ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/11/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
To σωστό προσπέρασμα
Πάντα με επαγρύπνυση
Διαβάστηκε από 1869 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/11/2007
Παρουσιάζουμε τα στάδια του σωστού και ασφαλούς προσπεράσματος σε δρόμο κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Το ασφαλές προσπέρασμα προϋποθέτει και σωστή αντίληψη της κυκλοφορίας.
1. Κάνουμε αισθητή την πρόθεσή μας στον προπορευόμενο οδηγό
Αν προπορεύεται φορτηγό ή γενικά φαρδύ όχημα, χωρίς δυνατότητα να είμαστε εμφανείς στον οδηγό του από εσωτερικό καθρέφτη, μπορούμε να κάνουμε λίγο αριστερά, ώστε να μας δει από τον αριστερό του καθρέφτη και ανάβουμε και το φλας για λίγο. Αυτή αλλά και κάθε κίνηση πρέπει να γίνεται πάντα μέσα στα όρια της ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Όμως, όχι και τόσο μακριά, ώστε να μην αντιλαμβάνεται ο εν λόγω οδηγός την πρόθεσή μας να προσπεράσουμε! Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., έχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης φώτων και κόρνας, σε κάποιες περιπτώσεις, ο οδηγός που πρόκειται να προσπεράσει, ώστε να γίνει αντιληπτός και είναι υποχρέωσή του να φέρει σε πέρας το παραπάνω στάδιο.
2 Ελέγχουμε το δρόμο
Κάνοντας και πάλι λίγο αριστερά, αν απαιτείται, ελέγχουμε το δρόμο μπροστά από το προπορευόμενο όχημα. Αν υπάρχει χώρος αρκετός, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα στον οδηγό του ή στην υπόλοιπη κυκλοφορία από τη διαδικασία του προσπεράσματος, ψάχνουμε για το κατάλληλο σημείο έναρξής του. Αυτό θα πρέπει να είναι μόνο σε ευθεία, όπου υπολογίζοντας σωστά, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το προσπέρασμα αρκετά πριν από στροφή και, φυσικά, από αντίθετα κινούμενο όχημα. Για να είμαστε όμως και νόμιμοι, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., ελέγχουμε αν το προσπέρασμα προβλέπεται σε κείνο το σημείο (πινακίδες, διαγραμμίσεις, διασταυρώσεις κ.ά.), καθώς και μέχρι το σημείο λήξης του και δεν προσπερνάμε παραπάνω από ένα όχημα. Αν τώρα δεν υπάρχει πίσω μας άλλο όχημα με αναμμένο φλας, που να θέλει να προσπεράσει, αφού ελέγξουμε την κυκλοφορία πίσω και μπρος μας για τελευταία φορά, μπορούμε να ξεκινήσουμε ανάβοντας το δικό μας φλας, το οποίο δε σβήνουμε, αν δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία.
3. Κατά το προσπέρασμα
Ο Κ.Ο.Κ. μας υποχρεώνει να παραμείνουμε στο αντίθετο ρεύμα όσο το δυνατόν λιγότερο. Με τέρμα το γκάζι και τη σωστή σχέση στο κιβώτιο, αφήνουμε αρκετή απόσταση στο πλάι από το όχημα που προσπερνάμε. Εδώ χρειάζεται προσοχή, γιατί το παραπάνω όχημα δε χάνει τα δικαιώματά του στα όρια της λωρίδας του και τη δυνατότητα ελιγμού μέσα σε αυτή. Αφού ολοκληρώσουμε επιτυχώς το προσπέρασμα, έχοντας ελέγξει μέσω των καθρεφτών (εσωτερικού-εξωτερικού) τη θέση του εν λόγω οχήματος αλλά και τυχόν άλλου, επανερχόμαστε με δεξί φλας στη νέα μας θέση.
4. Υποχρεώσεις του οδηγού που προσπερνάμε
Ο κάθε οδηγός που αντιλαμβάνεται ότι το όχημα που ακολουθεί τον προσπερνά (ανεξάρτητα από τη νομιμότητα του προσπεράσματός του), οφείλει να το διευκολύνει, τοποθετώντας το όχημά του όσο το δυνατόν δεξιότερα του δρόμου. Απαγορεύεται ρητά από τον κ.ο.κ. κάθε προσπάθεια επιτάχυνσης του οχήματός του.
5. Ασφαλής απόσταση
Εμπειρικά και για στεγνό οδόστρωμα, ισχύει ο χρόνος των 2 δευτερολέπτων, δηλαδή στο χρόνο αυτό να μην έχει φτάσει το δικό μας όχημα στο σημείο από το οποίο πέρασε το εμπρός (ή λέμε: "1001", "1002").