Διαβάστηκε από 4642αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/1/2009
Πώς συμπεριφέρεται ένα προσθιοκίνητο, ένα πισωκίνητο και ένα τετρακίνητο όχημα στο χιόνι; Τι θα πρέπει να ξέρουμε;
Πριν ξεκινήσετε για μία τοποθεσία, εφ' όσον γνωρίζετε ότι έχει χιόνι, θα πρέπει να έχετε φροντίσει ώστε να υπάρχουν αλυσίδες χιονιού στο χώρο αποσκευών σας. Φορώντας τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς, επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση. Πρέπει όμως να σημειώσουμε, ότι οι αλυσίδες δε λύνουν το πρόβλημα της πρόσφυσης, γι αυτό θα πρέπει να είσαστε ακόμη πολύ προσεκτικοί και να διατηρείτε χαμηλές ταχύτητες. Κίνηση με προσθιοκίνητο
Στις ευθείες, το προσθιοκίνητο αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα από ένα πισωκίνητο, λόγω του αυξημένου βάρους που έχει στον εμπρόσθιο άξονα. Όμως, σε ανηφορικό δρόμο το αυτοκίνητο πιθανότατα να γλιστράει. Αυτό συμβαίνει γιατί, λόγω της κλίσης του δρόμου, το βάρος του αυτοκινήτου μεταβιβάζεται προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η απαραίτητη πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς. Στην περίπτωση αυτή, καλό είναι να κινηθείτε με την όπισθεν. Σε κατηφόρα θα πρέπει να επιλέξετε 1η σχέση στο κιβώτιο και να σηκώσετε λίγες σκάλες το χειρόφρενο, ώστε να φρενάρουν ομαλά οι πίσω τροχοί.
Κίνηση με πισωκίνητο
Σε ευθείες, το πισωκίνητο όχημα παρουσιάζει αστάθεια και χρειάζεται επιπλέον προσοχή του προσθιοκίνητου. Όσον αφορά στις ανωφέρειες και στις κατωφέρειες, ισχύουν τα αντίθετα από ό,τι στα προσθιοκίνητα. Στις ανηφόρες η κατανομή του βάρους στο πίσω μέρος ευνοεί το αυτοκίνητο. Αντίθετα, στις κατηφόρες οι πίσω τροχοί δεν έχουν το βάρος που χρειάζονται, ώστε να πατάνε καλά και να διατηρούν την πρόσφυση. Η λύση είναι να τοποθετήσετε κάποιο βαρύ αντικείμενο στο χώρο αποσκευών, ώστε το βάρος που ασκείται στον πίσω άξονα και στη συνέχεια στους πίσω τροχούς να είναι μεγαλύτερο.
Κίνηση με τετρακίνητο
Τα οχήματα που έχουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς παρουσιάζουν καλύτερη συμπεριφορά στο χιόνι, σε σχέση με τα άλλα δύο συστήματα μετάδοσης. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι μπορούμε να υπερβούμε τα όρια και να οδηγήσουμε με φυσιολογικούς ρυθμούς. Σε περίπτωση που χρειαστεί, τοποθετούμε αλυσίδες, κατά προτίμηση στους εμπρόσθιους τροχούς, όπου και ενεργεί το σύστημα διεύθυνσης.