ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/10/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οδήγηση "με γραμμές"
Γραμμές = Χρόνος και Χρόνος = Πίστα
Διαβάστηκε από 2636 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/10/2007
Στην οδήγηση χρειάζεται συγκέντρωση. Στη γρήγορη οδήγηση χρειάζεται επιπλέον και η "σωστή γραμμή". Πώς την βρίσκεις και τι σημαίνει στην ουσία η "σωστή γραμμή";
Τα μυστικά των γραμμών
Braking Point:
Ο οδηγός κινείται στην άκρη του δρόμου -αντίθετα από τη φορά της στροφής- και φρενάρει πριν την είσοδό του στη στροφή, στο σημείο που λέγεται "braking point". Το φρενάρισμα πρέπει να είναι προοδευτικό, ώστε να μην αποσταθεροποιηθεί το πίσω μέρος.
Τurn In:
Το σημείο ακριβώς εκεί που ο οδηγός θα ξεκινήσει να στρίβει με το τιμόνι προς τη φορά της στροφής, λέγεται turn in. Εκεί ο οδηγός έχει σταθερό γκάζι και έχει επιλέξει τη γωνία περιστροφής του τιμονιού.
Apex:
Το πιο δύσκολο σημείο σε μια στροφή είναι το "apex" ή αλλιώς η κορυφή της. Το πέρασμα από εκείνο καθορίζει τόσο την ταχύτητα, όσο και το πού θα καταλήξει το αυτοκίνητο στην έξοδο. Το σωστό πέρασμα από το apex είναι, όταν το αυτοκίνητο δεν πατάει πάνω σε αυτό σε όλη τη διάρκειά του, αλλά στην έξοδό του (Late Apex). Εκεί ο οδηγός μπορεί να στρίψει περισσότερο το τιμόνι και να αυξήσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Turn Out:
Το σημείο αυτό είναι μετά το apex και είναι ουσιαστικά το τελευταίο σε μια στροφή. Εκεί οι τροχοί του αυτοκινήτου πρέπει να είναι σε ευθεία, ώστε να μπορέσει ο οδηγός να εκμεταλλευτεί όλη τη δύναμη του αυτοκινήτου, χωρίς να παρατηρηθεί φαινόμενο διαφορισμού (σπινάρισμα).
Tips για οδήγηση με γραμμές
• Αν αργήσουμε στο turn in, στο apex δε θα μπορέσουμε να ευθυγραμμίσουμε το αυτοκίνητο απόλυτα με το turn out και χάνουμε χρόνο σε όλη τη διάρκεια της στροφής.
• Αν στρίψουμε νωρίς στο turn in, θα βρεθούμε νωρίς και στο apex, που συνεπάγεται έξοδος πριν το turn out (υποστροφή). Όσο πιο κλειστή η στροφή, τόσο πιο σίγουρη η έξοδος.