατό και με το μάτι. Είναι εύκολο να αναγνωρίσουμε την άσφαλτο "σαπούνι" που με την ύπαρξη νερού γίνεται ακόμα πιο ολισθηρή. • Συνολικά οδηγώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα: α) διατηρούμε σε χαμηλή την ταχύτητα του οχήματος, β) δεν προβαίνουμε σε απότομες αλλαγές πορείας και κατεύθυνσης, γ) δεν επιταχύνουμε απότομα και δ) αποφεύγουμε το "τσαρούχωμα" των φρένων γιατί το αποτέλεσμα είναι αντίστροφο από το επιθυμητό.
Yδρολίσθηση Η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Όταν βρέχει και το στρώμα του νερού πάνω στο οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλιοστά σε συνδυασμό με την ταχύτητα (υψηλή) του αυτοκινήτου, το στρώμα του νερού παρεμβάλλεται μεταξύ δρόμου και ελαστικού αποκλείοντας την πρόσφυση του τελευταίου. Τι κάνουμε: 1) Κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία, 2) δεν φρενάρουμε απότομα γιατί θα χάσουμε τον έλεγχο, 3) κατεβάζουμε ταχύτητα ή αφήνουμε το γκάζι για να μειώσουμε την ταχύτητα, 4) αναμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους.
Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του οχήματος, τόσο μειώνεται η επιφάνεια της επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα. Όπως φαίνεται στη φωτογραφία στα 125 χλμ./ώρα το πέλμα πατάει κατά 1/3 λιγότερο από όταν η ταχύτητα είναι 75 χλμ./ώρα.