Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/2/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/2/2006
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Φρενάροντας με ασφάλεια

Η απόσταση, που χρειάζεται κάθε αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί, καθορίζεται τόσο από το βάρος του, όσο και από τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται (δίσκοι, αεριζόμενοι δίσκοι, ταμπούρα.). Βεβαίως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως είναι η ταχύτητα του οχήματος, ο τύπος του οδοστρώματος, αλλά και η κατάσταση των ελαστικών.
ABS
Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) εφοδιάζει πλέον όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Το εν λόγω σύστημα μας δίνει περισσότερες πιθανότητες να ξεφύγουμε από μία δύσκολη κατάσταση (π.χ. πραγματοποιώντας έναν ελιγμό), χωρίς ωστόσο να μας εξασφαλίζει το γεγονός ότι, θα φρενάρουμε πάντα στο σημείο που θέλουμε. Συχνά, παρατηρείται το φαινόμενο της άμεσης εμπλοκής του ABS, με αποτέλεσμα η απόσταση ακινητοποίησης να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει, όταν η κατάσταση του δρόμου είναι κακή (λακκούβες, περιορισμένη πρόσφυση), οπότε ο οδηγός πρέπει να ενεργήσει άμεσα, αφήνοντας και ξαναπιέζοντας με σταδιακή ένταση το μεσαίο πεντάλ.
Κατάσταση οδοστρώματος
Οι κακές καιρικές συνθήκες (π.χ. βροχή, χιόνι) επηρεάζουν σημαντικά την απόσταση φρεναρίσματος. Στο βρεγμένο δρόμο, ο οδηγός πρέπει να είναι επιφυλακτικός με τη χρήση των φρένων και να γνωρίζει πως, ο απαιτούμενος χρόνος, για την ακινητοποίηση του οχήματος, διπλασιάζεται. Στον πάγο δε, απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη προσοχή και η διαδικασία του φρεναρίσματος να γίνεται με τον κινητήρα (κατέβασμα ταχύτητας).
Κατάσταση οχήματος
Για την επίτευξη σωστού φρεναρίσματος, τα ελαστικά του αυτοκινήτου πρέπει να έχουν τις σωστές πιέσεις αέρα και να βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Τα υγρά φρένων πρέπει και εκείνα να ελέγχονται συχνά, ενώ, αν παρατηρηθεί κάποια χαλαρότητα κατά την πίεση του μεσαίου πεντάλ, καλό είναι να ελεγχθούν άμεσα και τα υγρά, αλλά και η κατάσταση των υλικών τριβής.