Διαβάστηκε από 8057αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/11/2008
Για να μην τρέξουν νερά!
Η ηλιοροφή του αυτοκινήτου είναι αναμφισβήτητα ένα αξεσουάρ που προσδίδει διαφορετική αίσθηση και στιλ. Όμως, είναι απαραίτητη η συντήρησή της, προκειμένου να μη χάσει τη στεγανότητά της, αλλά και για τη διατήρηση του μηχανισμού ανοίγματος και κλεισίματός της σε καλή κατάσταση.
1. Η πάροδος του χρόνου και η μακροχρόνια έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο "ξεραίνουν" το λάστιχο, που είναι τοποθετημένο περιφερειακά της ηλιοροφής. Σε αυτή την περίπτωση, είτε βρεθούμε σε βροχή είτε κατά τη διάρκεια πλυσίματος του αυτοκινήτου, τα νερά εισέρχονται στο εσωτερικό. Φροντίζουμε ν' αλείφουμε το λάστιχο με υλικό όπως σπρέι σιλικόνης, σε τακτά χρονικά διαστήματα και ιδιαιτέρως τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν διαπιστώσουμε σχισμές στο λάστιχο της ηλιοροφής (και δεν είναι αρκετά μεγάλες), τότε μπορούμε με τη χρήση σιλικόνης να τις επιδιορθώσουμε.
Ελέγχουμε το λάστιχο που βρίσκεται περιφερειακά της ηλιοροφής.
2. Για να μπορούν να βρίσκουν δίοδο διαφυγής τα νερά που εισέρχονται από την ηλιοροφή, θα πρέπει τα σωληνάκια που λειτουργούν ως υδρορροή να μην είναι βουλωμένα. Συνήθως τα φύλλα από δέντρα (πιθανόν πευκοβελόνες) φράσσουν τα σωληνάκια. Πρέπει να καθαρίζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα την περιοχή αυτή και μετά, με τη βοήθεια πιεστικού μηχανήματος αέρα, να φυσάμε τα σωληνάκια, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι δεν είναι βουλωμένα.
Τα σωληνάκια της ηλιοροφής βοηθούν στην απομάκρυνση του νερού, που περνά στο εσωτερικό.
3. Η κίνηση της ηλιοροφής γίνεται πάνω σε οδηγούς-ράγες. Η συχνή χρήση και η πολυκαιρία απαιτούν να "περνάμε" τους οδηγούς αυτούς με γράσο, ώστε να μειώνουμε στο ελάχιστο τις τριβές μεταξύ των μετάλλων. Έτσι, ο μηχανισμός ανοίγματος και κλεισίματος της οροφής δε "δυσκολεύεται" από υψηλές τριβές και εξασφαλίζουμε τη μακροζωία του.
Η λίπανση των ραγών της ηλιοροφής είναι απαραίτητη, προκειμένου με το άνοιγμα και το κλείσιμο να μην επιβαρύνεται ο ηλεκτρικός μηχανισμός.