Η αυξημένη κατανάλωση επηρεάζει όχι μόνο την τσέπη μας, αλλά -κυρίως- το περιβάλλον, μέσω των αυξημένων επιπέδων των εκπεμπόμενων ρύπων. Η λύση βρίσκεται στο συνδυασμό της σωστής συντήρησης του οχήματος και του "οικονομικού" τρόπου οδήγησης, παράλληλα με την αποφυγή ορισμένων "κακών" συνηθειών. Πιο αναλυτικά αυτά που μπορούν (και πρέπει) να γίνουν είναι:
Σε συνθήκες κίνησης, όταν ανεβάζουμε γρήγορα τις ταχύτητες και έχουμε στο κιβώτιο όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχέση, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί μέχρι και 51%. Με απαλές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η οικονομία που επιτυγχάνουμε είναι της τάξης του 35%, ενώ ένα πρόσθετο όφελος 7% θα έχουμε αν σβήνουμε τον κινητήρα στις μεγάλες στάσεις.
Αν τα μπουζί περάσουν τον μέγιστο χρόνο ζωής τους, η κατανάλωση βενζίνης επιβαρύνεται αισθητά.
Η τακτική αλλαγή των λιπαντικών αυξάνει τη μακροζωία του κινητήρα, ενώ συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμων.
Όταν το φίλτρο αέρα φράξει από σκόνες και άλλες ακαθαρσίες, ο κινητήρας δεν αναπνέει σωστά και η κατανάλωση εύλογα παίρνει την ανιούσα.
Η μειωμένη πίεση σε κάποιο ελαστικό, εκτός από τα προβλήματα κατευθυντικότητας, προκαλεί και αύξηση της κατανάλωσης. Οικονομικότερα είναι τα λάστιχα μειωμένης αντίστασης κύλισης.
Είναι γνωστό πως η χρήση του κλιματιστικού επιβαρύνει την κατανάλωση (αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους), οπότε καλό είναι η λειτουργία του να γίνεται όταν επικρατούν πολύ δύσκολες συνθήκες.
Σε ανοιχτούς δρόμους, γίνεται οικονομία στα καύσιμα μέχρι και 81% (!) αν χρησιμοποιούμε μόνο τα 3/4 της ταχύτητας του αυτοκινήτου μας, ενώ αν οδηγούμε με σταθερή (και λογική) ταχύτητα η μείωση φτάνει στο 6%.