ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/4/2008
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Γρήγορη ανάβαση
Περισσότερη σιγουριά
Διαβάστηκε από 2336 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/4/2008
Οδηγώντας γρήγορα σε ανηφορικά κομμάτια, ο οδηγός έχει καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου του και μπορεί να εκμεταλλευτεί το στήσιμό του και την απόδοσή του στο έπακρο.
Αν και η γρήγορη οδήγηση γενικότερα απαιτεί την πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου, σε περιπτώσεις ανάβασης ο οδηγός έχει δικαίωμα στο λάθος. Οι στροφές ενός ανηφορικού κομματιού είναι σε αρκετές περιπτώσεις κλειστές (φουρκέτες), ενώ έχουν τη σωστή κλίση. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου του και να την διαγράψει σχετικά εύκολα και γρήγορα.
Φουρκέτες
Πριν τη φουρκέτα ο οδηγός πρέπει να κατεβάσει ταχύτητα, πριν την είσοδο της στροφής. Αυτή η ταχύτητα είναι η 2α, την οποία, βέβαια, πρέπει να αποσυμπλέξουμε, έχοντας μειώσει ταχύτητα κίνησης. Έτσι, αφού έχουμε αναπτύξει αρκετά χιλιόμετρα μέχρι τη στροφή, κατεβάζουμε ταχύτητα και με τη βοήθεια του φρένου, μειώνουμε την ταχύτητα εισόδου μας στη στροφή. Σε ανηφορική φουρκέτα δύσκολα θα συναντήσουμε υποστροφή, εκτός και αν η ισχύς του αυτοκινήτου μας είναι μεγάλη και μεταδίδεται εμπρός, αλλά και αν έχουμε διαγράψει λάθος τροχιά από την είσοδό μας. Η σωστή τροχιά είναι να βρισκόμαστε αρκετά ανοιχτά πριν την κορυφή της στροφής και πάνω σε εκείνη να στρίψουμε αποφασιστικά και να πιέσουμε το γκάζι τόσο, ώστε να μπει η μούρη του αυτοκινήτου μέσα σε εκείνη. Αφού τα καταφέρουμε, αυξάνουμε σταδιακά ταχύτητα μέχρι την επόμενη στροφή.

Κλειστές στροφές
Στις κλειστές στροφές, όπως και στις φουρκέτες, πρέπει να μειώσουμε αρκετά την ταχύτητά μας και να κατεβάσουμε σχέση στο κιβώτιο, πριν την είσοδό μας. Κλείνουμε αποφασιστικά την τροχιά μας μέσω του τιμονιού στο Apex της στροφής και επιταχύνουμε στην έξοδό της.
Ανοιχτές καμπές
Οι καμπές μας προσφέρουν αρκετή ορατότητα μέχρι και το turn out της στροφής και έτσι μπορούμε να διατηρήσουμε σταθερή αυξημένη ταχύτητα. Εκεί ανοιγόμαστε τόσο, ώστε το αυτοκίνητο να περάσει ευθεία από το apex της στροφής και αμέσως μετά αναπτύσσουμε ταχύτητα. Οι καμπές απαιτούν ομαλές κινήσεις με το τιμόνι και το γκάζι, έτσι ώστε η ανάρτηση να δουλεύει υπό συγκεκριμένα φορτία και να μας εξασφαλίζει την πρόσφυση που πρέπει.
"Χασίματα"
Τα "χασίματα" είναι τα γνωστά σημεία, που λόγω του ανηφορικού του δρόμου, χάνουμε τη συνέχειά του. Εκείνα γίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνα όταν βρίσκονται πριν από στροφή, αλλά και γενικότερα. Εμείς πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητά μας τόσο, ώστε να προλαβαίνουμε να αντιδράσουμε σε οτιδήποτε παρουσιαστεί στο "κρυφό" οπτικό μας πεδίο. Μια καλή λύση είναι, εφ' όσον δε βλέπουμε το δρόμο, να κοιτάμε για τα δέντρα ή τις κολόνες που βρίσκονται στις άκρες του, που μας δείχνουν σε ικανοποιητικό βαθμό την τροχιά του μετά το χάσιμο. Αν μετά το χάσιμο ακολουθεί στροφή, αναγκαστικά η ταχύτητά μας θα πρέπει να περιοριστεί αρκετά.