Το ζητούμενο από τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας είναι να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, ώστε να μας εξασφαλίζουν κάθε φορά την ασφαλή μας μετακίνηση. Η φυσική φθορά του χρόνου, η κακοποίησή τους από αρκετούς οδηγούς, το φορτίο του αυτοκινήτου και αρκετοί ακόμη παράγοντες αποτελούν σημεία-κλειδιά, τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Ας δούμε όμως τους σημαντικότερους από αυτούς και τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε περίπτωση.
Φόρτωση του αυτοκινήτου Ακόμη και η φόρτωση του αυτοκινήτου επηρεάζει την κατάσταση των ελαστικών. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δίνουμε στο δείκτη φορτίου που αναγράφεται στο προφίλ του ελαστικού.
Παρκάρισμα στον ήλιο Σίγουρα ένα καθημερινό φαινόμενο για κάθε οδηγό είναι το παρκάρισμα του αυτοκινήτου στον ήλιο. Κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, προσπαθήστε να αφήνετε το αυτοκίνητο σε όσο το δυνατόν περισσότερο σκιερά μέρη, για να γλιτώσετε από την πρόωρη φθορά τους.
Έλεγχος πίεσης Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Πιθανή απώλεια πίεσης μπορεί να σημαίνει κάποιο τραύμα στο ελαστικό, το οποίο μακροπρόθεσμα μπορεί να σας βάλει σε μπελάδες.
Τοπική φθορά Η φθορά συγκεκριμένου σημείου του ελαστικού είναι μία περίπτωση που θα πρέπει να προσέξετε. Εάν αυτή διαπιστώνεται στο προφίλ του ελαστικού, θα πρέπει να οδηγείτε πιο συντηρητικά όταν στρίβετε. Εάν πάλι διαπιστώσετε ασύμμετρη φθορά του πέλματος, θα πρέπει να ελέγξετε και τη λειτουργία της ανάρτησης.
Βάθος πέλματος Η πιο σωστή μέθοδος για να διαπιστώσετε το τέλος ζωής των ελαστικών σας πραγματοποιείται με τη βοήθεια ενός παχύμετρου. Το νόμιμο όριο του βάθους χάραξης πέλματος ανέρχεται σε 1,6 χιλιοστά. Εάν το βάθος που μετρήσατε είναι μικρότερο από αυτό, θα πρέπει να προχωρήσετε σε αντικατάσταση του ελαστικού το συντομότερο δυνατόν.
Σωστή πίεση Η σωστή πίεση του ελαστικού κάθε αυτοκινήτου αναγράφεται σε ειδικό αυτοκόλλητο, τοποθετημένο είτε στην πόρτα του οδηγού είτε στην τάπα του ρεζερβουάρ. Η πίεση των ελαστικών διαφέρει ανάλογα με τη διάσταση του ελαστικού και τον τύπο του αυτοκινήτου.
Χημικά Τα διάφορα χημικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο για την περιποίηση των ελαστικών θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο. Σε αντίθετη περίπτωση, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι η αλλοίωση της πλευρικής επιφάνειας, πράγμα αρκετά επικίνδυνο.
Ρεζέρβα Η ρεζέρβα πρέπει πάντα να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Ένας απλός οπτικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει, ενώ καλό θα ήταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να μετριέται και η πίεσή της.