Διαβάστηκε από 2689αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2008
Η ανάβαση με πισωκίνητο είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη διαδικασία, ενώ μπορεί να κινηθεί και ταχύτατα.
Στην ανάβαση, όπως είπαμε και στο προηγούμενο τεύχος, ο οδηγός έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου του και να διαγράψει εύκολα και γρήγορα τις στροφές, με τα όρια του αυτοκινήτου να είναι αρκετά υψηλότερα σε σχέση με την κατάβαση. Εδώ η φυγόκεντρος δύναμη, που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων αμέτοχη, αφού η ανηφορική κλίση επιτρέπει στην ανάρτηση να πιεστεί, αποδίδοντας τα μέγιστα και εξαλείφοντας τις τάσεις αποσταθεροποίησης του αυτοκινήτου. Με ένα πισωκίνητο, η όλη διαδικασία
μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευχάριστη.
Φουρκέτες
Στις ανηφορικές φουρκέτες το πισωκίνητο είναι σε θέση ν' ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους του, μόνο αν έχει αρκετή ισχύ και ο οδηγός το επιδιώξει. Η τακτική του γρήγορου περάσματος είναι να εκμεταλλευτεί την ισχύ αυτή, χωρίς να ολισθαίνουν οι πίσω τροχοί. Κι εδώ πρέπει το μπροστινό μέρος να τοποθετηθεί στο Apex και μετά, με το γκάζι, να ελέγχουμε την έξοδό μας. Σε περίπτωση που υπάρχει τάση υπερστροφής του πίσω μέρους, την ελέγχουμε είτε με παράλληλη χρήση φρένου, είτε με άνοιγμα του τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση, αποφεύγουμε το βίαιο κατέβασμα ταχύτητας πριν τη στροφή, εκτός και αν σκόπιμα επιλέξουμε να προκαλέσουμε τάση υπερστροφής.
Ανοιχτές στροφές
Στις ανοιχτές καμπές ο οδηγός πρέπει να διαγράφει καθαρή τροχιά και να την περνάει με σταθερή ταχύτητα, αλλά και σταθερή κλίση τιμονιού.
Κλειστές στροφές
Στις κλειστές στροφές, όπως και στις φουρκέτες, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο κατέβασμα ταχύτητας, αλλά και στο πότε θα πατήσουμε το γκάζι. Αν, σε περίπτωση κατεβάσματος, αντιμετωπίσουμε υπερστροφική τάση, διορθώνουμε με το γκάζι και φρενάρουμε, εφ' όσον το αυτοκίνητο έχει ξαναβρεί την ισορροπία του.
Χασίματα
Οποιαδήποτε ανωμαλία περάσουμε (χάσιμο, σαμαράκι ή ακόμη και λακκούβα) και ασκούμε πίεση στο γκάζι, το πισωκίνητο είναι πολύ εύκολο να εμφανίσει αναπήδηση του πίσω άξονα. Αυτό, σε συνδυασμό με την πίεση του γκαζιού, θα δημιουργήσει άμεσα υπερστροφικές τάσεις από την πίεση της ανάρτησης και την ανάκτηση της πρόσφυσης των τροχών.