ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/7/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/7/2005
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Σημεία ελέγχου μεταχειρισμένου
Η αγορά ενός μεταχειρισμένου έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής συνήθεια και στη χώρα μας αλλά απαιτείται προσοχή κατά την επιλογή του. Μην ξεχνάτε πως τα "κρυφά" σημεία ενός οχήματος μπορούν να μαρτυρήσουν πολλά για το παρελθόν του. Παραθέτουμε χρήσιμες συμβουλές για να αποφύγετε ένα αυτοκίνητο με "αμαρτωλό" παρελθόν.
• Κινητήρας: Πρώτα ελέγξτε αν υπάρχουν βρομιές και λάδια ή ακόμα και διαρροή στο κάρτερ (κάτω τμήμα της μηχανής) και γύρω από αυτό. Όταν δουλεύει, παρατηρήστε αν από το καπάκι (ανώτατο τμήμα) εξέρχονται αέρια. Αν ναι, υπάρχει πρόβλημα, ενώ πρέπει να τσεκάρετε και το δείκτη λαδιού για μεταλλικά ρινίσματα. Αν υπάρχουν, είναι ανησυχητικό δείγμα.
• Αριθμός πλαισίου: Βρείτε το σημείο όπου υπάρχει η μεταλλική πλακέτα με τα πριτσίνια που αναγράφει τον αριθμό πλαισίου και κοιτάξτε για ίχνη μπογιάς ή χαρακιές. Αν υπάρχουν, είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να έχει περάσει επισκευή. Επίσης ελέγξτε αν ο αναγραφόμενος αριθμός είναι ίδιος με αυτόν της άδειας. Κάντε το ίδιο και για τον αριθμό του κινητήρα και επιβεβαιώστε τον κυβισμό, καθώς ο προηγούμενος κάτοχος μπορεί να τον έχει αλλάξει (συνήθως μεγαλύτερος) και μην το έχει δηλώσει για να μην επιβαρυνθεί φορολογικά.
• Χιλιομετρητής: Σε συνδυασμό με την ημερομηνία έκδοσης της άδειας υπολογίστε πόσα περίπου χιλιόμετρα θα έπρεπε να έχει διανύσει το αυτοκίνητο όταν ο μέσος όρος του έτους είναι γύρω στα 15.000 χλμ. Αν τα χιλιόμετρα είναι πολλά παραπάνω από τα προαναφερθέντα, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αγοράς ενώ στην αντίθετη περίπτωση μάλλον έχει "πειραχθεί" ο χιλιομετρητής.
• Αμάξωμα: Με το δάχτυλο μετρήστε την απόσταση των αρμών (π.χ. στο καπό ή στις θύρες). Αν η απόσταση είναι διαφορετική σε κάθε πλευρά ή αλλάζει κατά μήκος του ίδιου αρμού, το πιθανότερο είναι να έχει επισκευαστεί μετά από σύγκρουση.
• Κιβώτιο ταχυτήτων-Συμπλέκτης: Κάντε μια βόλτα το αυτοκίνητο και διαπιστώστε αν ο συμπλέκτης απομονώνει σωστά καθώς και αν οι ταχύτητες "κουμπώνουν" με ευκολία. Αν το κιβώτιο πετάει την ταχύτητα, είναι κακό δείγμα. Στήστε αυτί για θορύβους κατά τη διάρκεια των αλλαγών και στο πάτημα του συμπλέκτη.
• Σύστημα διεύθυνσης: Οδηγήστε το αυτοκίνητο μερικά χιλιόμετρα και προεπιλέξτε ευθεία πορεία αφήνοντας (πάντα με ασφάλεια) για λίγο το τιμόνι. Αν αυτό "τραβάει" αριστερά ή δεξιά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει υποστεί στρέβλωση το σασί ή να έχουν πρόβλημα οι αναρτήσεις. Κοιτάξτε επίσης για τζόγο στο τιμόνι.
• Χώρος ρεζέρβας: Ανασηκώνοντας τη μοκέτα (αν υπάρχει) στο πάτωμα του χώρου αποσκευών θα δείτε αν έχει δεχθεί επισκευή, αφού πιθανότατα θα υπάρχουν ραφές και απόκλιση απόχρωσης από το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος.
• Θόλοι: Αν στο αυτοκίνητο είχαν τοποθετηθεί σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ ή μπάρα θόλων και έχει υποστεί σκληρή χρήση, θα το καταλάβετε από ρωγμές στο μέταλλο ή "σπασίματα" στο χρώμα.
• Ζάντες: Πίσω από ένα γυαλιστερό τάσι μπορεί να βρίσκεται μια χτυπημένη ζάντα που μειώνει τη σταθερότητα ενώ υπό συνθήκες παράγει και θόρυβο και σημαίνει κακή χρήση.
Η σύγκριση του αριθμού πλαισίου στην πλακέτα (φωτό) με αυτόν της άδειας είναι επιβεβλημένη.

Με το δάχτυλο ελέγξτε την απόσταση των αρμών (π.χ. σε καπό και πόρτες) αλλά και κατά μήκος του ίδιου αρμού.
Ελαστικά
Η φθορά είναι φυσιολογική. Αυτό που δεν είναι φυσιολογικό είναι ανομοιόμορφη φθορά που μπορεί να σημαίνει στρεβλωμένο αμάξωμα από σύγκρουση, κακή κατάσταση και λάθος γεωμετρία των αναρτήσεων και στην καλύτερη περίπτωση απλώς λάθος ευθυγράμμιση. Ο ενδελεχής έλεγχος στα ελαστικά είναι απαραίτητος.