Η σωστή λειτουργία του κλιματισμού είναι εκ των ουκ άνευ εάν ο οδηγός θέλει να οδηγεί απερίσπαστος χωρίς εκνευρισμούς που θα τον οδηγήσουν σε νευρικότητα και λάθος χειρισμούς. ¶λλωστε οι μεγάλες εναλλαγές θερμοκρασίας επηρεάζουν τη φυσική κατάσταση του οδηγού με αποτέλεσμα να μην του επιτρέπουν να βρίσκεται τόσο στο σωματικό όσο και στο πνευματικό επίπεδο που απαιτεί η ασφαλής οδήγηση. Τα περισσότερα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια εφοδιάζονται με κλιματιστικά που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν πολύπλοκη λειτουργία με απόρροια να δημιουργούνται στους οδηγούς απορίες τόσο ως προς τη συντήρηση αλλά και ως προς τη χρήση τους. Η συντήρηση Η συντήρηση και τα service του κλιματιστικού πρέπει απαραίτητα να γίνονται από τους εξειδικευμένους τεχνίτες της αντιπροσωπείας ή της εταιρείας που έχει τοποθετήσει ένα after market κλιματιστικό σύστημα. Ο κάτοχος όμως μπορεί δώσει προσοχή στις παρακάτω ενέργειες συμβάλλοντας στην πρόληψη πιθανών βλαβών. Τηρούμε ευλαβικά το πρόγραμμα αλλαγής ψυκτικού υγρού που συνήθως πρέπει να γίνεται κάθε τρία χρόνια και ελέγχουμε συχνά για πιθανή διαρροή του υγρού. Είναι απαραίτητη η αλλαγή του φίλτρου σωματιδίων κάθε 20.000 ή 30.000 χλμ. (ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) καθώς και του φίλτρου γύρης, σε όσα κλιματιστικά διαθέτουν. Μια ενέργεια που δεν πρέπει επ' ουδενί να αμελούμε είναι ο έλεγχος για πιθανή διαρροή του αερίου φρέον από το ψυγείο, τον εξαερωτήρα και τις σωληνώσεις ενώ μην ξεχνάτε πως χωρίς το φρέον το σύστημα δεν λειτουργεί σωστά και μπορεί ακόμα και να καταστραφεί. Σε κάθε προγραμματισμένο service του αυτοκινήτου είναι καλό να γίνεται και ένας προσεκτικός έλεγχος και στο σύστημα κλιματισμού. Ακόμα και όταν δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε κλιματισμό, μην το αφήνετε σε πλήρη αχρηστία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Να το θέτετε σε λειτουργία για 20 λεπτά 2 φορές το μήνα. Πριν φτάσετε στον τελικό προορισμό να θέτετε το σύστημα εκτός λειτουργίας ώστε να εξατμίζεται η υγρασία που μαζεύεται στον εξαερωτήρα. Μην ξεχνάτε πως δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε την ανακύκλωση όταν στο αυτοκίνητο επιβαίνουν πολλά άτομα και μάλιστα καπνιστές γιατί τα κατάλοιπα του καπνού μαζεύονται στον εξαερωτήρα και σταδιακά μειώνεται η απόδοση του συστήματος.
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Πολλά αυτοκίνητα διατίθενται πλέον με ηλεκτρονικό κλιματισμό και οι συχνότερες βλάβες που μπορούν να εμφανιστούν είναι ο αποσυντονισμός του αυτοματισμού που οφείλεται κυρίως σε πρόβλημα των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και των αισθητήρων ενώ συχνά κολλάει ο θερμοστάτης με αποτέλεσμα τη δημιουργία πάγου πάνω στον εξαερωτήρα και τη μειωμένη απόδοση του κλιματισμού.
Ο έλεγχος των σωληνώσεων είναι εύκολος και αναγκαίος για να διαπιστωθούν πιθανές διαρροές ψυκτικού υγρού ή αερίου φρέον.