Πραγματικά αξίζει να αναφερθούμε στα χαρακτηριστικά ενός κινητήρα πετρελαίου νέας γενιάς όπως της Citroen (ήδη το C3 εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,4 HDi) που μαζί με τον Multijet 1,3 της Fiat αποτελούν το μέλλον των κινητήρων πετρελαίου.Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων HDi αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Είναι ο πιο αποτελεσματικός κινητήρας στον τομέα του αποδίδοντας 64 ίππους στο λίτρο. Είναι εξοπλισμένος με ψεκασμό τεχνολογίας common-rail δεύτερης γενιάς, έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Τον χαρακτηρίζει η χαμηλή κατανάλωση καυσίμων (4,3 λίτρα/100 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο κίνησης) ως αποτέλεσμα της χαμηλής του χωρητικότητας, των υλικών προηγμένου σχεδιασμού (κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά) και της χαμηλότερης εσωτερικής τριβής σε συνδυασμό με τη χρήση της τεχνολογίας common-rail άμεσης έγχυσης.Ένας τρόπος για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων είναι η μείωση του βάρους. Με συνολικό βάρος 98 κιλών περίπου, ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων HDi είναι πραγματικό "πούπουλο". Το μπλοκ και το κάλυμμα των κυλίνδρων είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο χυτευμένο υπό πίεση, με έδρανα και χιτώνια από χυτοσίδηρο που εισάγονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας χύτευσης. Η κυλινδροκεφαλή εγκάρσιας ροής, που περιλαμβάνει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, αποτελείται από δύο τμήματα: ένα κάτω τμήμα χυτευμένο με βαρύτητα και ένα άνω τμήμα που φέρει τον χυτευμένο με πίεση εκκεντροφόρο άξονα. Ο εκκεντροφόρος άξονας διαθέτει έκκεντρους μηχανισμούς συμπυκνωμένης μάζας που εφαρμόζονται σε έναν ατσάλινο σωλήνα. Αυτός ο σχεδιασμός μειώνει το βάρος του συστήματος κατά 30% ή 1,3 κιλά. Όλα τα κινούμενα μέρη (όπως ο στροφαλοφόρος άξονας, οι μπιέλες και τα πιστόνια) έχουν βελτιωθεί με σκοπό να μειωθούν το μέγεθος και το βάρος. Η διάμετρος των μίσχων βαλβίδας για παράδειγμα είναι 5.5 χιλ.. Αυτό το μέγεθος απαντάται πιο συχνά σε μικρούς βενζινοκινητήρες υψηλών επιδόσεων.Τέλος, το σύστημα common-rail injection υψηλής πίεσης παρέχει ένα εξαιρετικό σύστημα ψεκασμού καυσίμων υψηλής ακριβείας και συμβάλλει στη διαχείριση της κατανάλωσης καυσίμων. Ένα μονό πέλμα παρέχει καύσιμα στους τέσσερις εγχυτήρες με πίεση που ποικίλλει από 250 έως 1.400 bars. Αυτοί οι νέοι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι εγχυτήρες υπολογίζουν το χρόνο και την ποσότητα της έγχυσης καυσίμων με ακρίβεια, ιδιαίτερα για την προ-έγχυση.
Ακουστική και έλεγχος κραδασμών Ο κινητήρας HDi προσφέρει εξαιρετική ακουστική άνεση και έλεγχο κραδασμών ως αποτέλεσμα των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του και της τοποθέτησής του κάτω από το καπό του C3, κάνοντας χρήση ενός συστήματος ειδικά προσαρμοσμένων βάσεων. Η προ-έγχυση αυξάνει σταδιακά τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης και επιφέρει σταδιακή καύση με σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ακουστικής άνεσης, κυρίως στο ρελαντί. Το περίτεχνο εξωτερικό σχήμα του μπλοκ του κυλίνδρου -το οποίο επιτυγχάνεται με χύτευση υπό πίεση- και η ακριβής διάταξη των ράβδων που χρησιμοποιείται για να γίνει το κάτω μέρος πιο άκαμπτο, συνεισφέρουν επίσης στον περιορισμό των κραδασμών. Τέλος, η χρήση ελαφρύτερων κινητών μερών μειώνει την αδράνεια του κινητήρα και έτσι βελτιώνεται ο έλεγχος των κραδασμών.
Εκπομπές καυσαερίων Συνδυάζοντας την τεχνολογία common-rail νέας γενιάς με τη βελτιωμένη διαχείριση καύσης και το μειωμένο βάρος, αυτοί οι κινητήρες πετρελαίου μικρής χωρητικότητας αυξάνουν τα επίπεδα επίδοσης και μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές CO2 χωρίς να μειώνονται οι επιδόσεις του οχήματος. Ο 16βάλβιδος κινητήρας 1.4 λίτρων HDi εκπέμπει 112 g CO2 ανά χιλιόμετρο, ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα αν λάβει κανείς υπόψη τα χαρακτηριστικά των επιδόσεών του.