Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/8/2005
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καθρέφτες και ορατότητα
Εσωτερικός καθρέφτης
Ο εσωτερικός καθρέφτης ενός αυτοκινήτου αποτελεί βασικό σύμμαχο του οδηγού κατά τη διάρκεια της οπισθοπορείας αλλά και κάθε φορά που κρίνεται απαραίτητο να γνωρίζει τι συμβαίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του. Γι' αυτόν το λόγο θα πρέπει να είναι ρυθμισμένος σωστά, ώστε να απαιτεί την ελάχιστη δυνατή κίνηση του κεφαλιού, επομένως και τη μικρότερη δυνατή απόσπαση της προσοχής του οδηγού από το δρόμο. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται να δοθεί στα λεγόμενα "νεκρά σημεία", στα σημεία δηλαδή όπου υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί όσον αφορά το οπτικό πεδίο. Αυτά οφείλονται στο μέγεθος του καθρέφτη αλλά και στις κολόνες του αυτοκινήτου. Ο οδηγός οφείλει να κεντράρει στον καθρέφτη το μεγαλύτερο δυνατό μέρος του οπίσθιου παρμπρίζ και όχι την οροφή ή τα προσκέφαλα του αυτοκινήτου. Ο πιθανός κενός χώρος θα πρέπει να καλύπτεται από κάποιο "νεκρό σημείο", κατά προτίμηση της πλευράς του συνοδηγού.
Εξωτερικοί καθρέφτες
Εξίσου σημαντικοί με τον κεντρικό καθρέφτη, οι εξωτερικοί καθρέφτες επιτρέπουν τον έλεγχο του χώρου δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου και συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της εικόνας της κατάστασης που επικρατεί στο δρόμο. Τα "νεκρά σημεία" παρουσιάζονται και σε αυτή την περίπτωση και δυσκολεύουν κατά πολύ τον οδηγό κατά τη διάρκεια κάποιου ελιγμού ή προσπέρασης. Η σωστή ρύθμιση και ο καθαρισμός τους βοηθάει στη χρήση τους και ξεκουράζουν τον οδηγό όταν επικρατούν δύσκολες συνθήκες (βροχή, αντηλιά). Ένα σημαντικό σημείο στη χρήση των εξωτερικών καθρεφτών είναι η εξοικείωση που απαιτείται στις περιπτώσεις όπου χρησιμοποιείται ένα ευρυγώνιο τμήμα. Το συγκεκριμένο τμήμα προσφέρει μεγαλύτερο εύρος πεδίου αλλά μπερδεύει τον οδηγό, αφού η απόσταση στην οποία φαίνεται ότι βρίσκεται το είδωλο είναι αρκετά μεγαλύτερη από την πραγματική.
Μοτοσικλέτα
Η μοτοσικλέτα λόγω κυρίως του μικρού της όγκου είναι πολύ εύκολο να βρεθεί στο "νεκρό σημείο" ενός καθρέφτη. Σε συνθήκες αυξημένης κίνησης θα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικός έλεγχος από τον οδηγό πριν την αλλαγή λωρίδας και πάντα χρήση φώτων αλλαγής πορείας για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων.
Κατά τη ρύθμιση του εσωτερικού καθρέφτη ο οδηγός θα πρέπει να κεντράρει στο πλαίσιο του πίσω παρμπρίζ. Επίσης οι πίσω επιβάτες δεν θα πρέπει να μειώνουν το οπτικό πεδίο του.

Ένας βρόμικος καθρέφτης όχι μόνο δεν βοηθάει τον οδηγό αλλά μπορεί να τον μπερδέψει ή και να τον κουράσει.

Η σωστή ρύθμιση του εξωτερικού καθρέφτη προσφέρει το μέγιστο δυνατό εύρος οπτικού πεδίου.