ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/7/2007
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Βρείτε μόνοι σας τη διαρροή λαδιού
Διαβάστηκε από 8570 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/7/2007
Για να λιπαίνετε σωστά…
Για να ελέγξετε την ποσότητα του λιπαντικού στον κινητήρα, αρκεί να κοιτάξετε το σχετικό δείκτη. Το χερούλι του έχει συνήθως κίτρινο χρώμα και στη βάση του φέρει ειδική ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα. Για να γίνει ο έλεγχος με ακρίβεια, βγάλτε το δείκτη, καθαρίστε τον με ένα καθαρό πανί, βάλτε τον πάλι στη θέση του για λίγα δευτερόλεπτα και ξαναβγάλτε για να δείτε την ένδειξη.
Πώς μπορούν να χάνονται τα λάδια;
Α. Από τη βάση του κάρτερ
Στα περισσότερα συνεργεία, για να σας αλλάξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, ώστε να αδειάσουν και τα "κατακάθια" και στη συνέχεια να μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του κινητήρα. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. Για αυτό πρέπει να επισημαίνουμε στον άνθρωπο που αλλάζει τα λάδια, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την τάπα.
Β. Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαρρέουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κινητήρα. Αν το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, από την αλλαγή θερμοκρασίας το φαινόμενο συστολής-διαστολής μπορεί να στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει. Μπορούμε, βάζοντας απλά το χέρι μας στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσουμε αν από εκεί φεύγουν λάδια.
Γ. Τα "καίει" ο κινητήρας
Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια περνούν στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καίγονται μαζί με τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ' όσον δείτε πως δε διαρρέουν από το κάρτερ ή από το φίλτρο. Για να είστε ακόμη πιο σίγουροι, ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σας, μπορείτε να ελέγξετε τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχετε αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί "βρέχεται" από λάδι, δε θα δίνει σπινθήρα, οπότε δε θα δουλεύει και κάποιος κύλινδρος, δηλαδή θα "ρετάρει". Τέλος, πάλι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση. Στην περίπτωση αυτή, συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό. Αν έχετε προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλαγή στις "τσιμούχες" του κινητήρα, διαφορετικά θα πρέπει να κάνετε κανονικό ρεκτιφιέ.