H ζώνη σώζει ζωές. Αναλογιστείτε μόνο ότι το 2003, στην Ευρώπη των 25, 49.719 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία, ενώ 1.652 από αυτούς ήταν Έλληνες. Υπολογίζεται ότι 6.000 νεκροί και 380.000 τραυματίες δεν θα είχαν μπει στις σχετικές λίστες, αν είχαν δέσει τη ζώνη ασφαλείας. Σε όλο τον κόσμο τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη αιτία θανάτου (μετά το AIDS) στις ηλικίες 15-44 ετών και στην E. E. την πρώτη αιτία σε άτομα κάτω των 40 ετών.
Το 32% των Ελλήνων οδηγών (19% είναι ο μέσος κοινοτικός όρος) πιστεύει ότι "με προσεκτική οδήγηση δεν είναι απαραίτητη η χρήση ζώνης ασφαλείας". Όμως η ζώνη πρέπει να χρησιμοποιείται ακόμη και στις πιο κοντινές μετακινήσεις μας, καθώς τα ατυχήματα σε ποσοστό άνω του 70% γίνονται στην πόλη και σε αποστάσεις μικρότερες των 25 χλμ. από την κατοικία μας. Το 45% των Ελλήνων που κάθονται μπροστά και το 9% αυτών που βρίσκονται πίσω χρησιμοποιεί τη ζώνη ασφαλείας, κάτι που μας φέρνει στην τελευταία θέση (μαζί με την Πορτογαλία) της Ευρώπης των 15.
Κάθε χρόνο στην Ελλάδα περίπου 1.000 παιδιά και νέοι χάνουν τη ζωή τους από ατυχήματα, κυρίως τροχαία. Η λύση είναι η σωστή χρήση του παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου και της ζώνης ασφαλείας (μειώνουν κατά 70% τον κίνδυνο θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε παιδιά ηλικίας κάτω των 5 ετών). Ακόμη και σε σύγκρουση μέτριας βαρύτητας, αν το παιδί κρατιέται στην αγκαλιά, μπορεί να εκσφενδονιστεί μέσα ή έξω από το αυτοκίνητο ή να λειτουργήσει σαν "αερόσακος" για τον ενήλικα που το κρατάει. Το βάρος του παιδιού σε μια σύγκρουση με μέτρια ταχύτητα γίνεται 30 φορές μεγαλύτερο, δηλαδή ένα παιδί 3 χρόνων αποκτά βάρος σύγκρουσης περίπου 500 κιλών!
Σε σύγκρουση με περίπου 50 χλμ./ώρα, το βάρος που εξασκείται σε ένα σώμα 72 κιλών είναι 1,6 τόνοι όταν γίνεται χρήση της ζώνης και 12 (!) στην αντίθετη περίπτωση, η δε επιβράδυνση είναι 20 και 150/g αντίστοιχα. Η ύπαρξη ζώνης ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει τους θανάτους κατά 22% και τους τραυματισμούς κατά 50%. Μην ξεχνάτε ότι η ζώνη ασφαλείας θεωρείται κατάλληλη όταν το διαγώνιο τμήμα της περνά από το μέσο, περίπου, της απόστασης μεταξύ του άκρου του ώμου και του λαιμού.
Τα συστήματα ηχητικής υπενθύμισης της ζώνης που έχουν τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα (το EuroNCAP προσθέτει βαθμούς στην αξιολόγηση όταν υπάρχουν) υπολογίζεται ότι οδηγούν σε αύξηση της χρήσης της κατά 97%. Οι κατασκευαστές όμως δεν σταματούν εκεί, καθώς η Volvo -για παράδειγμα- παρουσίασε το εικονιζόμενο σύστημα ζώνης-αλκοτέστ, που αρνείται να εκκινήσει το όχημα αν ο οδηγός δεν είναι νηφάλιος και δεμένος με τη ζώνη ασφαλείας.