Τέλος εποχής… για τον κρύο χειμώνα και έναρξη της αντίστροφης μέτρησης, με τις επικείμενες αυξήσεις της θερμοκρασίας, που πάντα ταλαιπωρούν τους Έλληνες οδηγούς. Το κλιματιστικό αυτοκινήτου έχει σταματήσει προ πολλού να θεωρείται επιπρόσθετος εξοπλισμός πολυτελείας, αφού ουσιαστικά αποτελεί σημαντικότατο εφόδιο για τις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας. Δε χρειάζεται βέβαια να αναφερθεί πως, η οδήγηση, κάτω από συνθήκες έντονης ζέστης, εκτός από ενοχλητική, μπορεί να αποδειχθεί και επικίνδυνη, καθώς "αμβλύνει" τα αντανακλαστικά του οδηγού. Βέβαια, η ύπαρξη απλώς του κλιματιστικού δεν εξασφαλίζει την καλυτέρευση των συνθηκών οδήγησης και αυτό γιατί, βασική προϋπόθεση αποτελεί η συντήρησή του. Είναι συνεπώς προφανές πως, η σωστή λειτουργία του κλιματιστικού είναι το ζητούμενο. Τι πρέπει να προσέξω Η ευθύνη συντήρησης του κλιματιστικού συστήματος του αυτοκινήτου βαραίνει τους εξειδικευμένους τεχνικούς. Ωστόσο, ο καθένας από μας μπορεί να προσέχει ορισμένα σημεία, με σκοπό την πρόληψη πιθανών δυσλειτουργιών.
Οι προγραμματισμένες αλλαγές του ψυκτικού υγρού αλλά και η αντικατάσταση του φίλτρου μικροοργανισμών θα πρέπει να τηρούνται με συνέπεια (συνήθως κάθε τρία χρόνια και ανά 20.000 ή 30.000 χλμ. αντίστοιχα), πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.
Προτείνεται ο τακτικός έλεγχος της στάθμης του φρέον, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Σημειωτέον πως, αν υπάρξει διαρροή, το όλο σύστημα απειλείται με καταστροφή.
Σε κάθε προγραμματισμένο σέρβις, καλό είναι να πραγματοποιείται έλεγχος των σωληνώσεων του κλιματιστικού για πιθανές φθορές ή «ύποπτους» θορύβους.
Πριν το όχημα ακινητοποιηθεί, το σύστημα θα πρέπει να απενεργοποιείται και να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας, ώστε να φεύγει η υγρασία που δημιουργείται γύρω από τον εξατμιστή.
Η επιλογή της "ανακύκλωσης" δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται, όταν οι επιβάτες καπνίζουν, διότι τα κατάλοιπα του καπνού επικάθονται στον εξατμιστή, μειώνοντας σταδιακά την απόδοση του κλιματιστικού.