Η σωστή λειτουργία και απόδοση του συστήματος πέδησης ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το είδος των φρένων, τα υλικά τριβής, αλλά και την ενδεχόμενη φθορά των παραπάνω. Τα υγρά φρένων αποτελούν ένα σημαντικότατο παράγοντα, ο οποίος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το φρενάρισμα και, κατά συνέπεια, την ασφάλειά μας. Αρκετοί είναι οι οδηγοί, οι οποίοι δε δείχνουν την πρέπουσα προσοχή στον έλεγχο των υγρών του αυτοκινήτου τους. Όλα τα υδραυλικά συστήματα ενός οχήματος μπορούν να αχρηστευθούν, στην περίπτωση που δεν υπάρχει η απαιτούμενη ποσότητα υγρών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα υγρά φρένων, ο έλεγχος των οποίων πρέπει να πραγματοποιείται συχνά από τον οδηγό και ανεξαρτήτως από τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο. Η διαδικασία ελέγχου των υγρών φρένων δεν απαιτεί γνώσεις μηχανολογικού περιεχομένου και εργαλεία, ενώ μπορεί να πραγματοποιηθεί εύκολα από τον κάθε οδηγό. Έλεγχος Τσεκάρετε τη στάθμη των υγρών φρένων τουλάχιστον μια φορά το μήνα και οπωσδήποτε πριν από ένα μεγάλο ταξίδι. Τα υγρά θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 12 μήνες, ανεξαρτήτως των χιλιομέτρων που έχετε διανύσει. Αν το υγρό υπερβαίνει τη μέγιστη ένδειξη (MAX) στο αντίστοιχο δοχείο, δε πρόκειται να δημιουργηθεί πρόβλημα. Το συγκεκριμένο φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί, όταν έχετε αντικαταστήσει πρόσφατα τα τακάκια, γιατί πιέζονται περισσότερο τα έμβολα των φρένων και ανεβαίνει η στάθμη του δοχείου. Αντιθέτως, πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί στην περίπτωση υπερχείλισης του δοχείου, καθώς τα συγκεκριμένα υγρά μπορούν να προκαλέσουν φθορά σε σωληνώσεις και σε ο,τιδήποτε έρθει σε επαφή μαζί τους. Στην περίπτωση που η στάθμη των υγρών βρίσκεται χαμηλότερα από την ένδειξη “ΜΙΝ”, η απόδοση των φρένων άλλα και η αίσθηση του πεντάλ θα χειροτερεύσουν.
Διαδικασία συμπλήρωσης
Σιγουρευτείτε ότι το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε επίπεδο σημείο. Καθαρίστε το εξωτερικό του δοχείου των υγρών φρένων, για να διακρίνετε το επίπεδο της στάθμης. Η στάθμη θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις "MAX" και "MIN".
Αν χρειάζεται να συμπληρώσετε υγρά στο δοχείο, ξεβιδώστε και βγάλτε το καπάκι του δοχείου. Συνήθως, το μέσα μέρος από το καπάκι μπαίνει μέσα στο υγρό, οπότε βγάλτε το προσεκτικά και ακουμπήστε το σε ένα καθαρό πανί για να μη στάζει.
Γεμίστε με υγρό μέχρι την ένδειξη "MAX". Χρησιμοποιήστε καλής ποιότητας υγρά φρένων, που ανταποκρίνονται στα διεθνή στάνταρτ (DOT 4 ή DOT 5, ανάλογα με τη χρονολογία του μοντέλου).
Βιδώστε το καπάκι στο δοχείο και πετάξτε το πανί που χρησιμοποιήσατε για να σκουπίσετε το καπάκι ή το δοχείο, καθώς θα έχει "τραβήξει" υγρό, που είναι επικίνδυνο για την υγεία σας.