ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/3/2008
Συμβουλές προς νέους οδηγούς
Οδηγώντας τετρακίνητο αυτοκίνητο δρόμου
Καρέ του άσσου…
Διαβάστηκε από 3613 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/3/2008
Η τετρακίνηση ορίζει ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης σε νορμάλ ρυθμούς και παιχνίδι όταν πιεστεί.
Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα δρόμου χαρακτηρίζονται ως τα πιο ασφαλή σε όλες τις συνθήκες, αφού έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τους την ουδετερότητα των αντιδράσεων. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς, η τετρακίνηση εξασφαλίζει μεγάλα επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης. Ανάλογα δε με το είδος της τετρακίνησης και την παρουσία διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης, διαχωρίζονται τα κοινά τετρακίνητα δρόμου από τα αγωνιστικά.

Για τους υπερστροφικούς οδηγούς
φωτό 1
φωτό 2
Η τετρακίνηση, όπως είπαμε, εξασφαλίζει μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης. Αυτό δε σημαίνει ότι ο οδηγός που θέλει, δεν μπορεί να παίξει. Η ισορροπία των αξόνων, λοιπόν, αποτελεί τη νούμερο 1 κίνηση για εκείνον τον οδηγό, ο οποίος είτε με εκούσια μεταφορά βάρους πριν τη στροφή, είτε με την τακτική "αργή είσοδος - γρήγορη έξοδος" μπορεί να δημιουργήσει υπερστροφή. Ο πρώτος τρόπος σαφώς είναι και ο πιο σίγουρος για να υπερστρέψει το τετρακίνητο, όπου μετά χρειάζεται διόρθωση μόνο με το γκάζι και το τιμόνι. Ανάλογα με τα αποθέματα ισχύος και τον τύπο της τετρακίνησης, το αυτοκίνητο είτε θα ευθυγραμμιστεί με το Apex (φωτό 1), είτε θα συνεχίσει και μετά από εκείνο να υπερστρέφει, δηλαδή θα έχει διάρκεια (φωτό 2).

Σε γρήγορους ρυθμούς
Ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, ένα τετρακίνητο μπορεί πιο εύκολα να αντιδράσει στις εντολές του οδηγού. Για παράδειγμα, εφ' όσον παρατηρηθεί υποστροφή, οι άμεσες ενέργειες του οδηγού είναι ν' αφήσει το πεντάλ του γκαζιού και να κλείσει περισσότερο την τροχιά του εμπρός μέρους με το τιμόνι. Όπως και στο προσθιοκίνητο, το πίσω μέρος θα αντιδράσει ανοίγοντας την τροχιά του και το φαινόμενο διορθώνεται με ανάποδο τιμόνι. Η διαφορά εδώ είναι, ότι μπορεί με το γκάζι να επαναφέρει πιο άμεσα την ισορροπία, αφού δε χρειάζεται να περιμένει να βρουν πρόσφυση όλοι οι τροχοί.

Γενικά για την οδήγηση τετρακίνητων
• Στα τετρακίνητα αυτοκίνητα είναι πιο εύκολο να διορθώσεις την υπερστροφή από ό,τι την υποστροφή
• Στα τετρακίνητα, ο οδηγός πρέπει να βάζει τη μούρη μέσα στη στροφή πριν το Apex εκείνης και να διατηρεί σταθερό το πόδι του στο γκάζι
• Η υπερστροφή στα τετρακίνητα απαιτεί σωστό χειρισμό, αφού η διόρθωσή της δε γίνεται στιγμιαία
• Ανάλογα με το ποσοστό μετάδοσης της κίνησης στους δύο άξονες, ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι περισσότερο υποστροφικό (περισσότερη ροπή εμπρός και μέχρι 50% στον πίσω άξονα, αν δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό) ή υπερστροφικό, με περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα, ανά συνθήκη
• Όσο πιο μαλακή είναι η ρύθμιση της ανάρτησης, τόσο πιο ομαλή είναι η εκδήλωση τέτοιων τάσεων στα τετρακίνητα
• Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι μεν μεγαλύτερα σε σχέση με τα δικίνητα αυτοκίνητα, ωστόσο η υπερβολή χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα απότομες αντιδράσεις
• Η ελκτική πρόσφυση στα τετρακίνητα υπερισχύει σημαντικά, χωρίς να έχουμε απώλειες όπως στα δικίνητα (σπινάρισμα)
• Τα μπλοκέ διαφορικά -όπου υπάρχουν-κάνουν τη διαφορά και στα τετρακίνητα, χαρίζοντάς τους περισσότερο σπορτίφ αντιδράσεις