Διαβάστηκε από 2435αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/11/2007
H πλαγιολίσθηση είναι η πιο θεαματική κίνηση, που μπορεί
να κάνει ένα αυτοκίνητο…
Τι χρειάζεται και πώς γίνεται όμως;
Με τι αυτοκίνητο γίνεται;
H πλαγιολίσθηση διαρκείας προϋποθέτει τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα ή και στον πίσω άξονα. Δηλαδή, στην ουσία ένα πισωκίνητο ή ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο μπορεί να πλαγιολισθαίνει, ενώ τα προσθιοκίνητα, αντίθετα, λόγω της αδυναμίας τους να εμφανίσουν υπερστροφή ισχύος, δεν μπορούν να διαγράψουν υπερστροφή διαρκείας. Βασική προϋπόθεση είναι, λοιπόν, το αυτοκίνητο να έχει επαρκή ισχύ στους πίσω τροχούς, ενώ από κει και ύστερα, η ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού κάνει τη δουλειά του οδηγού πιο εύκολη και την πλαγι
ολίσθηση ακόμη πιο θεαματική.
Τα πισωκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα μπορούν να πλαγιολισθήσουν και, μέσω της ισχύος που φτάνει στους πίσω τροχούς, να διατηρηθούν σε όλη τη διάρκεια της στροφής με ανάποδο τιμόνι...
Αντίθετα, στα προσθιοκίνητα η υπερστροφή τοποθέτησης, που ενδεχομένως να παρουσιάσουν, δεν μπορεί να διατηρηθεί σε όλη τη διάρκεια της στροφής.
Πώς “σπάει” η πλευρική πρόσφυση του αυτοκινήτου;
Για να πλαγιολισθήσει το
αυτοκίνητο, απαιτεί την υπέρβαση των ορίων πρόσφυσης των πίσω τροχών. Υπάρχουν έξι τρόποι για
να γίνει αυτό και θα τους
αναλύσουμε σε επόμενα τεύχη.
Η πλαγιολίσθηση διαρκείας (Drift) προϋποθέτει την ολίσθηση των τροχών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη στροφή. Έτσι, το αυτοκίνητο πρέπει να έχει τοποθετηθεί από πριν σχεδόν κάθετα στην είσοδο της στροφής και με τους ανάλογους χειρισμούς του γκαζιού (αυξομείωση) και του τιμονιού, να ισορροπήσει την υπερστροφή. Η πλαγιολίσθηση είναι δύσκολη και απαιτεί αρχικά ένα ικανό και όχι δύστροπο αυτοκίνητο και εν συνεχεία πολύ χρόνο εκμάθησης. Στο επόμενο τεύχος θα αναλύσουμε τους 6 διαφορετικούς τρόπους για πλαγιολίσθηση διαρκείας.
Επιγραμματικά είναι οι εξής:
· E-Break - Με χρήση χειρόφρενου
· Shift Lock - Με μπλοκάρισμα των τροχών
· Power Over - Με υπερστροφή ισχύος
· Braking - Με φρενάρισμα
· Feint - Με φλικ
· Lift Off - Με μεταφορά φορτίου
Top Tips Η πλαγιολίσθηση είναι ουσιαστικά η υπερστροφική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που έχει διάρκεια. Ο οδηγός με το κατάλληλο αυτοκίνητο και τους κατάλληλους χειρισμούς πρέπει να "σπάσει" την πρόσφυση του πίσω μέρους και να διαγράψει τη στροφή με το… πλάι, συνεπικουρούμενος από την ισχύ του αυτοκινήτου.
• Εξασκείστε στην τακτική πλαγιολίσθησης σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε ασφαλείς συνθήκες. Όχι στο δρόμο.
• Η κατανομή του βάρους του αυτοκινήτου ανά άξονα παίζει σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του, όταν πλαγιολισθαίνει. Το ιδανικό είναι, το βάρος να κατανέμεται σε ποσοστό 50:50 και το κέντρο βάρους του να είναι χαμηλό.
• Το μπλοκέ διαφορικό κρατά σταθερή τη γωνία πλαγιολίσθησης του αυτοκινήτου και κάνει πιο εύκολο το χειρισμό του, μέσω της αυξομείωσης του γκαζιού και των ανάλογων κινήσεων του τιμονιού.