Διαβάστηκε από 2686αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/1/2008
Ξεκίνημα πωλήσεων στην Ευρώπη το φθινόπωρο
Το πρώτο μεσαίο SUV στην ιστορία της Mercedes το περιμέναμε καιρό, αφού εδώ και σχεδόν 2 χρόνια υπάρχει η πληροφόρηση ότι θα βγει στην παραγωγή. Ύστερα, λοιπόν, από αρκετή αναμονή, η νέα Mercedes GLK είναι επιτέλους έτοιμη και ετοιμάζεται να κάνει το
παγκόσμιο ντεμπούτο της -έστω και ως πρωτότυπο- στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, στα μέσα του μήνα.
H αισθητική της νέας Mercedes GLK είναι σαφέστατα επηρεασμένη από αυτή της μεγαλύτερης GL. Παρά λοιπόν τις μικρότερες διαστάσεις, αναμένουμε μια επιβλητική εικόνα για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα αυτοκίνητο της φίρμας.
Η Mercedes αποφάσισε να ρίξει στη μάχη των πωλήσεων ένα νέο όπλο. Η νέα GLK, με μήκος 4,52 μέτρων, θα έρθει το φθινόπωρο του 2008, για να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας των πολυτελών μεσαίων SUV και να ανταγωνιστεί -προς το παρόν τουλάχιστον- μόνο την BMW X3. Για να πετύχει τους στόχους της, η GLK θα στηριχτεί στο πάτωμα της νέας C-Class, θα ενσωματώσει την κορυφαία τετρακίνηση 4Matic της μεγαλύτερης ML και θα δανειστεί τη σχεδιαστική φόρμα της κορυφαίας GL. Διόλου άσχημα!
“Πρωτότυπο, είπατε”;
Στο Ντιτρόιτ, λοιπόν, ειδικός τύπος και κοινό θα γνωρίσουν τη νέα GLK μέσω του πρωτότυπου Mercedes Vision GLK Freeside. Βέβαια, στο αισθητικό κομμάτι, το πρωτότυπο μόνο "πρωτότυπο" -με την έννοια της ξεχωριστής κατασκευής, που μας δείχνει μια σχεδιαστική τάση- δεν είναι, αφού το αμάξωμά του κατά 95% θα ακολουθηθεί και στο μοντέλο παραγωγής. Με λίγα λόγια, αφαιρέστε τα πλαστικά προστατευτικά σε ασημί χρωματισμό από τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα πλαϊνά, προσθέστε στρογγυλούς προβολείς ομίχλης μέσα στα ίδια παραλληλόγραμμα πλαίσια του εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και δύο στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης πίσω, έναντι αυτών του πρωτότυπου και, ιδού η νέα GLK! Τώρα, όσον αφορά στην επιλογή της Mercedes για το τετραγωνισμένο αμάξωμα της GLK, αυτή οφείλεται στην πρόθεση της εταιρείας, να δημιουργήσει μια οπτική "συγγένεια" με τη μεγάλη GL. Βέβαια, δε λείπουν και τα στοιχεία μοναδικότητας, όπως τα μεγάλα εμπρός φωτιστικά, με τις ακμές στο άνω και κάτω άκρο τους, αλλά και η τεράστια μάσκα με τις τρεις οριζόντιες γρίλιες.
info
Η νέα Mercedes GLK θα πρωταγωνιστήσει -εκτός από τους δρόμους- και στα κινηματογραφικά πλατό, αφού θα πάρει μέρος στην κινηματογραφική εκδοχή της αμερικάνικης τηλεοπτικής σειράς "Sex and the City"! Μάλιστα, ήδη στο διαδίκτυο έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες και video από τα γυρίσματα, όπου φαίνεται ολοκάθαρα η έκδοση παραγωγής.
“Καθαρός” diesel για το πρωτότυπο Στην πρωτότυπή της μορφή στο Ντιτρόιτ, η νέα GLK θα εφοδιάζεται -από πλευράς κινητήρα- με ένα νέας γενιάς 4κύλινδρο diesel 2,2 λίτρων, απόδοσης 170 ίππων. Χρησιμοποιώντας την πιο πρόσφατη εκδοχή της τεχνολογίας Bluetec της εταιρείας, ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για τις πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων του, οι οποίες, σύμφωνα με τη Mercedes, δεν υπερβαίνουν ακόμη και τα όρια εκπομπών ρύπων, που θα θέσει η ευρωπαϊκή οδηγία Euro 6 το μακρινό 2015. Από εκεί και πέρα, η Mercedes δεν έχει γνωστοποιήσει κάτι όσον αφορά στους υπόλοιπους κινητήρες της GLK και ειδικά στους βενζινοκινητήρες που μας ενδιαφέρουν. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι εκεί θα δούμε τα μοτέρ της C-Class. Δε γνωρίζουμε, όμως, ποια έκδοση του 1.800άρη Kompressor θα επιλεγεί τελικά ως βασική, με πιο πιθανή περίπτωση πάντως την ισχυρότερη εκδοχή των 184 ίππων, έναντι της μικρότερης των 156. Στα κιβώτια δεν ανακοινώθηκε και εδώ κάτι, πέρα από την ύπαρξη του γνώριμού μας αυτόματου-σειριακού κιβωτίου 7G-Tronic, με ειδικό πρόγραμμα για τις εκτός δρόμου διαδρομές
Δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και τετρακίνηση 4Matic Στα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το πρωτότυπο Vision GLK Freeside της Mercedes, η εταιρεία τονίζει ότι η νέα GLK θα διακρίνεται για τα δυναμικά της οδικά χαρακτηριστικά. Το δεδομένο είναι ότι το μοντέλο παραγωγής θα διαθέτει τη γνώριμή μας μόνιμη τετρακίνηση 4Matic, η οποία εδώ θα μοιράζει τη ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα, σε ποσοστό 45:55. Μάλιστα, η εταιρεία ανακοινώνει ακόμη πιο βελτιωμένη και αποτελεσματική λειτουργία, μέσω της ενσωμάτωσης στο κεντρικό διαφορικό ενός νέου πολύδισκου συμπλέκτη. Φυσικά θα είναι παρόντα όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα που φροντίζουν για την κορυφαία ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, καθώς και το ακόμη πιο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το 4ETS. Επίσης, το πρωτότυπο εφοδιάζεται και με το σύστημα ρυθμιζόμενης απόσβεσης των αμορτισέρ Agility Control, το οποίο ρυθμίζει τη σκληρότητά τους ανάλογα με τους ρυθμούς οδήγησης.
Παθητική ασφάλεια
Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να είναι η παθητική ασφάλεια που θα προσφέρει η GLK, με στόχο φυσικά τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, που πρόσφατα κατέκτησε και η Mercedes C-Class. Ήδη για το πρωτότυπο, η Mercedes ανακοίνωσε ενεργά προσκέφαλα και πλήρες σετ αερόσακων, όπου περιλαμβάνεται και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού.