ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2005
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Φθορά και προστασία ελαστικών
Οπτικός έλεγχος
Ο μέσος όρος ωφέλιμης ζωής ενός ελαστικού κυμαίνεται μεταξύ 30-40.000 χιλιομέτρων -ή περίπου 2 εώς 3 χρόνια. Αντιλαμβάνεστε πως οι συνθήκες κίνησης (χωματόδρομοι, υψηλές θερμοκρασίες κ.λπ.), αλλά και το οδηγικό στυλ (απότομες εκκινήσεις-επιβραδύνσεις, υψηλές ταχύτητες) του καθενός τροποποιούν το πιο πάνω διάστημα. Είναι έτσι σκόπιμο να προβαίνετε τακτικά σε οπτικό έλεγχο των ελαστικών ώστε να διαπιστώσετε πιθανά σημάδια "γήρανσής" τους.
Με τον οπτικό έλεγχο θα διαπιστώσετε και μόνοι σας αν το ελαστικό χρήζει αντικατάστασης. Η βέλτιστη οδική συμπεριφορά επιτυγχάνεται με νέα ελαστικά που διαθέτουν πέλμα βάθους 7 χλστ. Η κοινοτική νομοθεσία ορίζει ως ελάχιστο ύψος πέλματος τα 1,6 χλστ., γεγονός που συναντά τις αντιδράσεις των ειδικών της οδικής ασφάλειας, που προτείνουν αλλαγή της νομοθεσίας για ελάχιστο ύψος πέλματος τα 3 χλστ.
Η σωστή πίεση
Χρειάζεται να ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών του οχήματός σας για λόγους ασφάλειας και οικονομίας (το ξεφούσκωτο λάστιχο αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου). Η ετήσια απώλεια πίεσης ενός καινούργιου ελαστικού υπολογίζεται στα 0,5 bar (δεν είναι απολύτως στεγανά). Αν για μεγάλο διάστημα κινείστε με μειωμένη πίεση, το λάστιχο κινδυνεύει να αποκολληθεί και να κλατάρει. Τα σωστά φουσκωμένα λάστιχα φθείρονται λιγότερο (και πιο ομοιόμορφα), γεγονός που σας εξοικονομεί χρήματα.
Η φθορά έχει σχέση και με την ανάρτηση και με τα σχετιζόμενα με αυτή εξαρτήματα (π.χ. αμορτισέρ, ελατήρια). Μια λανθασμένη ρύθμιση στους τροχούς του ίδιου άξονα θα έχει ως αποτέλεσμα διαφορετική από την ενδεδειγμένη θετική ή αρνητική γωνία κάμπερ με συνέπεια την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών.
Αλλάζοντας ελαστικά είναι καλό να αλλάζετε και τη βαλβίδα, καθώς μια προβληματική βαλβίδα μπορεί να χάνει αέρα σταδιακά, γεγονός που εκτός των άλλων είναι και επικίνδυνο για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Στο φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο με 90 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο με κατά 1 bar μειωμένη πίεση στα ελαστικά θα χρειαστεί 4,3 επιπλέον μέτρα για να πέσει στα 70 χλμ./ώρα., ενώ στη στροφή δυσκολεύεται να διατηρήσει την πορεία του.
Στην αγορά υπάρχουν προϊόντα για την προστασία των ελαστικών, που τους χαρίζουν γυαλάδα και τα αδιαβροχοποιούν (μερικώς). Τα προφυλάσσουν από την ηλιακή ακτινοβολία και προλαμβάνουν τον πολυμερισμό.